Starfield

Starfield

Na wat zoeken toch een manier gevonden om Starfield te spelen zonder Xbox. Met een ultimate abonnement op Gamepass kan je streamen via de Xbox cloud, werkt beter dan ik had verwacht. PS5 controller verbonden met mijn mac en tot nu toe (4u gespeeld) geen lag of andere problemen gemerkt. Enige nadeel is dat je soms 5-15 minuten in een wachtrij moet staan maar vanaf de game begint draait het heel vlot.

Draait zelfs als een zonnetje op mijn grafisch kaartje met 6GB VRAM.

Goddamnit.
Ik zit hier met een 5800x, 32GB ram en een 2070 super en om het in het engels te quoten: "It has no right running the way it does while looking the way it does".
Custom settings, sommige zaken op medium en sommige op Ultra (waarbij medium/ultra geen enkel FPS verschil geeft).
De interieuren zien er OK tot zeer goed uit, maar alles buiten, zoals Atlantis, en zaken zoals NPC's ziet er gewoon vaak gatlelijk uit. Facial & movement animations die 10 jaar terug al beschamend waren. En dat allemaal voor 40fps gemiddeld.
Cyberpunk en hell, zelfs Star Citizen draait beter. Tijd dat ze die rommel engine asap buitengooien.

Gameplay wise voorlopig niet veel op aan te merken buiten dat het soms een loading screen simulator is en inventory management suckt.

Goddamnit.
Ik zit hier met een 5800x, 32GB ram en een 2070 super en om het in het engels te quoten: "It has no right running the way it does while looking the way it does".
Custom settings, sommige zaken op medium en sommige op Ultra (waarbij medium/ultra geen enkel FPS verschil geeft).
De interieuren zien er OK tot zeer goed uit, maar alles buiten, zoals Atlantis, en zaken zoals NPC's ziet er gewoon vaak gatlelijk uit. Facial & movement animations die 10 jaar terug al beschamend waren. En dat allemaal voor 40fps gemiddeld.
Cyberpunk en hell, zelfs Star Citizen draait beter. Tijd dat ze die rommel engine asap buitengooien.

Gameplay wise voorlopig niet veel op aan te merken buiten dat het soms een loading screen simulator is en inventory management suckt.
Elder scrolls 6, dat we wellicht pas zien binnen paar jaar verder, zal op dezelfde engine zijn. (hebben ze zelf aangekondigd in 2021)
Dus laat ons hopen dat er nog genoeg tweaks mogelijk zijn aan die creation engine 2.0 :unsure:

Goddamnit.

DLSS mod geïnstalleerd?

Digital Foundry heeft ook aanbevolen settings voor de beste performance.

Elder scrolls 6, dat we wellicht pas zien binnen paar jaar verder, zal op dezelfde engine zijn. (hebben ze zelf aangekondigd in 2021)
Dus laat ons hopen dat er nog genoeg tweaks mogelijk zijn aan die creation engine 2.0 :unsure:

Had minstens op de Unreal enige 5.3 moeten bollen.

Enorm jammer dat de game niet op de PS5 uitkomt. Ik ben zo fan van deze game maar men PC is al 6 jaar oud dus ik vrees dat die wat probs gaat hebben om Starfield te draaien. Ik hoop echt dat het toch nog naar de PS komt.

Photo-2023-09-07-234634.png

Wat een spel! :love:

Enorm jammer dat de game niet op de PS5 uitkomt. Ik ben zo fan van deze game maar men PC is al 6 jaar oud dus ik vrees dat die wat probs gaat hebben om Starfield te draaien. Ik hoop echt dat het toch nog naar de PS komt.
Kan je het niet spelen via GP en cloud streaming?

Daar ben ik dus maar matig enthousiast over: de ruimte.

Star Citizen, grotendeels nog een techdemo, kon IMO in 2020 al betere plaatjes voorleggen:

Bekijk volgende afbeeldingen eens over Yela:

Die ringen zijn in Star Citizen 'echt'. Hij zijn ijsformaties en rotsen waar je naartoe en tussen kan vliegen:

Het is al meer dan een jaar geleden ondertussen, maar ik herinner me de eerste keer dat ik daar tussen vloog en dat was met open mond kijken naar wat op mijn scherm getoverd werd.
Niet te verwonderen dat dit behoorlijk wat vergt van je systeem...

Kan je het niet spelen via GP en cloud streaming?
Ja, ik ga het nog eens goed bekijken tegen het einde van het jaar denk ik.
Mss idd via cloud of mss nieuwe pc. Nu eerst met The Crew Motorfest bezig en daar gaat al tijd genoeg inkruipen.
Maar terug wat sparen want binnenkort de nieuwe iphone en die kost helaas ook wel wat euro's :-)
Merci in ieder geval

@Hunt85
Je kan altijd via Steam testen en refunden indien nodig, heb ik ook gedaan. Spel draait vlot maar ziet er lelijk uit met mijn setup.
GTX 1060 6GB - Rysen 5 1600 - 16 ram

Ziet het er echt zo slecht uit ? Of gewoon niet super super maar toch goed genoeg ?
Slechter dan Skyrim in mijn geval dus heb moeite om die zo te spelen. :) Dichtbij ziet het er nog cava uit maar alles dat wat verder is zit er vierkantig uit, moeilijk te beschrijven maar gewoon niet aangenaam om naar te kijken.

Alé ik heb in 20u m'n eerste questline uitgespeeld die van de Free Star Rangers, misschien moet ik eens beginnen aan de main quest :lol:

hier bolt em goed op high settings.

3700X (avg 30% usage)
16GB DDR4-3600
RTX2080Super (continu op 100% +- 70°C)

Gamepass versie

Terug
Bovenaan