[TCG] Pokémon

Waar kopen jullie dit allemaal? Release is pas 10 oktober. :'(

Play Pokémon stores (waar het spel gespeeld wordt) mogen verkopen vanaf vandaag, die mogen de maandag van de week van release verkopen. Om ze zo aanlokkelijker te maken voor spelers.

Wat andere shops (Euroshop bvb) niet tegenhoudt om nog vroeger te verkopen natuurlijk.

Waar kopen jullie dit allemaal? Release is pas 10 oktober. :'(
Vorige week waren er bij Outpost en in de Fnac al mini tins te koop. En dan afgelopen donderdag zag ik dat ze in Leuven al ETBs en losse packs verkochten bij SuperTCG en Crach Cards. Dus overal eens gaan snuisteren ☺️

Is het eigenlijk mogelijk om die 151 serie nog te kopen? Mijn zoon had op een rommelmarkt wat kaarten gekocht nadat hij de anime gezien had en erna dan nog wat pakjes gekocht. Snapte er niet echt veel van als ik al die verschillende packs zag die je kon kopen vermits het voor mij 20j geleden was.

Nu heb ik er eens wat over opgezocht en ik viel werkelijk achterover. Sinds wanneer is het normaal om 10€ voor een ** Pokemon kaart te betalen?! En dat zijn dan nog de “gewone”.

Maar met dat te bekijken leek die 151 me wel iets tof om te verzamelen. Maar dat is zo ongeveer onmogelijk geworden? Ik was eens bij super tcg geweest in Leuven maar daar stond eigenlijk amper iets te koop. Weet dus niet goed hoe er aan te beginnen zonder er honderden euro’s tegen aan te smijten.

Dan vrees ik dat je enkel bulk nog kan aanschaffen voor een spotprijs, de rest is al lang niet meer aan normale prijzen hoor

Is het eigenlijk mogelijk om die 151 serie nog te kopen? Mijn zoon had op een rommelmarkt wat kaarten gekocht nadat hij de anime gezien had en erna dan nog wat pakjes gekocht. Snapte er niet echt veel van als ik al die verschillende packs zag die je kon kopen vermits het voor mij 20j geleden was.

Nu heb ik er eens wat over opgezocht en ik viel werkelijk achterover. Sinds wanneer is het normaal om 10€ voor een ** Pokemon kaart te betalen?! En dat zijn dan nog de “gewone”.

Maar met dat te bekijken leek die 151 me wel iets tof om te verzamelen. Maar dat is zo ongeveer onmogelijk geworden? Ik was eens bij super tcg geweest in Leuven maar daar stond eigenlijk amper iets te koop. Weet dus niet goed hoe er aan te beginnen zonder er honderden euro’s tegen aan te smijten.
De 151 reeks is al 2j oud ofzo. Daar gaat ge niks nog van vinden of het kost u minstens 15 euro per booster.
Big business geworden de Pokémonkaarten, helaas.
Ik was er eind 2023 opnieuw ingerold door de zoon en we zijn toen de basic set van Scarlet & Violet beginnen verzamelen. Op bepaalde momenten kon je voor minder dan 5 euro boosters kopen. En toen was er ineens een moment, ik denk eind 2024 toen Prismatic Evolutions uitkwam en die kaarten erg schaars gedrukt werden en veel 'scalpers' er een (online) business in begonnen te zien. Alle voorraden overal opkopen en dan op hun eigen Shopify kanaaltjes aan woekerprijzen verkopen...
Ge moet tegenwoordig al echt rond de releasedatum uw kaartjes beginnen kopen, of ge betaalt er u later blauw aan, helaas. Al zijn er wel minder gezochte sets die altijd laag in prijs blijven, zoals bv Temporal Forces, gewoonweg omdat daar geen erg waardevolle kaarten tussenzitten...

Er is nu in de Diestsestraat een CardGameShop geopend. Die hebben wel heel wat boosters, tins, boxen etc liggen. Zou daar eens gaan kijken om wat te verzamelen. 😁

De 151 reeks is al 2j oud ofzo. Daar gaat ge niks nog van vinden of het kost u minstens 15 euro per booster.
Big business geworden de Pokémonkaarten, helaas.
Ik was er eind 2023 opnieuw ingerold door de zoon en we zijn toen de basic set van Scarlet & Violet beginnen verzamelen. Op bepaalde momenten kon je voor minder dan 5 euro boosters kopen. En toen was er ineens een moment, ik denk eind 2024 toen Prismatic Evolutions uitkwam en die kaarten erg schaars gedrukt werden en veel 'scalpers' er een (online) business in begonnen te zien. Alle voorraden overal opkopen en dan op hun eigen Shopify kanaaltjes aan woekerprijzen verkopen...
Ge moet tegenwoordig al echt rond de releasedatum uw kaartjes beginnen kopen, of ge betaalt er u later blauw aan, helaas. Al zijn er wel minder gezochte sets die altijd laag in prijs blijven, zoals bv Temporal Forces, gewoonweg omdat daar geen erg waardevolle kaarten tussenzitten...

