Steam Deck | Steam Machine

Ik ben van plan om de mijne te verkopen maar het komt er niet van. Ik heb die bij de launch gekocht, beetje mee gespeeld maar nu ligt die dus stof te vergaren :(

🤣🤣🤣🤣

Steam Machine prijzen zijn gekend.

€1039 ... 512 GB zonder controller​
€1108 ... 512 GB met controller​
€1359 ... 2TB zonder controller​
€1428 ... 2TB met controller​

images

€1039

En is maar zo krachrig als een base ps5. Maja wel steam.

Zou een 7600m grafische kaart inzitten. Waarvoor AMD toevallig heeft gedeeld dat ze FSR 4.x.x in de toekomst brengen naar deze kaarten ipv het enkel bij de 90x0 kaarten mogelijk te maken.

Al zal voor de steam machine nog wel iets langer gewacht moeten worden totdat ze een lichtere vorm van de fsr4.x.x hebben uitgebracht.

E
Zou een 7600m grafische kaart inzitten. Waarvoor AMD toevallig heeft gedeeld dat ze FSR 4.x.x in de toekomst brengen naar deze kaarten ipv het enkel bij de 90x0 kaarten mogelijk te maken.

Al zal voor de steam machine nog wel iets langer gewacht moeten worden totdat ze een lichtere vorm van de fsr4.x.x hebben uitgebracht.
r waren volgens mij al benchmarks gedaan. En daar kwam uit dat die single core ietsjes beter was als base ps5 en multi zwakker (of andersom) maar maakt opzich ni uit.

Ik heb me ingeschreven om er eventueel iemand een plezier mee te doen want ik heb al een dikke PC die nog wel ff meekan.

Het is letterlijk nog nooit zo populair geweest..

Dat AAA zoals we kennen, aan het sterven is, /care. Brengt uiteindelijk toch maar weinig inventieve ideeën.
Ja, en Nee. Er word meer dan ooit gegamed. Maar grootste deel is “uw oma” die Candy crush speelt. En de meeste andere spelen de fifa, fortnite etc. Nieuwe games zijn echt lastig.

Maakt niet uit of deze nu krachtiger is dan een ps5 of niet. Het gaat om de spellen die je erop kan spelen.
Klopt, steam s wel nice, ook goedkopere games, geen online kosten. Maar je gaat ze toch vooral via Valve moeten kopen denk ik zoals de steamdeck. Dan is het wel een lastig verhaal.

Maakt niet uit of deze nu krachtiger is dan een ps5 of niet. Het gaat om de spellen die je erop kan spelen.
Het gaat over het totaal pakket. De basis Steam Machine kost 1039€ en heeft 512 GB SSD en komt zonder controller. De PS5 Slim kost 499€ met 1 TB SSD en komt met een controller.

En er valt toch echt wel iets te zeggen over een toestel van 1000+ euro met performance die gelijk of minder is dan een console van 6 jaar oud. waar je game settings al vrij laag moet gaan zetten voor speelbare framerates. Dat zorgt er automatisch voor dat de Steam Machine een minder lange houdbaarheidsdatum heeft.

Steam Machine heeft idd gratis multiplayer en grotere library. Maar kwantiteit is ook niet alles, grote hoeveelheden games zijn ook gewoon echt crappy games. Het merendeel van de populaire games kan je ook gewoon op Playstation spelen.

De Steam Machine zal wel verkopen, daar heb ik geen twijfels over. Maar het is gewoon een heel slechte value en als eender welke andere fabrikant hiermee komt wordt die gelynched. Kijk maar naar de shitstorm toen Sony de PS5 Pro duurder maakte.

Terug
Bovenaan