Stomme stoot van de dag

Een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen...

Paar weken geleden motor gaan afhalen na een herstelling, zo'n 100 km van mijn thuis. Bij het vertrekken kijk ik in de naftbak en zie ik er nog naft in zitten, maar ik moet onderweg wel gaan tanken. Plus ik heb nog 'de reserve' voor moest ik stilvallen.
Plots begint het te gieten tijdens mijn rit, waardoor tanken er niet van is gekomen. Vlak voordat ik thuis kom begint de motor te sputteren en vlak voor m'n deur valt hij stil (wat een toeval, na 100 km). Geen idee wat het is, en een halve dag de motor zitten nakijken, maar niks te vinden.
Bleek achteraf dat de motor toch al op reserve stond en ik gewoon zonder naft zat :unsure:

Gisteren toertje gaan doen met de oldtimer scooter omdat ik een rondrit heb dit weekend. Alles gaat goed tot hij plots begint te sputteren.
Ik al slechtgezind, heel de motor opengehaald omdat ik dacht dat hij aan het vastlopen was. Bleek dus ook dat gewoon de naft op was.

Twee keer een halve dag verprutst voor iets dat 30 seconden duurt. En voor de duidelijkheid, geen van beide motoren/scooters heeft een benzinemeter.

Gisteren zelf pizza’s belegd samen met de pluszoon.
Dus met zo’n kant en klaar pizzadeeg opgerold in plastic.

Ik dat ding afrollen en dat deeg proberen van dat papier te prutsen om op mijn bakplaat/rooster te leggen.. met een stuk bakpapier op. En maar vloeken dat dat deeg zo hard aan dat papier plakt en mij afvragen “kunnen ze dat nu niet gewoon oprollen met bakpapier?!”

the-fresh-prince-of-bel-air-wait-a-minute.gif

Had in mijn agenda vergeten te zetten wanneer ik mijn Orange Tempo-kaart moest bijladen. Was blijkbaar 3 dagen geleden, en sindsdien dus mijn opgespaarde volume (20GB) kwijt, maar erger: zitten surfen op kosten van mijn belwaarde... Meer dan €100 kwijt :(. Stond al €200 op, dus nog een geluk dat ik het nu zie. Ik denk dat ik het maar best gewoon direct op mijn PSN account zet (al denk dat er daar ook een max is), want buiten PSN is er toch niets waar je het kan aan uitgeven.

Zo'n isolatiestrip onderaan de deur om warmte helpen binnen te houden en tocht te vermijden enz...
De kat had die voor de helft (al spelend of uit verveling) afgebroken.
Dacht die er dus zachtjes van te trekken, kwamen er toch wel stukken verf mee zeker. Resultaat: deur mag opnieuw geverfd worden.

Ik ging me scheren dus wil scheerzeep op m’n hand spuiten. Een nieuwe bus dus eerste is dan soms wat gas overdruk. Maar daar bleef gas uitkomen. Ik dacht dat ik die bus te schuin hield dus nog eens extra recht houden maar er bleef enkel gas uitkomen.

Long story short: blijkt dat Gilette ook deo spray op de markt heeft gebracht.

Ik ging me scheren dus wil scheerzeep op m’n hand spuiten. Een nieuwe bus dus eerste is dan soms wat gas overdruk. Maar daar bleef gas uitkomen. Ik dacht dat ik die bus te schuin hield dus nog eens extra recht houden maar er bleef enkel gas uitkomen.

Hierbij is het de bedoeling dat je in combinatie met een aansteker de haartjes weg brandt.

Tja op reis vorige week...

Ik moest de bus nemen van Vilnius naar Riga.
4 uur durende rit. ik wist niet of er een WC aanwezig was. Aan het perron zag ik een hoop struiken naast het station, ik rap effe een plasje daar doen. (achter een auto nota bene).
Niemand die het zag, dacht ik.

Komt er opeens een security vent van het station af, neemt me mee naar de kelder van dat station, waar zijn collega zit. Beiden amper engels...CAMERA CAMERA zegt hij, doelend alsof hij de beelden zou hebben er van.
Wou mijn bus ticket zien. We vertrokken binnen 15 minuten...
NO GO NO GO! POLICE COME!
toont een sticker op de deur met een glas alcohol en streep er door, en 230 euro op. (dus alcohol nuttigen in station is 230 euro ofzoiets).

Ik zeg hem duidelijk dat ik geen alcohol had gedronken (was waar ook) en dat ik wel een correcte boete wil betalen voor het wildplassen.

Ze leggen me gebrekkig uit dat politie lang kan wegzitten, en dat ik de bus zal missen. Ik had het spelletje ondertussen door. Ik vraag hoeveel het moest kosten. Ze schreven 100 op een blaadje. Ik zeg nee hier 50!
Lieten me uiteindelijk na nog wat aandringen vertrekken.

Strafste van al was dat er een wc aanwezig was op die bus! :( had ik dat geweten...
Normaal ging ik gewoon zijn weg gelopen van zo'n kerels hoor, want die hebben geen uitvoerende macht. Maar goed, ik moest natuurlijk niet hebben daar staan plassen, en ik wou echt die bus niet missen. (tickets waren 28 per persoon dus X 2 , en de kans dat ik op de volgende bus zou staan wachten, de politie er opeens zou zijn, wou ik niet lopen)

Tja op reis vorige week...

Ik moest de bus nemen van Vilnius naar Riga.
4 uur durende rit. ik wist niet of er een WC aanwezig was. Aan het perron zag ik een hoop struiken naast het station, ik rap effe een plasje daar doen. (achter een auto nota bene).
Niemand die het zag, dacht ik.

Komt er opeens een security vent van het station af, neemt me mee naar de kelder van dat station, waar zijn collega zit. Beiden amper engels...CAMERA CAMERA zegt hij, doelend alsof hij de beelden zou hebben er van.
Wou mijn bus ticket zien. We vertrokken binnen 15 minuten...
NO GO NO GO! POLICE COME!
toont een sticker op de deur met een glas alcohol en streep er door, en 230 euro op. (dus alcohol nuttigen in station is 230 euro ofzoiets).

Ik zeg hem duidelijk dat ik geen alcohol had gedronken (was waar ook) en dat ik wel een correcte boete wil betalen voor het wildplassen.

Ze leggen me gebrekkig uit dat politie lang kan wegzitten, en dat ik de bus zal missen. Ik had het spelletje ondertussen door. Ik vraag hoeveel het moest kosten. Ze schreven 100 op een blaadje. Ik zeg nee hier 50!
Lieten me uiteindelijk na nog wat aandringen vertrekken.

Strafste van al was dat er een wc aanwezig was op die bus! :( had ik dat geweten...
Normaal ging ik gewoon zijn weg gelopen van zo'n kerels hoor, want die hebben geen uitvoerende macht. Maar goed, ik moest natuurlijk niet hebben daar staan plassen, en ik wou echt die bus niet missen. (tickets waren 28 per persoon dus X 2 , en de kans dat ik op de volgende bus zou staan wachten, de politie er opeens zou zijn, wou ik niet lopen)
Amai, met die 230 euro hadden die mannen wel een feestje kunnen bouwen.

Soep door mijn neus :rofl:

Zo'n isolatiestrip onderaan de deur om warmte helpen binnen te houden en tocht te vermijden enz...
De kat had die voor de helft (al spelend of uit verveling) afgebroken.
Dacht die er dus zachtjes van te trekken, kwamen er toch wel stukken verf mee zeker. Resultaat: deur mag opnieuw geverfd worden.
Valdorpel steken. Kan de kat niet aan.

Valdorpel steken. Kan de kat niet aan.
Laat dat nu het laatste zijn waar ik nog in ga investeren in m'n appartement... Had al een vervang strip liggen van Aliexpress van 3 euro, gaat erop van zodra ik het appartement verlaat, of 'k zal het hier eerder laten liggen want m'n kat kan er anders nog aan...

Een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen...

Paar weken geleden motor gaan afhalen na een herstelling, zo'n 100 km van mijn thuis. Bij het vertrekken kijk ik in de naftbak en zie ik er nog naft in zitten, maar ik moet onderweg wel gaan tanken. Plus ik heb nog 'de reserve' voor moest ik stilvallen.
Plots begint het te gieten tijdens mijn rit, waardoor tanken er niet van is gekomen. Vlak voordat ik thuis kom begint de motor te sputteren en vlak voor m'n deur valt hij stil (wat een toeval, na 100 km). Geen idee wat het is, en een halve dag de motor zitten nakijken, maar niks te vinden.
Bleek achteraf dat de motor toch al op reserve stond en ik gewoon zonder naft zat :unsure:

Gisteren toertje gaan doen met de oldtimer scooter omdat ik een rondrit heb dit weekend. Alles gaat goed tot hij plots begint te sputteren.
Ik al slechtgezind, heel de motor opengehaald omdat ik dacht dat hij aan het vastlopen was. Bleek dus ook dat gewoon de naft op was.

Twee keer een halve dag verprutst voor iets dat 30 seconden duurt. En voor de duidelijkheid, geen van beide motoren/scooters heeft een benzinemeter.
Vorig jaar ook de hele carbu van mijn grasmachine uiteen gehaald en gekuist en bougie vervangen, omdat de motor niet schoon op toeren bleef maar met periode van ong 3 seconden oscileerde in snelheid. Daarna pas gemerkt dat de naft niet vlot uit darmpje kwam als ik de naftdop vast draaide. Naftdop los en alles vlotjes, dus enige probleem was ventilatie in naftdop 😆 Maar vond het niet zo erg, sleutelen aan een oud grasmachien is relax en geen ramp moestet kapot zijn. En dermee had het nogeens wat TLC gekregen, was ws jaaaren geleden.

Ik zit al de hele tijd te denken dat ik mijn winterbanden moet laten opzetten en dat ik veel te laat ben voor de afspraak. Blijkt dat die er al op zitten en dat ik die in de lente niet heb gewisseld. Zal die er dan maar op laten tot in de lente zeker? :unsure:

op zoek naar een nieuwe shooter voor op PC.

Uitgekomen bij Prey, willen steam key aankopen, maar blijkbaar bij het aankopen automatisch "premium" klant geworden bij Driffle (key distributor). Direct dat abonnement via de site opgezegd opnieuw, nu maar hopen dat het verwerkt wordt, en niet maandelijks gecrediteerd van mn mastercard....

on a sidenote: ik vond PREY ook geen leuke game, deze ochtend paar uur mee bezig geweest. teveel zoekwerk.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan