Album of the week Stereolab - Transient Random-Noise Bursts With Announcements

Eens tijd vrijgemaakt om deze te luisteren. Ja, dit ligt me wel. Het gitaarwerk is opzwepend, doet wat denken aan de Velvet Underground met momenten, en inderdaad hier valt Broadcast regelmatig en het doet daar ook wel met momenten aan denken. Ik vind dit een mooi album, dus bedankt voor de nominatie.
 
Heel dubbel gevoel bij deze. De eerste keer dat ik hem beluisterd heb, heb ik constant aan mijn mengpaneel en EQ zitten prutsen. Ik dacht effectief dat er iets mis was met mijn instalatie :unsure:
Wat een slechte productie. De mix daar kan ik mee leven, maar de master is echt all over the place.

EhO4MzU.gif


Ofwel zijn mijn oren naar de klote dat kan ook.

Aloewel het allemaal beter wordt naar het einde van het album toe. Maar er schort echt wel iets serieus :unsure:

(Sorry @NDEFCB , maar dit is nu de enige keer dat we het op dat vlak niet volledig eens zijn, ofwel is mijn instalatie echt naar de kloten, maar ik heb met koptelefoon hetzelfde gevoel)


Soit, muzikaal. Lekker he. Lekker lekker. De eerste numers zeggen me niet veel, maar vanaf de derde of de 4de track komt er vies veel progressie in elk nummer. Als je even niet aan het opletten bent slaan ze wel met iets onverwacht tegen je hoofd en dat vind ik mooi. Vanaf dan begint het ook allemaal lekker door te knallen, en ben ik mee.

Uit de comments te lezen vindt iedereen hier precies dat het een album is dat makkelijk wegluisterd, maar die indruk heb ik niet na twee luisterbeurten.
Impressive dat ze een kakafonie aan vanalles en nog wat tot een mooi egaal geheel kunnen vormen, vooral met al het gekraak en het gepiep dat er dan nog eens bovenop komt is dat iets dat je niet veel tegenkomt. Toch niet met de consistentie over een volledig album zoals dat deze muzikanten dat hier doen.

Ook dikke plus voor het Frans, ik houd van Frans dus.

Album art is lame, maar geel is Polle zijn kleur dus een half puntje.

Wreed harde spek naar mijn bek, en ze gaat nog wel een paar keer opgeknalt worden. Alleen wil ik een remaster :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Uit de comments te lezen vindt iedereen hier precies dat het een album is dat makkelijk wegluisterd, maar die indruk heb ik niet na twee luisterbeurten.
Impressive dat ze een kakafonie aan vanalles en nog wat tot een mooi egaal geheel kunnen vormen, vooral met al het gekraak en het gepiep dat er dan nog eens bovenop komt is dat iets dat je niet veel tegenkomt. Toch niet met de consistentie over een volledig album zoals dat deze muzikanten dat hier doen.
Is dat niet een beetje afhankelijk van de achtergrond van de luisteraar? Ikzelf vond nu niet bij mijn eerste luisterbeurt dat dit een heel direct, makkelijk weg te luisteren album is. Het is lang, stilistisch gevarieerd en het wringt toch op veel plaatsen. Uit ervaring weet ik dan wel dat dit (voor mij) kenmerken zijn van een groeiplaat en dat een beetje doorzetten om de stoorzenders in de nummers te doorgronden dan beloond wordt. Aandacht geven in het algemeen bevordert uiteraard de memorabiliteit van muziek. Te makkelijke, of misschien eerder te 'correcte', muziek verglijdt hier te vaak naar de achtergrond want er is weinig dat om de aandacht vraagt.

Kijk, ik heb ze in elk geval nog eens opgezet sè. 😎
 
Heel dubbel gevoel bij deze. De eerste keer dat ik hem beluisterd heb, heb ik constant aan mijn mengpaneel en EQ zitten prutsen. Ik dacht effectief dat er iets mis was met mijn instalatie :unsure:
Goh, als ge zeker zijt dat uw spullen werkten dan zou k m gewoon uitluisteren as is.
Vaak zit ik ook wel te EQen om bvb wat schellheid te minderen of wat meer klaarheid in de stem te krijgen maar dat zou de job van de audio engineer moeten zijn. Voor AOTW luister k em as is.
Wat een slechte productie. De mix daar kan ik mee leven, maar de master is echt all over the place.
Op welke manier? Ben echt benieuwd, is al even geleden en wil m nu toch nog eens beluisteren. Miste wel wat bass in de mix hier als k mij goed herinner maar da was niet essentieel imo
Alleen wil ik een remaster :unsure:
Dat heb ik met veel platen :)
 
Ik weet niet welke versie jullie beluisterd hebben en ook niet welke er op Spotify staat (ik gebruik het niet). Maar dat album en bijna alle albums daarna van Stereolab zijn in 2019 nog maar heruitgebracht op CD en LP. En zijn dus al geremastered en in sommige gevallen geremixt.
 
Ik weet niet welke versie jullie beluisterd hebben en ook niet welke er op Spotify staat (ik gebruik het niet). Maar dat album en bijna alle albums daarna van Stereolab zijn in 2019 nog maar heruitgebracht op CD en LP. En zijn dus al geremastered en in sommige gevallen geremixt.
Ik denk dat het de remastered zijn die op Spotify staan. Sucken voor Polle. :unsure:
 
Dan wil ik de originele want de remaster sucked :unsure:

Ondanks dat wil ik nog wel even benadrukken dat ik enorm van de plaat genoten heb
Dan zal het de mix zijn die je niet ligt. Want de remaster (digitaal/cd) uit 2019 is maar een klein tikkeltje luider dan de originele cd.
En ik geloof niet dat dit album voor de heruitgave werd geremixt.
 
Met een naam als Stereolab verwachte toch da ze kunnen mixen. Afin mss ligt daar hun verborgen grnialiteit. Grgeven de datum ook.
 
Kleine thread bump, want mijn CDs zijn eindelijk toegekomen, dus ben terug wat in de discografie aant duiken. Heel leuke liner notes bij de reissues trouwens. Altijd fijn om zo wat achter-de-schermen info mee te krijgen. Dan luister je ook op een licht andere manier naar de muziek zelf.

Mijn Stereolab-focus is voorlopig gebleven bij deze Transient Noise Bursts, Emperor Tomato Ketchup, Dots&Loops en Cobra and Phases. Switched On 5 heb ik vorig jaar ook wel wat opgelegd. De Nurse With Wound collabs zijn uiteraard heel goed, maar de rest vond ik wat wisselvallig. Logisch voor dergelijke compilaties zou je kunnen zeggen, maar ik heb al gelezen dat de eerdere Switched Ons een pak beter zouden moeten zijn, met vol. 2 misschien wel als uitschieter?

Verder moet ik de andere albums dus ook eens een kans beginnen geven. Beginnen bij Mars Audiac Quintet ? Die komt ook stelselmatig terug in discussies online.
 
Terug
Bovenaan