Tales of Arise

RPG PC PS5 PS4 XBOX Tales of Arise

Als liefhebber van Ni No Kuni, Dragon Quest, Final Fantasy en Kingdom Hearts moet je deze dan gespeeld hebben?
 
Zijn de gevechten en gevechtsystemen even eentonig als Tales of Berseria? Ik geraak maar niet door die game. Ondanks de leuke personages en het verhaal haak ik telkens weer af.
 
Ik ben er ook aan bezig, een uurtje of 10 ver. Combat is in plezant, maar bij momenten wat chaotisch. Tales of Zestria en Berseria was vooral weinig tactiek en veel button bashing, maar hier moet je toch wat tactiek gebruiken en zwakheden van vijanden exploiten. Ik speel wel op moderate, ik denk dat moderate of zelfs hard wel aan te raden is als je iets of wat een uitdaging wil.
't Ziet er uit als een hedendaags spel, de graphics zijn echt wel goed voor een JRPG, het moet zeker niet onderdoen voor Dragon Quest XI. Ze hebben 5 jaar over dit spel gedaan en dat loont wel (Tales of Zestiria en Berseria waren dan ook nog eerst op PS3 ontwikkeld, dat is mede de reden dat die games er gedateerd uitzagen, dit is op grafisch vlak echt van een gans ander niveau)
Ze zouden wel mogen out-of-the-box 21:9 ondersteunen op PC. Met het programmatje Universal Unreal unlocker is het mij toch gelukt om in 21:9 te spelen op 3440x1440, maar ik krijg mijn FOV niet goed ingesteld, het ziet er iets te ingezoomd uit.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook wel enthousiast na enkele uren.
Wisselen jullie constant van character tijdens gevechten?
Dat gaat met shortcuts vlot maar ik mis een reden om dat te doen zoals bv. FF waar je sneller specials laadt daardoor.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook wel enthousiast na enkele uren.
Wisselen jullie constant van character tijdens gevechten?
Dat gaat me shortcuts vlot maar ik mis een reden om dat te doen zoals bv. FF waar je sneller specials laadt daardoor.
Ik speel met hetzelfde character, ik wissel soms wel eens voor een eindje om wat andere gameplay te hebben maar tijdens de gevechten eigenlijk niet.
45u ver, bijna uitgespeeld, nu nog wat sidequests aan het doen aangezien ik underleveld ben.
 
Toch een echt goe spel over heel de lijn.
Ik verloor wel mijn interesse na een 35 uur. Er wordt dan ook veel meer gesproken en gecutscened, samen met het in herhaling vallen van de gevechten en vijanden, rotatie van dezelfde 'geupgrade' wapens, ik veranderde mijn artes nimeer, ... Ik had het graag uitgespeeld maar ik kijk er niet genoeg naar uit om verder te spelen.

Tegen dat het hoofdverhaal naar een einde komt, blijk je dan nog maar in de helft te zitten en dat was er voor mij teveel aan
 
Wat zijn jullie algemene evaluaties voor Tales of Arise ?
Ben er nog niet toe gekomen om deze te spelen want wou wachten op een sale of toch een prijsverlaging.
 
Ik denk dat ik alleen ben op het internet maar ik vond Tales of Arise maar niets. 5 uur gespeeld en er zijn ontelbare zaken waar ik me aan stoor.

Beetje spijt dat ik het uiteindelijk gekocht heb maar wil mezelf niet meer pijnigen, als ik het na 5u nog niet leuk vind zal het niet meer komen vrees ik.

Dialogen storen me enorm, gevechten worden nu al eentonig, story is tot nu toe dertien in een dozijn, geen vernieuwingen in weapons and armor.
 
Dan zal het niets voor u zijn. Het concept verandert niet meer na 5 uur:)
Ik speel regelmatig RPG's maar hier snap ik na 5u nog steeds niet wat ik aan het doen ben tijdens combat.
Spijtig want heb er de volle pot voor betaald en had gehoopt om er toch een 40 u uit te halen.
 
Terug
Bovenaan