[TCG] Pokémon

De koper heeft nu zijn kaart betaald en het enige wat ik van shipping informatie krijg van Cardmarket is dit:

Dus moet ik nu zelf op zoek naar een courier met tracking die voor 1000 euro verzekerd? Of neem ik gewoon Bpost met de 500 euro verzekering? Of kan de koper hier dan moeilijk over doen?

Ik vind het vrij complex :p

Zowel Bpost, Postnl als Mondial verzekeren enkel tot 500 euro naar Duitsland lol
Die verzekering is er voor u, niet voor de koper. Als er iets mee gebeurd, dan is dat 'uw' manier om geld terug te krijgen via de koerierdienst. Stel dat pakket wordt in de lokale rage room gebruikt en komt in 1000 stukjes aan, dan dient de koper een claim in. Hij krijgt zijn geld sowieso terug en dan kan jij via de verzekering en met de nodige bewijsmaterialen (factuur, bewijs schade) de nodige centen recupereren. Verzeker je maar tot 500 euro, dan is dat het max dat je zal recupereren.

Edit: je verstuurt dan best via DPD. Die hebben een relatief lage kostprijs om te versturen naar Duitsland, maar je kan daar de volledige waarde invullen én verzekeren.

Die verzekering is er voor u, niet voor de koper. Als er iets mee gebeurd, dan is dat 'uw' manier om geld terug te krijgen via de koerierdienst. Stel dat pakket wordt in de lokale rage room gebruikt en komt in 1000 stukjes aan, dan dient de koper een claim in. Hij krijgt zijn geld sowieso terug en dan kan jij via de verzekering en met de nodige bewijsmaterialen (factuur, bewijs schade) de nodige centen recupereren. Verzeker je maar tot 500 euro, dan is dat het max dat je zal recupereren.

Edit: je verstuurt dan best via DPD. Die hebben een relatief lage kostprijs om te versturen naar Duitsland, maar je kan daar de volledige waarde invullen én verzekeren.
Ok das duidelijk, ik zie dat er effectief niemand is die voor meer dan 500 euro verzekerd, dus ik zal het risico maar moeten nemen...

Welke nemen jullie als je naar Buitenland moet sturen?
- PostNL
- DHL
- BPost

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten als eerste keer verkoper? Ik wil alles goed documenteren zodat de koper achteraf zeker geen klacht kan indienen bij Cardmarket.

Ok das duidelijk, ik zie dat er effectief niemand is die voor meer dan 500 euro verzekerd, dus ik zal het risico maar moeten nemen...

Welke nemen jullie als je naar Buitenland moet sturen?
- PostNL
- DHL
- BPost

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten als eerste keer verkoper? Ik wil alles goed documenteren zodat de koper achteraf zeker geen klacht kan indienen bij Cardmarket.

je kan normaal wel extra verzekeren bij post.nl
Maar je moet contact opnemen
https://www.postnl.be/contact/zakelijk/verzendopties/extra-verzekeren-pakketten/
maar ik denk dat het enkel geld voor belgië en nederland , maar ik vermoed dat andere bedrijven dat ook wel gaan hebben.

Maar er zijn ook extra instanties dat dit normaal wel doen. (heb het zelf wel nog niet gebruikt).
https://www.secursus.com/

Extra tips: Zoveel mogelijk foto's / video's maken en trekken en bewijzen verzamelen.
afhankelijk van de reviews van de koper ook zorgen dat hij er zo weinig mogelijk mee kan sjoemelen.
Bvb. een unieke zegel / sticker op plakken, dat hij moet snijden voor het pakket open te doen.
(is al wat vergaand misschien , maar voor zo een waarde zou ik dat wel durven doen).

Laatst bewerkt:
Bij alle andere is het ook mogelijk in België en Nederland. Niet naar Duitsland...

Heb de grote al gecontacteerd en steeds hetzelfde antwoord :p
Had mijn bericht nog aangepast, je neemt best DPD naar Duitsland. Volledige verzekerd.

Klopt inderdaad!

DPD gevonden en daar kun je de waarde verzekeren.

Heel erg bedankt voor jullie hulp

Laatst bewerkt:
Bpost moet je alleen gebruiken voor binnen België, buitenland zijn ze veel te duur, ik pak meestal PostNL.be voor de EU landen

Ik ben sinds 151 terug weer wat beginnen verzamelen uit nostalgie. Ik heb op een 5-tal kaarten na een masterset.
Nu zou ik graag nog eens een volledige set willen verzamelen (waarschijnlijk nieuwe team rocket) maar met de huidige toestand lijkt het mij te moeilijk en te duur om aan boosters en singles te geraken. Omdat het mij om het verzamelen gaat en het artwork, geen spel of grote winsten, zou ik deze set in het Japans willen overwegen.
Nu verkoopt niet iedere winkel Japanse pokémonkaarten dus vroeg ik mij af of iemand hier wat meer kennis over heeft? Waar ik het beste (en voordeligst) boosterboxen kan kopen?

Ik ben sinds 151 terug weer wat beginnen verzamelen uit nostalgie. Ik heb op een 5-tal kaarten na een masterset.
Nu zou ik graag nog eens een volledige set willen verzamelen (waarschijnlijk nieuwe team rocket) maar met de huidige toestand lijkt het mij te moeilijk en te duur om aan boosters en singles te geraken. Omdat het mij om het verzamelen gaat en het artwork, geen spel of grote winsten, zou ik deze set in het Japans willen overwegen.
Nu verkoopt niet iedere winkel Japanse pokémonkaarten dus vroeg ik mij af of iemand hier wat meer kennis over heeft? Waar ik het beste (en voordeligst) boosterboxen kan kopen?
Zal eens rondvragen, ik heb nu wel een goed contact voor meer kans op MSRP prijzen ongeacht de hype, maar kweet niet of ze veel in japanse sets doen.

Spijtig, zelfde pre-orders worden al een stuk duurder.
+30%

https://www.maximus.be/product-categorie/pre-order/
Ben er over aan het praten met een shop owner, blijkbaar zijn de prijzen ook wel opgedreven vanop distributie niveau.

Hij zelf heeft er geen baat bij er over te liegen want hij verkocht ze zelf aan €45 onder de MSRP en zegt zelf dat het niet abnormaal is dat velen €50+ vragen... Hij is nog wat meer uitleg aan het geven, zal het straks posten :)

De doorgegeven MSRP van Pokémon uit zou rond de 55 a 60 euro liggen voor een ETB ( al vrij lang, niet recent ).

Maar de voorbije jaren was er altijd veel meer aanbod dan vraag voor de producten dus de verkopers deden niet anders dan elkaar undercutten in prijs om toch zo veel mogelijk te verkopen aan een beperkte winst marge, maar meer volume verzetten was toen blijkbaar wel de way to go.

Sinds de recente hype paar maand terug is dit beginnen omslaan en is er vaak een tekort aan stock of veel meer vraag. Dit zorgde er in eerste instantie voor dat de prijzen licht omhoog zijn gegaan en in extremis nu voor de nieuwste sets in pre-order zorgt de grote vraag er voor dat shops het nu aanbieden aan de effectieve MSRP prijs van Pokémon, zijnde 55/60 euro.

Zijn shops dit verplicht... neen... kunnen ze het en zijn ze daardoor scumbags... eigenlijk ook niet. We zij blijkbaar gewoon al enkele jaren gewoon om nooit MSRP te betalen voor producten waardoor het nu in eens lijkt alsof iedereen hier gewoon profiteert, wat deels wel waar is, maar niet op de manier dat velen denken.

De persoon waarbij ik gekocht hebt verkoopt wel nog aan de oude prijzen, €45 ETB en €129 BB, dit puur omdat hij dit binnen zijn community niet wil opdrijven, maar in theory houd niemand hem tegen om zoals alle andere de markt te volgen en ook 5/10 euro meer te vragen.

Wat dit ook wel verder bevestigd is de verkoop van Prismatic vorige week in Dreamland en Toychamp.

Deze twee winkels verkopen enkel en alleen Pokémon producten zo lang ze die via distributie kunnen krijgen aan de normale prijzen en aan MSRP. De prijzen in beide winkels waren €55,95 voor een ETB wat dus inderdaad overeen komt aan wat deze persoon zegt.

En die info van Dreamland weet ik via iemand die voor Dreamland werkt en de leveringen en bestellingen geregeld heeft voor de keten.
Daarom dat er niet vaak stock is van Pokémon in DL, de prijzen gaan meestal omhoog op distributie na release nu en dan kopen ze niet meer in.

De officiële Pokémon Center prijzen ( in Pond ) die altijd de MSRP hanteren.

473778376_1549162449044783_1047227580799153033_n.png

Pokémon Center USA

474250717_470038636169684_8107499660143836641_n.png

95% van de winkels ziet nu gewoon geen reden in om zijn prijs lager te zetten omdat ze wrs toch uitverkopen aan MSRP.
Dit terwijl ze vroeger elkaar moesten undercutten om meer verkoop binnen te halen en niet te blijven zitten met hun stock.

Ik koop elke ETB gewoon aan 40 euro op cardmarket 2-3 maanden na release. 😃
Denk dat dat wel eens zou kunnen tegenvallen in 2025.

Prismatic gaan ze nu ook extra printen, maar dat gaan vooral alle andere producten zijn en niet de ETB's.
Ik verwacht niet dat die ooit onder de €60/70 gaan gaan, zullen wel eens droppen als er echt nieuwe stock is, maar niet naar €40.

Moest er iemand nog een prismatic binder collection doos zoeken, ik heb er nog eentje op overschot (bij 2 verschillende shops besteld voor de zekerheid).

ik heb er 46 voor betaald, mag hiervoor ook weg anders stuur ik hem retour maar doe er liever iemand een plezier mee dan dat dit bij de grote hoop van een scalper terecht komt.

Denk dat dat wel eens zou kunnen tegenvallen in 2025.

Prismatic gaan ze nu ook extra printen, maar dat gaan vooral alle andere producten zijn en niet de ETB's.
Ik verwacht niet dat die ooit onder de €60/70 gaan gaan, zullen wel eens droppen als er echt nieuwe stock is, maar niet naar €40.

Zeiden ze tijdens Corona ook allemaal. Gewoon telkens na 3 maanden gekocht voor 40 euro inclusief Evolving Skies. Zullen zien, heel benieuwd.

Terug
Bovenaan