Sven Pichal onderzocht voor beelden seksueel kindermisbruik

Noot van de moderatie: Ook hier geldt, zoals altijd, dat we voor het delen van de namen de kranten volgen.
De medeverdachten worden dus niet bij naam genoemd, we treden daar streng tegen op.

Sven Pichal stopt met onmiddellijke ingang bij de VRT. Zou opgepakt zijn in't kader van een lopend onderzoek.

Dat ziet er ook weer niet goed uit...

Laatst bewerkt door een moderator:
37 maanden cel gevorderd, waarvan 1 jaar effectief.

Als je die details leest, misselijkmakend. En dan elke dag tot 4u 's morgens 3MMC gebruiken en zijn zieke seksuele fantasie botvieren om dan een uur later op te staan om zijn programma op de radio te presenteren. Bizar dat iemand op die manier kan functioneren.
Kijk, je voorliefde voor pedogedrag kan je volgens mij makkelijk verbergen. Maar stoned gaan presenteren, naar je werk gaan, ... raar dat dit nooit opgemerkt werd....

Kijk, je voorliefde voor pedogedrag kan je volgens mij makkelijk verbergen. Maar stoned gaan presenteren, naar je werk gaan, ... raar dat dit nooit opgemerkt werd....
Het effect van 3MMC is een soort van kruising tussen de effecten van coke en MDMA, waarbij de coke-achtige effecten veel langer blijven doorwerken (een viertal uur) dan de MDMA-achtige effecten (slechts een uur). Dus lijkt me wel een drug waar je professioneel op kan presteren zonder dat anderen het meteen doorhebben.

Het effect van 3MMC is een soort van kruising tussen de effecten van coke en MDMA, waarbij de coke-achtige effecten veel langer blijven doorwerken (een viertal uur) dan de MDMA-achtige effecten (slechts een uur). Dus lijkt me wel een drug waar je professioneel op kan presteren zonder dat anderen het meteen doorhebben.

Maar als je dat dagelijks gebruikt tot 4u 's morgens, dan slaap je toch letterlijk niet?

En volgens wikipedia:

Abuse​

Due to its short duration and dopaminergic effects, 3-MMC is addictive and commonly abused. Repeated dosing within a sitting is typical, sometimes using different routes. Common self-reported doses range from 50 to 150 mg, up to single 500 mg doses. Intranasal administration, or snorting, is the most common route of administration, followed by oral administration. It can also be administered rectally and injected.

Users may dose repeatedly in order to extend the drugs duration, leading to 0.5—2 gram "sessions" that can span an evening. Single-dose effects last from 30 to 60 minutes, typically peaking around 10-minutes post-dose. In a questionnaire-based study of self-reported 3-MMC users in Slovenia, it was found that 88% of users insufflated the drug while 42% took it orally. The study did not find any instances of users injecting 3-MMC. Moreover, 26% of the users reported taking more than 1.5 grams of 3-MMC in a single sitting and over 50% reported having consumed more than 0.5 grams in a single sitting.[16]
Nuja, feit is dat niemand het merkte. Ik vermoed dat als je zo vroeg presenteert je nu ook geen tientallen mensen ontmoet voor je "shift".

Dit lijkt me gewoon het gruwelijke verhaal van iemand met een soort dubbelleven dat ooit wel eens ging ontdekt worden. Een beroemd iemand die naar video's keek van kindermisbruik en -marteling. Het is niet beschaafd van mij, maar ik denk dat geen enkele straf zo erg is als wat zijn mede-gevangen met hem willen doen.

Goh, ben je echt "stoned" van 3MMC? Het is een oppepende drug, dus ik zou denken dat het eerder opvalt als je als nuchtere persoon eerder introvert en ingetogen bent. Als je al een extraverte persoonlijkheid hebt, zal het misschien niet eens opvallen.

Die voorliefde voor perverse fantasieën kan je inderdaad gemakkelijk verbergen, maar er is wel een héél duidelijke grens tussen fantaseren en het daarbij houden (iets wat je nooit kan verbieden want het domein van de verbeelding is van jou alleen) en ernaar handelen. Illegale beelden opzoeken is ernaar handelen, want ook al raak je zelf geen kind aan betekent dit wel dat je gebruik maakt van het feit dat iemand anders een kind aanraakt en daar beelden van verspreidt.

Nu ja hij heeft vandaag gezegd wat hij kon zeggen.

Zichzelf als enige schuldige aanwijzen en geen verantwoordelijkheid ontlopen.
Verontschuldigingen aanbieden maar niet verwachten dat men deze ooit zal aanvaarden.
De hoop uitspreken dat anderen (slachtoffers en daders) in het reine komen met zich / haarzelf ..

maar ik denk dat geen enkele straf zo erg is als wat zijn mede-gevangen met hem willen doen.
Ook buiten de cel wil ik alvast niet Sven Pichal noemen. Als dit mijn naam is dan wens ik een naamsverandering.

Zijn leven is gewoon kapot. Hij is een bekend figuur dus hij gaat levenslang bedreigd worden door individuen (sommige mensen nemen gewoon het recht in eigen handen) en als hij niet oplet zal hij wel een keertje bij elkaar geklopt worden (of erger).

Ik hoop alleen dat hij alles wat hij weet opbiecht en 100% mee helpt met de officiële instanties. Dat is het minste dat hij kan doen.

Woonde Pichal niet in Antwerpen? Die kan beter verkassen naar een of ander Frans gehucht waar niemand hem kent, want ook al toont hij oprecht berouw en verleent hij medewerking aan justitie en wat nog allemaal ... hij is gebrandmerkt voor de rest van zijn leven.

Voor de therapeuten die hem begeleiden moet dat toch ook niet evident zijn. Dat zijn beroepen waar je de zeer donkere onderkant van de maatschappij maar al te goed leert kennen.

Verontschuldigingen aanbieden maar niet verwachten dat men deze ooit zal aanvaarden.
De hoop uitspreken dat anderen (slachtoffers en daders) in het reine komen met zich / haarzelf ..

Ook buiten de cel wil ik alvast niet Sven Pichal noemen. Als dit mijn naam is dan wens ik een naamsverandering.

Zijn leven is gewoon kapot. Hij is een bekend figuur dus hij gaat levenslang bedreigd worden door individuen (sommige mensen nemen gewoon het recht in eigen handen) en als hij niet oplet zal hij wel een keertje bij elkaar geklopt worden (of erger).

Ik hoop alleen dat hij alles wat hij weet opbiecht en 100% mee helpt met de officiële instanties. Dat is het minste dat hij kan doen.

Goed zo.

En blijkbaar ontslagen ook in de tussentijd omdat de werkgever doorhad wie hij was. Die mens heeft ook onder een steen geleefd.
Het is natuurlijk wel niet verboden Pichal werk te geven maar ja je wil als werkgever daar niet mee geassocieerd worden.

Trouwens ik voel mij momenteel niet zo goed. Gewoon de gedachte alleen al dat kinderen ...

Het is natuurlijk wel niet verboden Pichal werk te geven maar ja je wil als werkgever daar niet mee geassocieerd worden.

Zo iemand wil je toch ook niet voorstellen aan zijn collega's. "Ja gasten, we hebben er ne nieuwe bij. Zijn naam is Sven Pichal, vroeger werkzaam in de radiowereld".

Maar ik vermoed dat het wel één of ander remote jobke zal geweest zijn.

Net zoals het halve internet het recht in eigen handen ging nemen toen Michelle Martin vrijkwam? Die ging gewoon naar de kapper in Knokke en kreeg opvang in een klooster en van een rechter. Je was beter Michelle Martin dan een of andere random dakloze of asielzoeker.

Toch ook straf dat die ondertussen gewoon gewerkt heeft. En blijkbaar zelfs bijna promotie gemaakt.

Teamleider ... dat hij werk wil hebben om zich bezig te houden en geld te verdienen begrijp ik wel maar wie wil daar nu onder vallen ...
We zochten naar een job ver weg van het publiek. Bij zijn werkgever wilden ze hem benoemen tot teamleider. Hij was bezorgd, want hij wilde vooral rust in het hoofd hebben en niet te veel verantwoordelijkheid. Ik raadde hem aan om de kans te grijpen, want het bood hem kansen. Maar op 12 juli kreeg hij zijn ontslag. Er werd weer veel geschreven over de zaak door de uitstelling van de behandeling in de rechtbank. Ze gaven wel de mogelijkheid om terug te komen als de heisa voorbij was."
"Nu is er terug werk. En zijn werkgever is op de hoogte van alles. Dat was belangrijk, want we willen geen onaangename verrassingen meer. Ik denk dat deze man al vierdubbel is gestraft. Neem dat alstublieft mee in beraad."

Maar is dat zo, of zijn dat vooral hersenspinsels? Want Michelle Martin is ook op vrije voeten, en woonde ook gewoon in België nog. Zo dat bijna hopen op in elkaar geklopt worden, vind ik maar iets vies. Niet dat ik zeg dat jij dat doet, hè. Maar langs de ene kant vind ik dat niet iets om voor te supporteren, maar net een probleem in een rechtstaat. En langs de andere kant is het ook nog eens iets wat als argument dient om minder nadrukkelijk te straffen.

Zo iemand wil je toch ook niet voorstellen aan zijn collega's. "Ja gasten, we hebben er ne nieuwe bij. Zijn naam is Sven Pichal, vroeger werkzaam in de radiowereld".

Maar ik vermoed dat het wel één of ander remote jobke zal geweest zijn.
Want? Hij kan geen goeie teamleader zijn en hij mag ook sowieso niks meer bijbrengen in de maatschappij?

Want? Hij kan geen goeie teamleader zijn en hij mag ook sowieso niks meer bijbrengen in de maatschappij?

Kerel kickt op kinderverkrachtingen. Je kan niet verwachten dat iedereen zo naief is als Jezus en zijn andere wang gaat aanbieden aan zo iemand. Perfect gerechtvaardigd om professioneel of persoonlijk te weigeren met zo iemand contact te hebben.

Eigenrichting is inderdaad problematisch. Als we elke veroordeelde misdadiger na afloop van zijn strafmaat vogelvrij gaan verklaren belanden we in een anarchie, want wat belet de meute dan om te pas en te onpas echte of vermeende misdadigers op te sporen en te lynchen?

Eigenrichting zou eigenlijk enkel legitiem mogen zijn in een zwaar falende rechtstaat. Zover zijn we niet in België, ook al zijn we zeker niet perfect.

Mijn punt was gewoon dat ik niet weet of er veel mensen staan te springen om samen te werken met een iemand die geil wordt van peuters die verkracht en gefolterd worden. Ik durf gokken van niet.

37 maanden cel gevorderd, waarvan 1 jaar effectief.

Als je die details leest, misselijkmakend:
  • "Vluchtelingenkindjes zoeken en opzettelijk besmetten met HIV"
  • "Kindjes opsluiten en hen slaan en laten creperen"
  • "Hun hoofd onderdompelen in urine"
  • "Sommige slachtoffers huilen van de pijn, schreeuwen en verzetten zich. Anderen lijken dan weer verdoofd"

En dan elke dag tot 4u 's morgens 3MMC gebruiken en zijn zieke seksuele fantasie botvieren om dan een uur later op te staan om zijn programma op de radio te presenteren. Bizar dat iemand op die manier kan functioneren.
Ben ik nu de enige die 37 maanden cel weinig vind?

Terug
Bovenaan