Won't Fix Tapatalk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helaas, voor iOS zijn de spelregels anders en werkt dit inderdaad niet. (Maar da's de schuld van Apple, niet van ons.)

Ik heb dat zelf nooit getest, enkel heeft Sieber de configuratie ingesteld dat het zou moeten werken.
bij mij werkt het alvast. Ik prefereer wel nog altijd Tapatalk, maar kan hier wel mee leven.
 
Helaas, voor iOS zijn de spelregels anders en werkt dit inderdaad niet. (Maar da's de schuld van Apple, niet van ons.)

Ik heb dat zelf nooit getest, enkel heeft Sieber de configuratie ingesteld dat het zou moeten werken.
Voor mij dus duidelijk de reden om Tapatalk te integreren.
ik geef toe mobile versie werkt goed. Maar Tapatalk is toch echt wel mijn way to go voor forums. Is gewoon een immens krachtige tool.
 
Ik heb het oude forum ook altijd via tapatalk gebruikt, vooral de functie dat ge bepaalde threads kon bookmarken vond ik handig. Dat kan waarschijnlijk niet in de mobile view?
 
Ik heb het oude forum ook altijd via tapatalk gebruikt, vooral de functie dat ge bepaalde threads kon bookmarken vond ik handig. Dat kan waarschijnlijk niet in de mobile view?
Helemaal bovenaan in de thread, 'volg'
 
Had het op het legacy forum al eens gepost, dus bij deze nog eens. Hier is een stemmetje tegen Tapatalk wegens:
  • verzoeken om het forum te openen in tapatalk, ook al heb je geen tapatalk geïnstalleerd
  • "verzonden vanaf mijn xxxxxx met Tapatalk"
  • verminderde snelheid van het forum
(Voor zover ik mee ben, is de voornaamste toegevoegde waarde push-meldingen op iOS?)
 
Na paar dagen mis ik Tapatalk ook al pak minder. Mag zo blijven voor mij 👍🏻
 
Same gebruik Tapatalk wel graag de push meldingen gebruikte ik veel.
En dark mode natuurlijk al da wit zuipt gewoon batterij.
Bij deze dus een vote voor Tapatalk.
 
Ik ga mijn vraag voor Tapatalk afzwakken. Nog steeds voorkeur, maar sinds eergisteren zijn mijn notificaties in gang geschoten.
Mits configureren van waarvoor ik wel en geen notificaties wil krijgen heb ik mijn flow van tapatalk redelijk goed benaderd nu.

Bij mij betekent dat notificaties voor quotes, mentions en PM's, alerts voor nieuwe threads in watched forums - interessante threads watchen, maar geen notificaties bij posts in watched threads. Daarvoor gebruik ik dan de watched threads lijst.
 
Was er geen view om te kijken naar de laatste comments van topics waar je actief in bent geweest? Dat is het enige dat ik nog hard mis van Tapatalk...
 
Zeker wel, da's namelijk mijn bookmark voor het forum :) Gevolgde onderwerpen | BeyondGaming
Vind je onder Volgen, daar kun je op het pijltje klikken voor "gevolgde onderwerpen" (als je in je profiel aanzet dat je onderwerpen waarin je post automatisch volgt)

Of ook wel onder Forums -> vind onderwerpen -> onderwerpen met jouw berichten.
 
Ik vind eigenlijk maar 2 zaken vervelend tov Tapatalk:
1. Als ik 1 van mijn watched threads lees, en back duw naar het overzicht, staan die threads nog steeds als ongelezen (jaja blabla back button is gewoon inet back en geen refresh). Mis ik ergens een "jump to next watched thread" knop?

2. Ik kijk pas wie een post heeft gemaakt als ik het interessant vond :unsure:.
In Tapatalk kon ik gewoon op de post duwen en dan zag ik wie het was. Is er hier geen instelling om bvb de poster-naam onder de tekst te zetten?

Twee hele kleine en stomme zaken, die het leescomfort voor mij wel verhogen :p.
 
Even een uitgebreider antwoord uit de FAQ van het forum:

Aangezien XenForo al goed werkt op mobile met de standaard theme + er support is voor PWA en we daar nog niet aan het begin staan van alle mogelijkheden daar, zetten we de Tapatalk-optie voorlopig on hold. Tapatalk zelf is ook verre van een onbesproken blad, en heeft van zijn kant dan weer grote problemen.

Waarom de keuze voor Tapatalk niet zo vanzelfsprekend is:
Er zijn nog een heleboel onduidelijkheden en twijfels. En na wat opzoekwerk blijven deze over:
1. Veiligheid: Een van onze belangrijkste doelen is jullie informatie en onze database beschermen. Dat doen wij zoals het hoort. Maar Tapatalk mogelijks niet. Tapatalk legt als het ware een extra eigen laag tussen het forum en hun eigen servers en daardoor krijgen zij toegang tot onze database. Met alle risico's van dien. We geven zulke dingen liefst niet (meer) uit handen en willen daar zo veel mogelijk controle over houden.

Zie ook: https://www.cvedetails.com/vulnerability-list/vendor_id-13774/Tapatalk.html
En: https://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=2469156&start=15
En: https://www.tapatalk.com/groups/tapatalksupport/a-question-of-privacy-t19471.html

2. Traffic: Traffic (as in het aantal gigabyte per dag) is zeker in het begin van onze opzet iets om in het oog te houden. En Tapatalk genereert een pak traffic. Hun servers contacteren die van ons constant. Dat is een veiligheidsissue, zoals hierboven beschreven, en bovendien komt die traffic op onze rekening. Alle users via Tapatalk zijn bovendien ook verloren views voor ons.

3. Reclame: We proberen hier met het absolute minimum aan reclame te werken. Daarvoor zijn we hard aan het werk. Met Tapatalk zijn die pogingen dan voor niets, plus we hebben zelf niet eens in de hand welke reclame wordt aangeboden of hoe. Storende banners, vervelende clickables... allemaal op jullie content zonder dat we daar iets van terugzien of inspraak in hebben.

4. Updates: Als Xenforo updatet en Tapatalk nog niet, werkt het niet meer. Zoals al een paar keer is gebeurd op 9lives. En dan kunnen wij opnieuw niet meer doen dan wachten en hopen dat het snel wordt opgelost, omdat wij het niet meer in handen hebben.

Samengevat zouden we dus veel uit handen geven, zonder enige garanties van Tapatalk over hoe zij omgaan met jullie gegevens. Ze zorgen voor veel traffic op onze kosten. Zij genereren inkomsten uit reclame die wij jullie zo veel mogelijk proberen te besparen en waar we geen inspraak meer in hebben.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan