Syrische asielzoeker steekt 4 kinderen neer

Waar ik me vooral aan erger is de systematische ontwapening waar we als burgers slachtoffer van zijn sinds ik vermoed WO2, dankzij prachtige wetgeving en brave luisterende burgers. Wapendracht is iets die men sinds de oertijd (ja ook primitieve snijdende objecten en pijl en boog) had, en op dag van vandaag in Europa toch quasi geen sprake meer van is net om de brave burgers in toom te houden en te doen luisteren naar de gewapende overheid.

Ik vermoed niet dat dit in USA makkelijk zou gebeurd zijn, maar daar gebeuren er dan wel meer schietincidenten door falende wetgeving, controle en handhaving en allerlei andere redenen.

Ik vind dat wapendracht net zoals dat ik USA mogelijk is in vele Staten ook in Europa een recht moet worden, maar vooral veel toegankelijker moet zijn dan het nu is, natuurlijk met veel strengere en betere regels dan wat men in USA ziet.

En als het geen pistool is, dan ten minste een tazer of iets om dergelijke persoon DIRECT onschadelijk te maken.

Ik zeg nu niet dat ik die slachtoffers zou kunnen gered hebben, maar mochten meerdere mensen een fucking goedkope tazer van 200 eur op zak gehad hebben in de buurt van waar het zich afspeelde, dan was dit nooit wereldnieuws.

Een tazer mensen... De ordediensten gebruiken het in USA dagdagelijks en wij in Europa moeten onszelf beschermen met onze handen...
Zelf onze ordediensten gebruiken het ONVOLDOENDE. Alsof het een moordwapen is. Ik zag onlangs een video vanuit Nederland waar ze terecht ene op de grond getaserd hebben, wel dit mag zeker vaker gebeuren.
In de VS had de dader waarschijnlijk ook wel gewoon een vuurwapen. Ik snap niet hoe je naar de situatie daar kan kijken, met regelmatige schietincidenten die slachtoffers maken voor de dader wordt gestopt (meestal door de ordediensten), en je daar een oplossing in kan zien.
 
In de VS had de dader waarschijnlijk ook wel gewoon een vuurwapen. Ik snap niet hoe je naar de situatie daar kan kijken, met regelmatige schietincidenten die slachtoffers maken voor de dader wordt gestopt (meestal door de ordediensten), en je daar een oplossing in kan zien.
Ja, de vergelijking met de VS is wat ver gezocht. Maar waar blijven UW oplossingen dan? Hoe zou jij het doen? Moet men nu net als wapens messen gaan verbieden voor burgers?
't Lijkt me weer iets typisch Belgisch te worden, veel 'dittes en dattes mag niet' in Wetten gieten, en dan hopen dat het nooit gebeurd, om dan als het toch gebeurd geen oplossingen te bieden aan steeds meer voorkomende maatschappelijke problemen. De brave burger moet het maar 'weer' slikken...

Er moet toch iets aan gedaan worden? Als het geen migratiestop of versoepeling wapenwet is, wat dan wel? Moeten we allen weerloos zonder iets rond blijven wandelen en verwachten dat de politie er binnen de minuut is ofzo? Neen de politie is er gemiddeld in 10-15min, dat zijn 2 weerloze kinderen per minuut dat zo'n zot zou kunnen neer steken zonder dat iemand er iets aan kan of zal doen. Het gaat om het feit jezelf en anderen kunnen verdedigen in dergelijke schrijnende situaties.

Wat met een taser dan? Ook geen oplossing zeker omdat de 'verstoorde' man dan permanente hersenschade kan oplopen met het risico de familie van die zot dan schadevergoeding wilt van diegene die de taser gebruikte...

Een taser is toch de meest gepaste oplossing lijkt me om zo'n individuen in het softe Europa op de grond te leggen zonder schadelijke gevolgen.
Met een 9mm in zo'n zot z'n been schieten is tegenwoordig ook al ongeoorloofd voor ordediensten, ze mogen tegenwoordig niks doen tegen een echte crimineel of moordenaar behalve met waterkanonnen en matrakken op de brave weerloze burgers slaan op manifestaties.
 
Ik wou eerst niet reageren, maar sorry dat wordt hier een beetje HLN niveau.

Er moet toch iets aan gedaan worden? Als het geen migratiestop of versoepeling wapenwet is, wat dan wel? Moeten we allen weerloos zonder iets rond blijven wandelen en verwachten dat de politie er binnen de minuut is ofzo? Neen de politie is er gemiddeld in 10-15min, dat zijn 2 weerloze kinderen per minuut dat zo'n zot zou kunnen neer steken zonder dat iemand er iets aan kan of zal doen. Het gaat om het feit jezelf en anderen kunnen verdedigen in dergelijke schrijnende situaties.
Jij doet precies alsof dit soort zaken wekelijks voorvallen...
Trouwens, je mag in België in principe geen scherpe messen op zak hebben, dat is al een wet (zonder hoofdletter). Dat mag alleen als je een geldige reden hebt om zo'n mes op zak te hebben (bv. een jager in het bos ofzo). Zonder reden rond lopen op straat met een scherp mes op zak = niet toegelaten. En terecht, want je hebt al gangs die dat wel doen (dat was trouwens een aantal jaren geleden een groot probleem in Engeland, en mogelijk nog steeds: knife crime).

Wat met een taser dan? Ook geen oplossing zeker omdat de 'verstoorde' man dan permanente hersenschade kan oplopen met het risico de familie van die zot dan schadevergoeding wilt van diegene die de taser gebruikte...

Een taser is toch de meest gepaste oplossing lijkt me om zo'n individuen in het softe Europa op de grond te leggen zonder schadelijke gevolgen.
Met een 9mm in zo'n zot z'n been schieten is tegenwoordig ook al ongeoorloofd voor ordediensten, ze mogen tegenwoordig niks doen tegen een echte crimineel of moordenaar behalve met waterkanonnen en matrakken op de brave weerloze burgers slaan op manifestaties.

Wat wil je nu eigenlijk? De politie die tasers mogen gebruiken, of (zoals je eerst zei) iedere burger die een taser op zak mag hebben?
Want voor de politie: prima voor mij, geen problemen mee. Trouwens, indien zo'n gek met een mes staat te zwaaien gaat de politie wel gewoon met scherp schieten indien nodig, hoor.

Indien je tasers breed toegankelijk wil maken voor jan en alleman: dat is gewoon een vreselijk slecht idee. Meer wapens in de maatschappij brengen gaat de maatschappij niet veiliger maken, integendeel.
 
Ja, de vergelijking met de VS is wat ver gezocht. Maar waar blijven UW oplossingen dan? Hoe zou jij het doen? Moet men nu net als wapens messen gaan verbieden voor burgers?
't Lijkt me weer iets typisch Belgisch te worden, veel 'dittes en dattes mag niet' in Wetten gieten, en dan hopen dat het nooit gebeurd, om dan als het toch gebeurd geen oplossingen te bieden aan steeds meer voorkomende maatschappelijke problemen. De brave burger moet het maar 'weer' slikken...Er moet toch iets aan gedaan worden? Als het geen migratiestop of versoepeling wapenwet is, wat dan wel? Moeten we allen weerloos zonder iets rond blijven wandelen en verwachten dat de politie er binnen de minuut is ofzo? Neen de politie is er gemiddeld in 10-15min, dat zijn 2 weerloze kinderen per minuut dat zo'n zot zou kunnen neer steken zonder dat iemand er iets aan kan of zal doen. Het gaat om het feit jezelf en anderen kunnen verdedigen in dergelijke schrijnende situaties.
Het lijkt me vooral typisch dat er snel iets moet gedaan worden, liefst het debielste eerst, om toch maar iets te doen. Steekvlampolitiek zoals gewoonlijk. Met veel fanfare iets dwaas aankondigen en het is weer "opgelost".

Versoepeling wapenwet:
De hele maatschappij onveiliger maken met wapens omdat je snel snel iets wil doen is gewoon achterlijk.
Migratiestop:
Zie Kim De Gelder. Buiten dat ook gewoon niet realistisch maar goed, maak het voor mijn part strenger. Gezien hoe veel radicalen tegenwoordig 2de of 3de generatie zijn lijkt me dat in de grond ook geen oplossing hier.

Verder zie ik niet in waarom ik een oplossing moet geven, probeer het ook eens: toe te geven dat het niet eenvoudig is, de burger 100% beschermen tegen een gevaarlijke zot of terrorist die tot hiertoe ok leek.
Wat met een taser dan? Ook geen oplossing zeker omdat de 'verstoorde' man dan permanente hersenschade kan oplopen met het risico de familie van die zot dan schadevergoeding wilt van diegene die de taser gebruikte...
Ik heb daar niet op gereageerd dus ik zie het nut niet van verhaaltjes uitvinden.
Een taser is toch de meest gepaste oplossing lijkt me om zo'n individuen in het softe Europa op de grond te leggen zonder schadelijke gevolgen.
Met een 9mm in zo'n zot z'n been schieten is tegenwoordig ook al ongeoorloofd voor ordediensten, ze mogen tegenwoordig niks doen tegen een echte crimineel of moordenaar behalve met waterkanonnen en matrakken op de brave weerloze burgers slaan op manifestaties.
Ja, het lijkt jou, niet mensen die er verstand van hebben. De rest is vooral weer blabla.
 
Laatst bewerkt:
Ik vond vooral de beelden frappant? Hij liep daar wat te lopen. Beetje twijfelend. Dan komt die gast met de rugzak en de dader jogt dan precies weg. Een vrouw op de achtergrond duwt haastig een buggy weg.

Het lijkt allemaal zo banaal? Zo bizar hoe zoiets afgrijselijk tegelijk zo onimpressiant kan ogen en toch des duivels is.
 
Daarom dat we tegen vuurwapens zijn voor de simpele burger.

Eén slechte moment en er is een kind dood.

 
Terug
Bovenaan