Stomme stoot van de dag

Stomme stoot eens voor de verandering niet van mij maar de buurman van papa.
Gisteren was ik bij papa en net toen ik wou doorgaan kwam die buurman aanbellen. Het is een heel lieve, oude man die sinds covid zowat heel eenzaam is geworden en dus af en toe ga ik erlangs, doe ik boodschappen voor hem, help wat bij hem in huis etc.
Nu kwam hij dus met verse eieren van zijn kippen die hij aan mij wou geven. Hoe lief is dat?😭
Maar dus de hele tijd was die aan het vertellen over zijn kiekenkont.
Ik dacht wth zegt deze ouwe allemaal echt hele tijd kiekenkont hier en kiekenkont daar, ik begreep er helemaal niets van.
Bleek dat hij kiekenkot bedoelde, kippenhok dus. 😭

Gisteren was ik bij papa en net toen ik wou doorgaan kwam die buurman aanbellen. Het is een heel lieve, oude man die sinds covid zowat heel eenzaam is geworden en dus af en toe ga ik erlangs, doe ik boodschappen voor hem, help wat bij hem in huis etc.
Nu kwam hij dus met verse eieren van zijn kippen die hij aan mij wou geven. Hoe lief is dat?😭
Ik dacht wth zegt deze ouwe allemaal echt hele tijd kiekenkont hier en kiekenkont daar, ik begreep er helemaal niets van.
Toch een stomme stoot van jou? Welkom in Vlaanderen :)

Edit: Niet goed gelezen. Oeps. Stomme stoot van de dag?

Laatst bewerkt:
eieren komen natuurlijk wel uit een kiekenkont he

Zit op mijn gsm buienradar te checken: het gaat hier niets doen. Trekt gewoon langs ons en hier geen regen.
Collega's: zeker van?
Jaja buienradar zegt het.

Intussen is het buiten toch wel aan het regenen :unsure:

Zit op mijn gsm buienradar te checken: het gaat hier niets doen. Trekt gewoon langs ons en hier geen regen.

Hier hetzelfde, geen neerslag voorspeld tot 17u30... Ondertussen toch ferme plassen hier! 😁

Om terug te komen op die social awkward zinnetjes. Vandaag zijn er een paar die hier mogen posten.

Op het werk: er belt iemand van het parket voor mijn collega die naast me zit. Ik geef hem de telefoon en het eerste dat hij zegt is: "sorry voor het storen." ik denkende aan dit topic schiet in de lach waarop hij zijn stomme stoot direct besefte.

Juist naar de Colruyt geweest. Ik vraag waar de pmd zakken liggen, die winkelbediende zegt waar ze liggen waarop ik zeg "bedankt e"
winkelbediende: "bedankt e" :unsure:

Toch een stomme stoot van jou? Welkom in Vlaanderen :)

Edit: Niet goed gelezen. Oeps. Stomme stoot van de dag?

Wij zeggen kiekenkot ook voor een kip aan 't spit kraam :)

Kiekenkot godverdomme

Haha, gisteren hetzelfde. Collega zei me: 'het zal niet veel zijn hoor die regen, mijn app werkt top'.

't Heeft in maanden niet zo geregend.

Momenteel deels op economische werkloosheid als bediende. 1 dag papieren thuis laten liggen en net die dag komen de vrienden van de RVA langs op het werk.
Nu ja, prima dat er goed gecontroleerd wordt op die EW maar ik voelde me toch even een fraudeur. En een stom kieken, dat ook.

Momenteel deels op economische werkloosheid als bediende. 1 dag papieren thuis laten liggen en net die dag komen de vrienden van de RVA langs op het werk.
Nu ja, prima dat er goed gecontroleerd wordt op die EW maar ik voelde me toch even een fraudeur. En een stom kieken, dat ook.
Duur foutje.
Afhankelijk hoeveel dagen je hebt moeten stempelen deze maand

Eentje van gisteren: buren zijn het tweede deel van hun haag aan het snoeien - ze waren begonnen aan hun kant dus ik zag niemand.

Twee mannenstemmen dus mijn brein zei: het zal de papa en de nonkel van de buurvrouw zijn want die komen dat altijd doen.

Belt er dus een oudere man aan de deur met de vraag of hij op onze oprit mag om de haag beter te kunnen snoeien.

De vader (80er) had ik al gezien en ken ik dus mijn vraag aan hem: "Ah, gij zij de nonkel?"

"Neen, de nieuwe vriend."

:ROFLMAO:

Op een teambuilding van werkgever een tijdje geleden kon je kiezen tussen activiteit A of B, waarbij activiteit A toch redelijk sportief/intens/jeugdig/eerder mannelijk gericht was en activiteit B redelijk rustig/voor iedereen toegankelijk,...
Komt er zo'n manager van 4-5 niveau's boven mij wat ongemakkelijke small talk verkopen. Een eerder vlezige en onsportieve vijftiger die mijn naam niet eens kende.

Vraagt hij "Ah, en wat ga jij dadelijk doen, A of B", waarop ik antwoord "A" en als reply al op mijn tong klaar heb liggen: En wat ga jij doen, B? omdat dat mij het meest logische leek qua persoon/activiteit.
Pakt hij mij in snelheid en voor ik kan terugkoppelen antwoord hij op mijn antwoord "A" al: "Ah, zoals alle echte mannen..." Waarbij ik toch mijn voorgekauwde reply van "En wat ga jij doen, B?" antwoord...

Enfin, hij ging "A" doen werd niet in goede aarde afgenomen en mijn naam is hij nooit meer vergeten...

Laatst bewerkt:
Eentje van gisteren: buren zijn het tweede deel van hun haag aan het snoeien - ze waren begonnen aan hun kant dus ik zag niemand.

Twee mannenstemmen dus mijn brein zei: het zal de papa en de nonkel van de buurvrouw zijn want die komen dat altijd doen.

Belt er dus een oudere man aan de deur met de vraag of hij op onze oprit mag om de haag beter te kunnen snoeien.

De vader (80er) had ik al gezien en ken ik dus mijn vraag aan hem: "Ah, gij zij de nonkel?"

"Neen, de nieuwe vriend."

:ROFLMAO:
Doet me denken aan een van mijn domme uitspraken die ik niet kan vergeten, jaren terug, toen ik 20 was ofzo. Situatieschets: een van mijn nichten hield een babyborrel voor haar dochter. Daar dook dan een meisje op waarmee ik in het middelbaar had gezeten, waar ik nooit veel contact mee had gehad, maar via via wel kende. Ook bloedmooi en wel een boon voor. Daar compleet los van had mijn nicht een ex-vriend waarmee ze jaren was samen geweest voor haar huidige partner, maar iedereen vond dat een vreemde kerel.

Dus ik dacht, super, een kans om aan de praat te raken met die schoonheid, en ik vroeg haar hoe ze mijn nicht kende.
- "Ja, haha, door een 'vorige relatie' hé. (Doelend op haar eigen ex)
Ik had dat niet door, zenuwen ofzo, en dacht meteen aan die vreemde ex van mijn nicht, dus ik evengoed lachend: "Ah haha, ja die ken ik, goh dat was toch een speciale hé"
- *Ongemakkelijk vragende blik omdat ik haar ex zeker en vast niet kende*
- ...
En dan zag ze een kans om iemand anders aan te spreken.

Good times.

Op een teambuilding van werkgever een tijdje geleden kon je kiezen tussen activiteit A of B, waarbij activiteit A toch redelijk sportief/intens/jeugdig/eerder mannelijk gericht was en activiteit B redelijk rustig/voor iedereen toegankelijk,...
Komt er zo'n manager van 4-5 niveau's boven mij wat ongemakkelijke small talk verkopen. Een eerder vlezige en onsportieve vijftiger die mijn naam niet eens kende.

Vraagt hij "Ah, en wat ga jij dadelijk doen, A of B", waarop ik antwoord "A" en als reply al op mijn tong klaar heb liggen: En wat ga jij doen, B? omdat dat mij het meest logische leek qua persoon/activiteit.
Pakt hij mij in snelheid en voor ik kan terugkoppelen antwoord hij op mijn antwoord "A" al: "Ah, zoals alle echte mannen..." Waarbij ik toch mijn voorgekauwde reply van "En wat ga jij doen, B?" antwoord...

Enfin, hij ging "A" doen werd niet in goede aarde afgenomen en is mijn naam is hij nooit meer vergeten...
Dat kan korter: "Schoon hemd, hebben ze dat ook voor mannen?"

Om toe te voegen aan de airport fails (niet van vandaag, een klein jaar geleden)

Ik heb sinds dat ik 10 ben ofzo een specifiek vouwmes, speelde vroeger veel in de omgelegen bossen en knutselde dan dingen in mekaar met touw etc (om even te verduidelijken waarom een kind van 10 een mes heeft)
Dat mes is me altijd redelijk dierbaar geweest vanwege de herinneringen etc. Ik gebruikte het nog redelijk vaak voor dozen te openen op het werk etc.

Wij met een groep naar een leverancier in Zwitserland. Besef ik ineens terwijl we pal midden security staan dat ik dat mes nog op zak heb. Daar snel snel met hartkloppingen in de vuilbak gedumpt.

TLDR; jaren lang een item niet kwijtgeraakt om het dan te moeten dumpen bij airport security

Redelijk domme actie ;-)

zelf ook al voorgehad dat ik aan de metaaldetector sta en er ineens blijkt dat ik in een of ander klein vakje van mijn rugzak een leatherman had zitten. Aangezien dat toch wel snel 100 euro kost heb ik dat in bewaring gegeven op de luchthaven en twee weken later bij terugkomst gaan ophalen. Was 30 euro als ik me niet vergis.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan