Won't Fix Tapatalk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even een uitgebreider antwoord uit de FAQ van het forum:

Aangezien XenForo al goed werkt op mobile met de standaard theme + er support is voor PWA en we daar nog niet aan het begin staan van alle mogelijkheden daar, zetten we de Tapatalk-optie voorlopig on hold. Tapatalk zelf is ook verre van een onbesproken blad, en heeft van zijn kant dan weer grote problemen.

Waarom de keuze voor Tapatalk niet zo vanzelfsprekend is:
Er zijn nog een heleboel onduidelijkheden en twijfels. En na wat opzoekwerk blijven deze over:
1. Veiligheid: Een van onze belangrijkste doelen is jullie informatie en onze database beschermen. Dat doen wij zoals het hoort. Maar Tapatalk mogelijks niet. Tapatalk legt als het ware een extra eigen laag tussen het forum en hun eigen servers en daardoor krijgen zij toegang tot onze database. Met alle risico's van dien. We geven zulke dingen liefst niet (meer) uit handen en willen daar zo veel mogelijk controle over houden.

Zie ook: https://www.cvedetails.com/vulnerability-list/vendor_id-13774/Tapatalk.html
En: https://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=2469156&start=15
En: https://www.tapatalk.com/groups/tapatalksupport/a-question-of-privacy-t19471.html

2. Traffic: Traffic (as in het aantal gigabyte per dag) is zeker in het begin van onze opzet iets om in het oog te houden. En Tapatalk genereert een pak traffic. Hun servers contacteren die van ons constant. Dat is een veiligheidsissue, zoals hierboven beschreven, en bovendien komt die traffic op onze rekening. Alle users via Tapatalk zijn bovendien ook verloren views voor ons.

3. Reclame: We proberen hier met het absolute minimum aan reclame te werken. Daarvoor zijn we hard aan het werk. Met Tapatalk zijn die pogingen dan voor niets, plus we hebben zelf niet eens in de hand welke reclame wordt aangeboden of hoe. Storende banners, vervelende clickables... allemaal op jullie content zonder dat we daar iets van terugzien of inspraak in hebben.

4. Updates: Als Xenforo updatet en Tapatalk nog niet, werkt het niet meer. Zoals al een paar keer is gebeurd op 9lives. En dan kunnen wij opnieuw niet meer doen dan wachten en hopen dat het snel wordt opgelost, omdat wij het niet meer in handen hebben.

Samengevat zouden we dus veel uit handen geven, zonder enige garanties van Tapatalk over hoe zij omgaan met jullie gegevens. Ze zorgen voor veel traffic op onze kosten. Zij genereren inkomsten uit reclame die wij jullie zo veel mogelijk proberen te besparen en waar we geen inspraak meer in hebben.
Je spreekt van een minimum aan reclame, is dit reeds actief want voorlopig heb ik dit nog niet gezien?
 
De kans dat Tapatalk er komt, is klein. Post 40 van Loser geeft perfect weer waarom.
 
Komt hier ook iets wat het posten van pictures gaat vergemakkelijken. In Tapatalk kon je die gewoon uploaden. Nu moet je die eerst ergens online gaan zetten en dan linken. Op een pc vind ik dat nog OK, op een gsm is dat rampzalig.
 
Komt hier ook iets wat het posten van pictures gaat vergemakkelijken. In Tapatalk kon je die gewoon uploaden. Nu moet je die eerst ergens online gaan zetten en dan linken. Op een pc vind ik dat nog OK, op een gsm is dat rampzalig.
Dat moeten we nog bekijken, inderdaad. Daar zijn nog een paar opties voor, zodra we daar uitsluitsel over kunnen geven, laten we dat weten.
 
Laat Tapatalk aub achterwege want altijd die vervelende popup met de vraag of ik wil kijken via Tapatalk.... Geez, NEE!
 
Ik vind het jammer, na nu toch een hele tijd met de mobiele versie te werken moet ik zeggen dat Tapatalk (voor mij persoonlijk) toch véél makkelijker en vlotter werkte, maar ik begrijp de redenering wel.
 
Ik vind het jammer, na nu toch een hele tijd met de mobiele versie te werken moet ik zeggen dat Tapatalk (voor mij persoonlijk) toch véél makkelijker en vlotter werkte, maar ik begrijp de redenering wel.

Beetje hetzelfde gevoel hier :) . Ik heb via de mobiele versie wel het exacte gedrag kunnen repliceren zoals ik 9l in Tapatalk volgde, maar omwille van kleinere zaken (iets meer clicks nodig, geen post previews in de overzichtlijsten watched threads/threads with your posts, geen image uploads) is de ervaring net wat minder.

Maar het is dus wel goed genoeg en als het niet komt zal het me ook zeker niet weghouden van hier hoor.
 
Ik wil (en ben) het ook een kans geven zonder tapatalk (uiteraard), want ook daar was verre van alles perfect.

Maar dan hoop ik wel dat er echt ingezet wordt op de mobiele ervaring en dan kijk ik vooral naar het forum. Enkele zaken die me na meer dan een maand beginnen te storen. Wel via de PWA, maar uiteindelijk zou dat het alternatief moeten zijn.
  • Je bent aan het typen en plots zie je niets meer, precies freeze van enkele seconden en dan komt er op. Heb ik enkel hier, nergens anders.
  • Elke keer op de "front" uitkomen en dat moeten weg klikken :cautious:
  • Notifications werken (via chrome dus) , maar als je die open doet gaat dat via een browser tabblad ipv via de pwa
  • Door de responsiveness zie je bepaalde zaken niet op bepaalde plekken. Ergens logisch maar die lijken me soms ook onterecht weggestopt.
  • Volledig forum als "read" markeren die in het menu zit.
Dit is geen kritiek, laat dat duidelijk zijn. Wel een aandachtspunt en een manier om mensen tapatalk te doen "vergeten".
Mobiel is the way to go imo, en als je dat wat laat hangen zouden er wel eens sneller mensen kunnen afhaken of inactiever worden door zo van die ambetantigheden.
 
Ik wil (en ben) het ook een kans geven zonder tapatalk (uiteraard), want ook daar was verre van alles perfect.

Maar dan hoop ik wel dat er echt ingezet wordt op de mobiele ervaring en dan kijk ik vooral naar het forum. Enkele zaken die me na meer dan een maand beginnen te storen. Wel via de PWA, maar uiteindelijk zou dat het alternatief moeten zijn.
  • Je bent aan het typen en plots zie je niets meer, precies freeze van enkele seconden en dan komt er op. Heb ik enkel hier, nergens anders.
  • Elke keer op de "front" uitkomen en dat moeten weg klikken :cautious:
  • Notifications werken (via chrome dus) , maar als je die open doet gaat dat via een browser tabblad ipv via de pwa
  • Door de responsiveness zie je bepaalde zaken niet op bepaalde plekken. Ergens logisch maar die lijken me soms ook onterecht weggestopt.
  • Volledig forum als "read" markeren die in het menu zit.
Dit is geen kritiek, laat dat duidelijk zijn. Wel een aandachtspunt en een manier om mensen tapatalk te doen "vergeten".
Mobiel is the way to go imo, en als je dat wat laat hangen zouden er wel eens sneller mensen kunnen afhaken of inactiever worden door zo van die ambetantigheden.
Da's de bedoeling van dit subforum, die dingen zijn welkom! Misschien gaan er hier een paar van de opmerkingen wel wegvallen, omdat ze in het topic over Tapatalk zitten. Eentje kan ik alvast wel aangeven dat het een bewuste keuze is: Je komt op de frontpagina, omdat dat de homepagina is. De forums liggen daarachter.

Maar een paar van de specifieke dingen zijn al aangekaart, en een paar van de andere zie ik hier voor het eerst. Ze komen misschien meer tot hun recht in een eigen thread, als die nog niet bestaat, en er wordt sowieso naar gekeken.
 
Komt ondersteuning voor tapatalk nu nog of?
Ben er eerlijk gezegd op aan het wachten.
en ken nog mensen dat erop aan het wachten zijn voor ze ten volle mee op den trein springen
Of eventueel een eigen app dat werkt als tapatalk ?
 
Ik ben ook nog steeds volop aan het wachten.

Tapatalk toch veel handiger dan de mobiele app...
 
Dermee dak ook vraag of er nog werk van wordt gemaakt hé...
Tis wel triestig dak pas na een week doorheb da der gereageerd is, op tapa bv zouk er direct een melding van krijgen.
Ma bonn aangezien ge hier toch geen antwoord krijgt en enkel ma een onozele opmerking
 
Dermee dak ook vraag of er nog werk van wordt gemaakt hé...
Tis wel triestig dak pas na een week doorheb da der gereageerd is, op tapa bv zouk er direct een melding van krijgen.
Ma bonn aangezien ge hier toch geen antwoord krijgt en enkel ma een onozele opmerking
Je kunt je meldingen zo instellen dat je meteen een melding krijgt van een reactie in een gevolgd onderwerp, en dat je automatisch elk onderwerp volgt waarin je gereageerd hebt. Je kunt ook nog eens een melding krijgen voor elke keer dat je gequotet wordt. Daarnaast kun je voor al die dingen ook nog eens een email krijgen op het adres waarmee je je hebt aangemeld.

Ik denk dat ik niet veel anders kan antwoorden dan wat ik al gedaan heb. Ik heb je gelinkt naar het volledige antwoord: We gaan voorlopig niet stappen naar Tapatalk, en daar hebben we heel goeie redenen voor. Die redenen staan opgesomd in de link die ik je gegeven heb.
 
Ja want ik wil echt da ne website mij meldingen geeft en via email alsof we nog niet genoeg spam binnenkrijgen.
Ik snap echt ni wa jullie tegen Tapatalk hebben hé.
Was zo gemakkelijk in gebruik in alles al is het een simpele foto bij je post te zetten enz..
De enige manier om dees forum deftig te bezien is via de pc.
Via de gsm ist een hell bv random da de pagina blijft hangen.
Dat ni zo vlot is om van forum te switchen enz genoeg redenen hoor.
Ik zou graag gewoon een deftig antwoord krijgen en wanneer er gaat voorzien worden dat het werkt met Tapatalk.
Dat op hold staat Jah da kan ik lezen ma der staat ook ni wanneer er naar gezien gaat worden of een eta wanneer het beschikbaar gaat zijn erop.

Ik ga echt wel ni de enige zijn die erop aan het wachten is ze dus graag info hoe het erme staat en wanneer er schot in deze zaak ga komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan