Tales of Arise

RPG PC PS5 PS4 XBOX Tales of Arise

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
talesarise.jpg


release: 10 september 2021
genre: RPG
dev: Bandai Namco

Tales 17.

Tales of Arise follows the story of Alphen, an iron-masked individual whose home planet of Dahna has been enslaved and stripped of natural resources for the past 300 years by the nearby planet of Rena. As Alphen fights to free his people he encounters Shionne, a girl from Rena who is on the run from her countrymen. Both Alphen and Shionne will be joined throughout the journey by a supporting cast of characters to help in their fight for freedom.

 
Laatst bewerkt:
Demo eens gecheckt. Ziet er wel heel mooi uit. De gevechten gaan soepel maar missen voorlopig wel wat diepgang op't eerste zicht.
Het ziet er misschien allemaal iets té afgelikt uit waardoor het misschien wel wat karakter zal missen. Ik zal toch wat reviews afwachten eerst.
 
Ook eens de demo gespeeld. Wat een verschil van graphics met Berseria, ziet er echt prachtig uit! Gevechten gaan heel soepel en de karakters voelen toch ook genoeg verschillend aan om wat afwisseling te hebben.
 
BeyondGaming review:

Opencritic momenteel op 88%

Inmiddels besteld, laat vrijdag maar komen!
 
Vraagje: game ziet er wel interessant uit en de demo bevalt me wel, maar die "battle-dialoog"... Ge weet wel het typische "LIGHTNING STRIKE, LIGHTNING STRIKE, LIGHTNING STRIKE, LIGHTNING STRIKE!" opnieuw en opnieuw horen van u en uw party-members... Toevallig geen toggle in de menu's ofzo om dat af te zetten? :p
 
Vraagje: game ziet er wel interessant uit en de demo bevalt me wel, maar die "battle-dialoog"... Ge weet wel het typische "LIGHTNING STRIKE, LIGHTNING STRIKE, LIGHTNING STRIKE, LIGHTNING STRIKE!" opnieuw en opnieuw horen van u en uw party-members... Toevallig geen toggle in de menu's ofzo om dat af te zetten? :p

Persoonlijk stoorde mij dat niet echt, maar ik speel het spel dan ook met Japanse stemmen en dan valt dat niet echt op. Ik heb eens snel gekeken in het menu, en ik zie enkel een optie op de muziek te veranderen tijdens gevechten
 
Van welke game is dat? Komt zo bekend voor in mijn oren, maar kan het niet plaatsen. Denk heel tijd aan DQ Heroes, maar denk niet dat het dat is.
DQ heroes inderdaad. :p Veel tijd ingestoken indertijd en het blijft duidelijk hangen :D
Persoonlijk stoorde mij dat niet echt, maar ik speel het spel dan ook met Japanse stemmen en dan valt dat niet echt op. Ik heb eens snel gekeken in het menu, en ik zie enkel een optie op de muziek te veranderen tijdens gevechten

Mercikes, ik heb de demo met de dub gespeeld, misschien nog eens checken "subbed".
 
DQ heroes inderdaad. :p Veel tijd ingestoken indertijd en het blijft duidelijk hangen
Da is 5 jaar geleden ofzo da ik da spel gespeeld heb, het feit dat ik daar meteen aan dacht zegt echt veel over hoe er over het was xD
Ik ben nu niet de grootste DQ fan en heb er niet massas veel gespeeld, maar dat net dat blijft hangen 😂 geniaal eigenlijk wel.
 
Ik heb Tales of Zestiria, Tales of Berseria (imo nog steeds de beste van alle Tales!) en Tales of Vesperia, geen reden om Tales of Arise niet aan te schaffen, zeker na de lovende reviews. Zit nog niet ver, maar ik kan duidelijk merken dat ze een stap vooruit gegaan zijn op de meeste gebieden (gameplay, graphics, etc).
 
Idem hier, net voorbij de 'intro' gespeeld en het smaakt zeker en vast naar meer.
Top-graphics! Al stoort me de pop-in soms wel, de radius is echt te klein. Maar dit kan nog gepatched worden.
 
Net aangekomen in de hoofdstad van het 2de stuk. Wat meer variatie in vijanden en side quests had leuk geweest, maar voorlopig wel een aanrader. 1 van de betere tales games.
 
Eerst Tales of Berseria eindelijk eens uitspelen, ik was vergeten wat voor een heerlijke cast die had. Vandaag opnieuw begonnen.

Tales of Arise ziet er indrukwekkend uit, komt hier zeker op termijn binnen.
 
Terug
Bovenaan