Er is nu in de Diestsestraat een CardGameShop geopend. Die hebben wel heel wat boosters, tins, boxen etc liggen. Zou daar eens gaan kijken om wat te verzamelen. 😁

Dure prijzen wel. Allee als ik in hasselt bekijk in de winkel.

Budgetgewijs zou ik 151 een beetje links laten liggen persoonlijk, zeker als je pas opnieuw begint en als je vooral pakjes wil openen.
Voor je budget en plezier (=meer pakjes om open te doen) zijn er andere sets die leuker zijn om te openen.
Er komen in sneltrein nieuwe sets uit , dus zal er plots wel iets zijn dat je leuk vindt.
Hier kan je makkelijk bekijken wat er in iedere set zit. https://www.pokellector.com/

bvb.: Voor vele is Journey together geen leuke set (blijkbaar ,vermoedelijk te klein) maar ik vind dat dan net een hele leuke en die is dus nog redelijk geprijsd of nu proberen direct mee zijn met de nieuwste Mega evolutions.

Geen interesse in packs open doen kan je gewoon al de mooiste singles van aparte sets zoeken en kopen via cardmarket, fb groepen, beurzen, winkels...

Daarnaast als ouder best wat meeleren over valse kaarten, pakjes en hoe je waardes opzoekt van kaarten.

Ik heb dit met mijn zoontje gedaan met black bolt & white flare, heb het gevoel dat de prijzen voor sealed nog wel meevallen? Heb wel enkel de regular set gedaan, want al die illustration rares zijn er wat over.

Zijn er nog andere sets die zich focussen op de originele 151? Ik zou toch iets of wat gefocust willen pakjes kunnen kopen aan een normale prijs. Geen probleem om een combinatie van series te gebruiken maar het zou toch een hoge kans moeten hebben op originele 151’s.

Heb Cardgamestop bekeken en daar was 151 serie maar 18€ voor een pakje.. Die tins is ook een optie maar dan zit je ook aan €15 voor pakje. Vind ik gewoon te zot voor 10 kaarten. Hoewel het klaarblijkelijk wel een goede investering is…

Ik zou inderdaad vooral wat pakjes willen opendoen en zelfs al een basis leggen. En misschien een keer of 2 naar een beurs gaan om dat ook eens gedaan te hebben met mijn zoon.

Zijn er nog andere sets die zich focussen op de originele 151? Ik zou toch iets of wat gefocust willen pakjes kunnen kopen aan een normale prijs. Geen probleem om een combinatie van series te gebruiken maar het zou toch een hoge kans moeten hebben op originele 151’s.

Heb Cardgamestop bekeken en daar was 151 serie maar 18€ voor een pakje.. Die tins is ook een optie maar dan zit je ook aan €15 voor pakje. Vind ik gewoon te zot voor 10 kaarten. Hoewel het klaarblijkelijk wel een goede investering is…

Ik zou inderdaad vooral wat pakjes willen opendoen en zelfs al een basis leggen. En misschien een keer of 2 naar een beurs gaan om dat ook eens gedaan te hebben met mijn zoon.
Ik heb hier een shop waar ik nog tins kan kopen voor 25 euro, goedkoper vind ik ze zelf ook niet. Liggen er mss nog 5 of 6 max. Moet ik eens kijken voor je? Was zelf begonnen deze te kopen, is inderdaad duur... Ga zelf overschakelen op losse kaarten, want ik pull niks.

Edit: heb ook nog 2 sealed boosters boxes liggen (zitten 6 packs in per karton), maar die waren 110 euro... Nog geen idee of ik ze wil openen of niet.

Voor zover ik weet is dat de enige set die zich op de originele 151 focust. De rest is alles Scarlet/Violet dus veel Paldea, Alola, Galar en alle nieuwste regio's. Maar er zitten wel echt toffe kaarten tussen. Zoals @Obi Wan Kenobi zei: Journey Together is wel een heel fijne set.

De originele BASE set kost ook niet zoveel, alleen de Charizard gaat je geld kosten en de rest van de holo's vind je al aan 10-30€ en de niet holo's 1-5€

Ik mag hier niet zo veel lezen. Heb mezelf beloond voor mijn eerste kantoordag in Bxl na 6 maanden ouderschapsverlof door naar de Outpost te wandelen en een mega ETB te kopen. 🙃

Ik was ff bij de Crach Card Club langsgeweest voor wat losse boosters. Was om 13u30.om om 13u was de winkel open. Hij had 100 ETBs te koop aan 75 euro/stuk. Klanten mochten 1 van elke nemen. Er waren er nog 2 over toen ik er was 😂😂

Terug
Bovenaan