[TCG] Pokémon

Ben net naar mijn lokale dreamland gereden in Lier. Er was van alles nog een ruime stock aanwezig. ETB, 3pack blisters, sleeved boosters en checklane blisters. Limiet van 1 per persoon behalve van de sleeved boosters kon je een art setje verkrijgen. Heb enkel de ETB gekocht voor 59.99 EUR.

Ben curieus hoe lang de online TCG shops hun prijzen nog artificieel hoog kunnen houden.

Ben net naar mijn lokale dreamland gereden in Lier. Er was van alles nog een ruime stock aanwezig. ETB, 3pack blisters, sleeved boosters en checklane blisters. Limiet van 1 per persoon behalve van de sleeved boosters kon je een art setje verkrijgen. Heb enkel de ETB gekocht voor 59.99 EUR.

Ben curieus hoe lang de online TCG shops hun prijzen nog artificieel hoog kunnen houden.
Tot ze geld nodig hebben ;)

In mijn jongen jaren heb ik zelf de eerste serie kaarten gespaard. De dochter is momenteel bezeten van alles wat met pokemon te maken heeft.

Dus leek het me leuk om samen met haar wat kaarten te verzamelen. Maar ben er dus al serieus lang uit en ben totaal niet mee met de verschillende releases.
Die perfect order set die nu is uitgekomen is een expansie van de mega evolution set, correct?

De expansie bestaat in totaal uit 124 kaarten? De eerste 88 zijn de ‘commons’? En de resterende 36 zijn dan de ‘rares’ of hoe zit dat juist? In mijnen tijd was het precies een stuk eenvoudiger, of ik ben gewoon oud aan het worden dat kan ook 😉

Perfect Order is in de huidige markt de perfecte set om te starten.
Zo goed als overal verkrijgbaar tussen de €60 en €70 voor een elite trainer box.

Relatief kleine set en een set die lang ondergewaardeed zal blijven.
De Shrouded Fable van Mega dus.

Perfect Order is in de huidige markt de perfecte set om te starten.
Zo goed als overal verkrijgbaar tussen de €60 en €70 voor een elite trainer box.

Relatief kleine set en een set die lang ondergewaardeed zal blijven.
De Shrouded Fable van Mega dus.

Aight thx. Ik vermoed dat losse boosters kopen het meest interessante is? Aangezien er bij die ETB allerlei extra’s bijzitten? De lokale krantenwinkel heeft boosters aan €6,95 ik denk dat redelijk dicht bij de MSRP ligt?

Aight thx. Ik vermoed dat losse boosters kopen het meest interessante is? Aangezien er bij die ETB allerlei extra’s bijzitten? De lokale krantenwinkel heeft boosters aan €6,95 ik denk dat redelijk dicht bij de MSRP ligt?
Prijs kwaliteit zijn booster bundles het beste maar zijn precies weer nergens te verkrijgen aan €36...
Losse boosters en met voorkeur sleeved boosters rond €6, maar zal idd net €7 zijn.
Elite trainer box is 1 keer leuk voor de extra's en de promo maar als er 10 pakjes inzitten betaal je ook "maar" €6/pack.
Met de dubbele kaarten kan je nog pakjes maken om door te verkopen.
Dan verdien je toch een stukje terug.

In mijn jongen jaren heb ik zelf de eerste serie kaarten gespaard. De dochter is momenteel bezeten van alles wat met pokemon te maken heeft.

Dus leek het me leuk om samen met haar wat kaarten te verzamelen. Maar ben er dus al serieus lang uit en ben totaal niet mee met de verschillende releases.
Die perfect order set die nu is uitgekomen is een expansie van de mega evolution set, correct?

De expansie bestaat in totaal uit 124 kaarten? De eerste 88 zijn de ‘commons’? En de resterende 36 zijn dan de ‘rares’ of hoe zit dat juist? In mijnen tijd was het precies een stuk eenvoudiger, of ik ben gewoon oud aan het worden dat kan ook 😉

Het is eigenlijk exact hetzelfde, alleen wordt er sneller sets met meer kaarten uitgebracht.
Denk het grootste verschil is meer zeldzaamheidsgraden en de reverse
  • Cirkel (Common) → heel gewoon
  • Ruit (Uncommon) → iets minder vaak

Van bovenstaande heb je dan kaarten die reverse (blinkend), die zijn dan weer net weer iets moeilijker.

