Stomme stoot van de dag

Not sure if 'stomme stoot' maar mijn vriendin heeft vandaag haar borsten laten vergroten en ik ben toegekomen in de recovery room met een bos bloemen en een kaartje 'Proficiat'. 🫠
Zou pas een stomme stoot geweest zijn moest er op het kaartje staan.
Proficiat met je geboorte van je tweeling😁

Naar de Hubo om wat gerief, oa 2 mdf-platen.

Ik was vergeten dat ik met de Ford en zonder remork was.
Ik krijg die dus onmogelijk in de auto..

1000027706.jpg

Nu sta ik hier te wachten op m'n Schoonvader die met de remork onderweg is.

2 kg gehakt in promo bij Colruyt (20% gratis). Perfect! We kopen dit om in te vriezen. Gisterenavond steek ik het in zakjes per 500 g, maar ik nam nog iets uit de frigo om te eten, dus dat eerst even gedaan en ik stap dan gewoon naar den TV. Vervolgens op tijd naar bed.

Deze ochtend kom in beneden en wat zie ik... die zakjes gehakt liggen nog op de keukentafel 😬 2kg kan de gft in😭

Laatst bewerkt:
Als het rauw is zoals nu, kook ik het eerst nog. en vlees mag in de gft.

Edit: Iemand heeft zijn comment verwijderd🤭
Ik ging ervan uit dat GFT geen vlees mocht bevatten wegens composteren, maar in zo'n industriële installatie mag dat kennelijk wel.

Overigens, als dat nog ok ruikt en niet is verkleurd zou ik dat nog overwegen.

Idem. Ik zou dat ook nog durven (goed uitgebakken) opeten als het nog niet verkleurd is of te hard ruikt. Het zat in zakjes he, de kans dat er vliegen hun larven al ingestoken hebben zal klein zijn.

Ik ben op dat vlak toch ook ne vieze. Bij mij zou het toch ook de gft in gaan. Er is een reden waarom men streng is op het niet onderbreken van de koude-ketting bij transport. En het gaat niet enkel om eitjes, maar vooral bacteriën.
Men raadt bijv ook aan om ingevroren vlees nooit op kamertemperatuur te ontdooien, maar in de frigo en dat net vanwege de bacteriën. Moet dan toch zijn dat je ze niet allemaal kapot krijgt met het bakken.

Gisteren verjaardagsfeestje van de zoon. Volledige familie uitgenodigd maar om dat allemaal gemakkelijk geplaatst te krijgen en voor ons eigen comfort hadden we een zaaltje gehuurd vlakbij. Maar blijkbaar had ik maar tegen de helft van de gasten gezegd dat het in een zaaltje was. Dus vanaf 13u kreeg ik om de tien min telefoon van familie die bij ons thuis voor een gesloten deur stonden. 😬🙈

Ik ben op dat vlak toch ook ne vieze. Bij mij zou het toch ook de gft in gaan. Er is een reden waarom men streng is op het niet onderbreken van de koude-ketting bij transport. En het gaat niet enkel om eitjes, maar vooral bacteriën.
Men raadt bijv ook aan om ingevroren vlees nooit op kamertemperatuur te ontdooien, maar in de frigo en dat net vanwege de bacteriën. Moet dan toch zijn dat je ze niet allemaal kapot krijgt met het bakken.
De bacteriën gaan wel dood bij het bakken maar al de giftige producten die ze aanmaken door het vlees af te breken blijven mogelijk wel aanwezig. Er zijn ook een paar bacteriën die een soort sporen kunnen vormen maar dat is misschien eerder anthrax en dergelijke.

Maar goed, daarom dat je wel goed moet kijken of het zichtbaar slecht en eraan moet ruiken. Hangt ook allemaal af van hoe dat vlees werd behandeld tot in de keuken, hoe warm het daar was, hoe lang het er lag, enz. Natuurlijk is rauw vlees altijd hetgeen waarbij je het meest moet opletten.

Ben daar feitelijk ook nogal rigoreus in.
e.g. Als ik hamburgers zelf maak dan zal ik eerst alle ingrediënten mixen om dan weer te laten afkoelen in koelkast om dan pas daarna de hamburgers vorm te geven.

Ik ging ervan uit dat GFT geen vlees mocht bevatten wegens composteren, maar in zo'n industriële installatie mag dat kennelijk wel.

Overigens, als dat nog ok ruikt en niet is verkleurd zou ik dat nog overwegen.

Idem. Ik zou dat ook nog durven (goed uitgebakken) opeten als het nog niet verkleurd is of te hard ruikt. Het zat in zakjes he, de kans dat er vliegen hun larven al ingestoken hebben zal klein zijn.
Moest het enkel voor mijzelf zijn, zou ik het ook nog durven proberen. Eerst een stukje, en als ik niet ziek wordt, de rest. Alleen was het nu voor het ganse gezin incl. dochter van 2. Dan riskeer ik het toch niet.

Vlees dat enkele dagen over tijd is (dus die gelabeld zijn met "te gebruiken tot" en niet "ten minste houdbaar tot"), maar wel in de frigo ligt (aan 4°) maken we geen probleem van. Maar ja, in de keuken aan een temp. van 19° van 21 u tot 8 u?

Laatst bewerkt:
Ik probeerde net een blikje Cécémel open te doen wat maar niet wou lukken. Probeerde het clipje op alle mogelijke manieren omhoog te krijgen maar dus niets. Was ook met mijn sleuten bezig want ja niemand wilt een nagel breken toen ik opeens doorhad dat ik aan de verkeerde kant bezig was.
Ik heb me nog nooit zo dom gevoeld, oprecht.
Het is zelfs niet eens meer grappig, om te janken.

Hoe kan iemand zo zijn?🥹

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan