Nieuws Studio's sluiten en downsizen bij Sony, Ubisoft, Microsoft, EA, etc.

En nu ook ontslagen bij Sony Interactive.
8% ofwel 900 mensen
 
Ook ontslagen bij PlayStation (Sony Interactive Entertainment).

8% van het personeel moet weg. Onder andere bij Guerrilla Games, Naughty Dog, Insomniac Games en het recent opgekochte Firesprite.
London Studio, opgericht in 2002 en bekend van onder andere SingStar, Wonderbook, PlayStation VR Worlds en Blood & Truth, moet zelfs de deuren sluiten.

 
En nu ook ontslagen bij Sony Interactive.
8% ofwel 900 mensen
Zal te maken hebben met het feit dat Sony 10 miljard in waarde is gedaald na ‘tegenvallende’verkoopcijfers van hun gamesdevisie en de mindere winst die ervan verder vloeit
 
Zal te maken hebben met het feit dat Sony 10 miljard in waarde is gedaald na ‘tegenvallende’verkoopcijfers van hun gamesdevisie en de mindere winst die ervan verder vloeit
Ik denk niet dat zo een actie zo snel gebeurt als reactie op zo iets, wat niet wil zeggen dat ze de bui misschien niet al voelde aankomen, maar zaken als dit gebeuren niet over nacht en zijn ze wrs al lang mee bezig.
 
Ik denk niet dat zo een actie zo snel gebeurt als reactie op zo iets, wat niet wil zeggen dat ze de bui misschien niet al voelde aankomen, maar zaken als dit gebeuren niet over nacht en zijn ze wrs al lang mee bezig.
Een gekend probleem is dat de AAA games tegenwoordig veel te duur zijn om te ontwikkelen.
Kosten worden hoger, winsten minder.
Dat is voor niemand vol te houden
 
Naart schijnt hebben ze London Studios gesloten.
Die hebben wel het beste VR game op de PS4 gemaakt, Blood & Truth.
Ik keek zo hard uit naar wat die met de psvr2 zouden gaan doen.

Ik zeg het niet graag, maar ben diep teleurgesteld in heel de psvr2.
Buiten een aantal games die ik op 1 hand kan tellen is daar echt niks deftig op uitgekomen.
En de support van Sony voor psvr2 waren grote woorden en ze gingen investeren, voordat het toestel uitkwam.
Maar sinds die is uitgekomen hoort ge bijna niks en komt er geen enkele first party sony game uit op de psvr2.

Pffff, heb ook dik spijt dat ik indertijd de PS5 heb gekocht.
Zou goed kunnen dat dit voor mij de laatste console is geweest en mij terug volledig op pc gaming focus.
Ik ben geen Sony of Microsoft fanboy en heb door de jaren van beiden hun consoles en games gespeeld, maar ik vind dat Microsoft tegenwoordig toch sterker bezig is dan Sony.
Gamepass alleen al blijft de beste investering in jaren als pc gamer.
En PSN plus tegenwoordig hebben ze omgevormd tot een "gamepass van den aldi", dat mogen ze bijhouden.
 
Laatst bewerkt:
Naart schijnt hebben ze London Studios gesloten.
Die hebben wel het beste VR game op de PS4 gemaakt, Blood & Truth.
Ik keek zo hard uit naar wat die met de psvr2 zouden gaan doen.

Ik zeg het niet graag, maar ben diep teleurgesteld in heel de psvr2.
Buiten een aantal games die ik op 1 hand kan tellen is daar echt niks deftig op uitgekomen.
En de support van Sony voor psvr2 waren grote woorden en ze gingen investeren, voordat het toestel uitkwam.
Maar sinds die is uitgekomen hoort ge bijna niks en komt er geen enkele first party sony game uit op de psvr2.

Pffff, heb ook dik spijt dat ik indertijd de PS5 heb gekocht.
Zou goed kunnen dat dit voor mij de laatste console is geweest en mij terug volledig op pc gaming focus.
Ik ben geen Sony of Microsoft fanboy en heb door de jaren van beiden hun consoles en games gespeeld, maar ik vind dat Microsoft tegenwoordig toch sterker bezig is dan Sony.
Gamepass alleen al blijft de beste investering in jaren als pc gamer.
En PSN plus tegenwoordig hebben ze omgevormd tot een "gamepass van den aldi", dat mogen ze bijhouden.
Dat was toch te verwachten ivm psvr2 een leuk gimmick maar een te kleine fan base om daar aaa titels voor te maken.
In Sony ben ik sowieso wat teleurgesteld vorig jaar spiderman 2 en dat was het. En nu ist wachten tot 2025 op een first party titel van Sony.
 
Ik ben dan precies toch snel content, want ik ben tevreden wat Sony mij al gebracht heeft de laatste jaren, zelfs wat betreft de psn plus spellen.
Lords of the fallen, Lies of P, GOW, Elden Ring, Horizon, Death Stranding, Returnal, Nioh...nog veel dat ik vergeet, we worden verwend de laatste jaren imo
 
Ik ben dan precies toch snel content, want ik ben tevreden wat Sony mij al gebracht heeft de laatste jaren, zelfs wat betreft de psn plus spellen.
Lords of the fallen, Lies of P, GOW, Elden Ring, Horizon, Death Stranding, Returnal, Nioh...nog veel dat ik vergeet, we worden verwend de laatste jaren imo
Ik weet het toch niet hoor.
Deze gen heeft me toch nog niet omver geblazen tot nu toe. Zowel van Sony als MS niet.
Remakes, remasters en nog games die je ook nog op de vorige gen consoles kunt spelen.
 
Laatst bewerkt:
Deze hele gen is gewoon een enorme teleurstelling. Ze spraken vorige week dat de piek van de PS5 nu al gepasseerd is en dat we “in de laatste jaren van de levenscyclus” zitten. Ik heb de indruk dat het nog niet tegoei begonnen is. :unsure:
 
Eigenlijk hebben ze letterlijk gezegd dat we de 1ste helft voorbij zijn van deze generatie. Verschillende sites hebben daarvan gemaakt dat ze op het einde al zitten van deze generatie, wat gewoon niet waar is. Voor eind 2027 moet je geen ps6 verwachten. Ik denk persoonlijk zelfs eind 2028. Maar ik denk wel dat we eind dit jaar een pro gaan krijgen. Die koop ik sowieso. Ideaal vlak voor GTA 6 😍.
 
Tegenwoordig is het ook niet te onderschatten hoeveel werk er in kruipt om een triple A game te maken. Als je kijkt naar bijvoorbeeld Forbidden West. Je kan de poriën zien in Aloy haar gezicht. Niet alleen dat, ook zweet druppels of water dat zand doet verdwijnen. Als je over een plant stapt gaan de blaadjes plat liggen en noem maar op. Tegenwoordig lijkt alles zo vanzelf sprekend, maar het is eigenlijk crazy met hoeveel man en hoeveel jaren men aan een spel werkt. Volgend jaar gaat GTA 6 echt alles uit de kast halen voor deze gen. Als je dan niet content gaat zijn, ga je deze gen niet meer blij worden. Want geen één studio steekt zoveel geld en mankracht in een spel als Rockstar in Gta 6. Zeer benieuwd naar!
 
Meh, RDR2 was heel mooi maar speelde imo heel log en was in mijn ogen nogal boring. Die game gaat echt niet vooruit.

GTA V vond ik eigenlijk ook niet zo wow. Toen wel mooi maar die gameplay van Rockstar is altijd zo’n sleur.
 
Volgend jaar gaat GTA 6 echt alles uit de kast halen voor deze gen. Als je dan niet content gaat zijn, ga je deze gen niet meer blij worden. Want geen één studio steekt zoveel geld en mankracht in een spel als Rockstar in Gta 6. Zeer benieuwd naar!
Laat het nu net die open wereld games zijn die me tegenwoordig koud laten
 
Tegenwoordig is het ook niet te onderschatten hoeveel werk er in kruipt om een triple A game te maken. Als je kijkt naar bijvoorbeeld Forbidden West. Je kan de poriën zien in Aloy haar gezicht. Niet alleen dat, ook zweet druppels of water dat zand doet verdwijnen. Als je over een plant stapt gaan de blaadjes plat liggen en noem maar op. Tegenwoordig lijkt alles zo vanzelf sprekend, maar het is eigenlijk crazy met hoeveel man en hoeveel jaren men aan een spel werkt. Volgend jaar gaat GTA 6 echt alles uit de kast halen voor deze gen. Als je dan niet content gaat zijn, ga je deze gen niet meer blij worden. Want geen één studio steekt zoveel geld en mankracht in een spel als Rockstar in Gta 6. Zeer benieuwd naar!
Ik hoop dat de focus weg gaat gaan van die AAA games. Het is niet houdbaar meer dat games zoveel geld en tijd kosten.

Rockstar heeft al 6 jaar geen game meer uitgebracht. Naughty dog, Santa Monica, Guerilla, Bend, Polyphony, Sucker Punch hebben allemaal nog geen PS5 exclusive game uitgebracht. Ze hebben daar heel veel geluk dat Insomniac ze uitbrengt op een verschrikkelijk tempo.
 
Terug
Bovenaan