Steam Deck | Steam Machine

Ja, en Nee. Er word meer dan ooit gegamed. Maar grootste deel is “uw oma” die Candy crush speelt. En de meeste andere spelen de fifa, fortnite etc. Nieuwe games zijn echt lastig.
Ja sure waar de meerderheid zit weet ik ook wel. Maar punt blijft, het is nog nooit zo populair geweest, en divers. De cultuur is alomtegenwoordig.

En al krimpt de traditionele console markt nog wat en is de handheld markt vrijwel volledig buitenspel gezet door de smartphone(het grootste verlies rly), het is simpelweg absurd om een statement te droppen als "gamen gaat niche worden".

En het "nieuwe games is lastig" is eigenlijk ook zo'n twijfelachtig statement. Nieuwe ip uit de grond stampen die multigenerationeel relevant blijft en miljoenen binnen brengt per jaar.. is lastig. Maar als Steam nu wel van één ding het bewijs is geweest, dan is het wel dat nieuwe games helemaal niet lastig zijn. Het is non stop en niet bij te houden. Het is een grote brede cultuur met ook meer dan ooit de auteur aan het wiel. En dat is fantastisch. Dat er dan veel ontwikkelaars falen hoort er evengoed ook bij. Goldrush effect.
 
Ja sure waar de meerderheid zit weet ik ook wel. Maar punt blijft, het is nog nooit zo populair geweest, en divers. De cultuur is alomtegenwoordig.

En al krimpt de traditionele console markt nog wat en is de handheld markt vrijwel volledig buitenspel gezet door de smartphone(het grootste verlies rly), het is simpelweg absurd om een statement te droppen als "gamen gaat niche worden".

En het "nieuwe games is lastig" is eigenlijk ook zo'n twijfelachtig statement. Nieuwe ip uit de grond stampen die multigenerationeel relevant blijft en miljoenen binnen brengt per jaar.. is lastig. Maar als Steam nu wel van één ding het bewijs is geweest, dan is het wel dat nieuwe games helemaal niet lastig zijn. Het is non stop en niet bij te houden. Het is een grote brede cultuur met ook meer dan ooit de auteur aan het wiel. En dat is fantastisch. Dat er dan veel ontwikkelaars falen hoort er evengoed ook bij. Goldrush effect.
Ik denk ook dat hij met “niche” meer bedoeld dat het voor de “Elite” gaat worden ipv voor iedereen.

Net een paar reviews gezien over de Steam Machine. Trieste prestaties voor de prijs.
 
Terug
Bovenaan