Tandarts gezocht

Ik heb het al lang opgegeven, het is gewoon rampzalig om nog een tandarts te vinden.
De laatste keer dat ik bij ren tandarts geweest ben was net voor corona begon.
Sindsdien heel veel rondgeleid in een heel ruime regio rond mijn woonplaats, maar totaal niks.
Zo was het dus ook bij mij, en dan komt het moment dat je toch eens iets voor hebt aan je tanden. 😬

Ik heb het al lang opgegeven, het is gewoon rampzalig om nog een tandarts te vinden.
De laatste keer dat ik bij ren tandarts geweest ben was net voor corona begon.
Sindsdien heel veel rondgeleid in een heel ruime regio rond mijn woonplaats, maar totaal niks.
Tijdens Corona heb ik rondgebeld voor vrouwlief en er was overal nog plaats.
Ze wilde niet meer naar de eigen tandarts gaan en ze mocht overal langskomen.

Heel veel mensen wilden tijdens Corona niet naar naar de tandarts gaan (mondmasker op .. )
En ja na Corona is iedereen beginnen rondbellen en is het overal al volzet. (voor niet klanten)

Net een afspraak gemaakt bij de vaste tandarts voor jaarlijkse controle.
Ik mag in februari gaan...
ik had een paar weken geleden gebeld voor de jaarlijkse controle (helemaal uit het oog verloren), ik mocht twee weken later al gaan :unsure: (om 07:00 - ideaal, ook geen verlof moeten opnemen)

De notificatie om elk jaar te bellen staat in december om eind januari te kunnen gaan.
Ik vind dat traag, maar omdat ik dat weet verschiet ik er niet van.
Nu is het voor een jaarlijkse checkup niet erg natuurlijk.
Hier al jarenlang standaard 4 maand op voorhand. 🤷🏼

ik maak de volgende op het moment dat ik daar ben, ik ga elke 6 maand

Ik doe momenteel zelfs geen moeite meer om nog te zoeken naar een tandarts.
Als er een moment komt dat ik met tandpijn zit zal ik mij dat misschien beklagen, maar ik daar echt geen tijd in blijven steken.

tand was een 3tal weken geleden gebarsten door op een muntje te bijten , deed vreselijk veel pijn. uren ronggebeld kon nergens terecht (Belgisch Limburg )
Ten einde raad vriendin in Nederland laten bellen daar mocht ik de volgende dag dan al terecht voor een noodvulling -> wel handje contantje natuurlijk

tand was een 3tal weken geleden gebarsten door op een muntje te bijten , deed vreselijk veel pijn. uren ronggebeld kon nergens terecht (Belgisch Limburg )
Ten einde raad vriendin in Nederland laten bellen daar mocht ik de volgende dag dan al terecht voor een noodvulling -> wel handje contantje natuurlijk
En hoeveel betaal je daar dan voor?

Een paar maanden geleden was er overal plaats, want toen kon ikzelf quasi overal binnen, als ik het nu nog eens check: Inderdaad 'plots' bijna nergens meer. :confused:

Ik denk dat doordat de Covidcrisis ten einde is, dat de tandartsen enorm veel afspraken verkregen hebben?
Ik denk dat het is omdat je minder terugbetaald krijgt als je een heel jaar niet naar de tandarts gegaan bent en dat veel mensen op het einde van het jaar nog snel proberen te gaan.

Ik weet wel niet hoeveel dat scheelt. Het zou zomaar kunnen dat je meer geld uitspaart door een jaar niet te gaan (met het risico dat je tanden iets tegenkomen en de tandarts het veel te laat ziet, wat een veelvoud kan kosten natuurlijk) dan elk jaar consistent te gaan.