En dan kom je in principe aan de iets duurdere kaarten:
Pokemon_Symbols_Article_lg20231228111600319.png

Die zijn een stuk zeldzamer en iets waardevoller

De waarde hangt af van welke zelfdzaamheid, welke pokémon / trainer, staat van de kaart,...
Dit kan van 0.20 cent gaan tot 600 euro bij

om je waarde te bepalen kijk je best via cardmarket, zo kan je je kaarten naar waarde laten ruilen.
Dat je bvb. geen 100 euro kaart ruilt met 20 - 1 euro kaarten

Dure kaarten zijn leuk, maar er zijn heel wat leuke kaarten die je voor enkele euro's kan kopen.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Je kan het ook op verschillende manieren verzamelen.:

Je kan sets verzamelen
zoals bvb. Perfect order , mega evolution, ....

Dit is misschien wel ideaal om je verzamel avontuur te starten, als je een ETB koopt krijg je meteen een boekje erbij wat er allemaal in de set zit en zo kan ze mooi het lijstje afvinken wat ze allemaal nodig heeft.
Online via bvb. pokellector en andere website kan je bekijken welke set je het mooist vindt en dan uitkiezen waar je voor gaat.
Ideaal voor je dochter om te leren bijhouden, plannen, bestuderen,....

Als je nu start is Perfect order misschien wel ideaal, er zitten geen kaarten bij die grote ogen scoort op dit moment.
Dat wil zeggen dat de kaarten en boxen normaal voor lange tijd lager in prijs zullen blijven.

Als je een masterset wil verzamelen zou ik proberen van die set iedere doos 1x te scoren (zodat je de bijhorende accessoires en promo's ook hebt).
en open te doen, de rest van de collectie vul je dan best via Cardmarket / FB groepen / Beurzen / ....

Ps: Pokemon boosters open trekken is heel leuk maar niet lucratief, tenzij je heel veel geluk hebt ;)

Je kan natuurlijk ook op andere manieren verzamelen.
  • enkel kaarten die je mooi vindt
  • Enkel kaarten van 1 of meerdere specifieke pokemon /trainers
  • ...
De meeste mensen verzamelen pokemon maar het is natuurlijk ook heel leuk om het te spelen.
Zeker als je kind al wat kan lezen en Engels kan aanleren is het eigenlijk een heel tof gezelschapspel.
Zeker om dat er tal van mogelijkheden zijn + het ook vaak wijzigt door nieuwe kaarten die toegevoegd worden en oudere die uit rolatie worden genomen (officieël). Natuurlijk hoef je dat thuis niet perfect te volgen.

------
Kaarten bewaren
Dit doe je makkelijkst door je kaart in een penny sleeve te stoppen en dan in een binder (met voorkeur met rits).
Je kan natuurlijk meer voorzorgsmaatregelen nemen, maar met bovenstaande zijn ze zeker veilig.
* je moet niet alle kaarten in een sleeve steken (=bulk kaarten / tenzij die voor je masterset)

Laatst bewerkt:
Heeft er iemand iets deftigs gehaald uit de Asended Heroes pin colletion box? Heb er al 3 open gedaan maar buiten enkele EX'en niets. Heb er nog 2 liggen en ben aan het twijfelen of ik ze wel nog open maak. De poster collection was precies een heel stuk beter qua hits :crazy:

Hier ook een Vault X-fan. Vind die mappen met de rits geweldig maar voor de meeste sets gebruik ik gewoon de basic met de rekker. Heb ze al zowel op Amazon als op de site van Vault X zelf besteld. Makkelijk om online 10% kortingcodes te vinden. Genoeg YT-ers die gesponsord worden.

@Mugge : ik heb op een vorige pagina mijn pulls gepost uit 90ish boosters. 't Is gene vette hier voor ASC. 🤷🏻‍♀️

Ik open nog 1 pin collectie en elk van de 3 boxen die eind deze maand uitkomen. Booster bundle ga ik geen geld meer aan geven, genoeg ASC voor mij.

ASC heeft geen sterke pull rate in general, heb 6 posters zien open gaan en ondanks dat ene een SIR had en een andere de Gold Zard ( wat puur RNG is ) ware alle andere hits echt erbarmelijk. Die golden Zard mag je niet in rekening nemen want dat is gewoon een 1 op 2000+ packs kans, puur toeval dus.

Weet er iemand of Dreamland ook de booster bundles van ASC in de fysieke winkels heeft op release ? Nog niks van die set in de collectie op de moment :)

Ja sowieso.
Van Perfect Order hebben ze trouwens nog alles liggen, en masse. De tijden van schaarste zijn duidelijk voorbij :scream:

Terug
Bovenaan