Zeker nooit bij Dentopolis gaan, ben 1x geweest in Leuven (achter station) voor een tand te ontzenuwen en die wilden
een stift plaatsen hadden dat al voorbereid en dat ging mij 700€ kosten, echte geldwolven, die moesten gewoon ontzenuwen en niks van stift plaatsen en dan moest ik terug gaan voor die stift, breekt er een stuk af en dan hebben ze beslist van mijn tand gewoon te trekken en die gast begon te bibberen van de zenuwen en heeft een andere tandarts van daar gaan halen, want hij kon het niet en dan heeft die man mijn tand getrokken, maar ze hadden dan ook nog is een gat in de kies daarachter gemaakt, echt wegblijven daar.Hele mooie locatie, veel technische snufjes, maar het zijn een bende sukkelaars.Ik had het nog nooit meegemaakt, maar kon alleen daar terecht, was op kerstmis en mijn vaste tandarts kreeg ik niet vast en heb haar de uitleg gedaan en ze kon haar oren niet geloven dat die een stift wilden plaatsen voor een tand dat gewoon moest ontzenuwed worden.

Zeker nooit bij Dentopolis gaan, ben 1x geweest in Leuven (achter station) voor een tand te ontzenuwen en die wilden
een stift plaatsen hadden dat al voorbereid en dat ging mij 700€ kosten, echte geldwolven, die moesten gewoon ontzenuwen en niks van stift plaatsen en dan moest ik terug gaan voor die stift, breekt er een stuk af en dan hebben ze beslist van mijn tand gewoon te trekken en die gast begon te bibberen van de zenuwen en heeft een andere tandarts van daar gaan halen, want hij kon het niet en dan heeft die man mijn tand getrokken, maar ze hadden dan ook nog is een gat in de kies daarachter gemaakt, echt wegblijven daar.Hele mooie locatie, veel technische snufjes, maar het zijn een bende sukkelaars.Ik had het nog nooit meegemaakt, maar kon alleen daar terecht, was op kerstmis en mijn vaste tandarts kreeg ik niet vast en heb haar de uitleg gedaan en ze kon haar oren niet geloven dat die een stift wilden plaatsen voor een tand dat gewoon moest ontzenuwed worden.
Er zitten echt een hoop cowboys tussen de tandartsen. Die praktijk ken ik niet, maar voor een ontzenuwing zou je maar 10-15 euro uit eigen zak mogen betalen bij een geconventioneerde tandarts. De tand daarna terug opbouwen/opvullen kost je nog eens 10-15 euro en je bent voor max 30 euro gesteld (als je jaarlijks op controle gaat). Meer heb ik uit m'n eigen zak niet betaald voor m'n kies.

Heb zelf ook een hoop tandartsen gebeld en gemaild en de meesten wilden mijn tand trekken ipv ontzenuwen na de foto te zien. Ik wil m'n eigen tanden houden dus heb gezocht tot ik een TA vond die me wou helpen m'n tand te behouden tegen normale tarieven. Was idd een hele job voor de TA maar loop nu al verschillende jaren rond met een ontzenuwde kies die terug opgebouwd is en waar ik perfect alle kracht op kan zetten zoals ik ervoor deed. Maar zoals eerder gezegd, de meeste tandartsen willen daar geen tijd meer insteken omdat dat te weinig opbrengt naargelang het werk.

Ik wist het niet dat er zoveel cowboys bij zitten, omdat ik altijd hele goede tandartsen heb gehad, wel oudere mensen dat nu al overleden zijn of toch al oud.Ik heb een hele goede tandarts, maar het was op de slechts mogelijke periode van het jaar.
Die Dentopolis heeft 2 vestigingen 1 in Leuven, daar ben ik geweest en Kortenberg, maar daar kan ik niet over zeggen, alleen dat het duur zal uitkomen.

Ik heb als kind een beugel gedragen en onderaan een retentiedraad maar bovenaan niets (had wel een nachtbeugel maar draag die al jaren niet meer). Nu heb ik gemerkt dat er bovenaan toch het een en ander aan het verschuiven is, de tandarts zei om eens te horen bij een orthodont naar 'invisiline'. Dit is een doorzichtig soort van bit dat over de tanden schuif en waarmee je kleine correcties kunt doen. Iemand die hier ervaring mee heeft?
Heb al een afspraak bij de orthodont maar die is pas voor juni...

Terug
Bovenaan