Starfield

Starfield

Heeft het eigenlijk nut nadat je op een planeet land om alle points of interests te doen?
Of beter focussen op punten waar effectief quests te doen zijn?

De completionst in mij kan normaal geen points of interest onbezocht laten maar ik heb de indruk als ik dit hier ga doen dat ik het binnen 5 jaar nog niet ut ga hebbben.
Denk het niet eigenlijk, behalve voor XP. Heb gisteren een planeet gecleared en de points waren twee lege grotten en een verlaten base waar mercenaries zaten. Maar het is natuurlijk interessant om dan bvb een base te bouwen en bepaalde resources te minen

Het is maar wat je verwachtte, als je een space exploration game zoals No Mans Sky verwachtte kom je idd zeer bedrogen uit. Mijn verwachtingen waren sowieso redelijk laag vooral omdat ze weer hun oude (slechte) engine gebruiken maar tot nu toe vind ik het goed meevallen, veel minder bugs dan verwacht, graphics zijn ok, alleen de characters tja, in 2023 verwacht je toch veel beter, zeker van een studio zoals Bethesda maar daar kan ik wel over kijken. Voor de rest voelt het gewoon aan als een classic Bethesda game, "Fallout in space" zoals men zegt is zowat de beste beschrijving en niet "No Mans Skyrim".

Maar goed ik zit pas 4-5u ver, mijn korte eerste indruk. :p

Die gezichten zijn idd soms een weirde bedoening maar kan je nog meer screens copy-pasten van potato tv schermen en lage grafische pc instellingen van reddit frustraties?
Want op mijn tv en xbox x ziet dat er niet zo wazig, uitgewassen en korrelig uit zulle :rofl:
Het gaat vooral om de NPC's die u regelmatig met grote ogen blijven aanstaren terwijl je voorbij wandelt, wat echt creepy is, niet de kwaliteit van die screenshots. :unsure:

Nog een reden waarom pre-orderen gewoonweg dom is. Pas op, ik heb mij ook al laten pakken.
Dit heb ik elders geplukt maar holy fuck :

Graphics zijn last gen en de gezichten zijn bethesda gewijs van 3 gen geleden.

Echt wenen gast, waarom, waarom. Dit gaat een jaar aan mods nodig hebben om iets geestig te worden. Hoeveel jaar zijn ze hieraan bezig geweest? Fuck me zeg.

Iets zegt me dat uw score lager is dan 7 🤣

Hmm ik heb geen traits gekozen omdat die allemaal nadelen hadden, maar nu lees ik dat sommige traits ook leiden tot leuke quests.
Zal vandaag moeten herstarten vrees ik.

Welke traits hebben jullie gekozen?

Hmm ik heb geen traits gekozen omdat die allemaal nadelen hadden, maar nu lees ik dat sommige traits ook leiden tot leuke quests.
Zal vandaag moeten herstarten vrees ik.

Welke traits hebben jullie gekozen?
Dit is mijn heel mijn build tot nu toe inclusief de traits.
Ik wou er perse hebben maar liefst ook niet me te grote nadelen voor mijn speelstijl, daarom mijn keuze.

Ik was bijna van plan een xbox te kopen :unsure: maar nu ik de gemengde reacties lees.
In No Man's Sky vond ik het ZO lame dat je niet zelf kon landen en opstijgen. Ik had op z'n minst verwacht dat dit in Starfield wel een mogelijkheid zou zijn. Dat de maps begrenst zijn vind ik dan weer logisch.
Voor Space exploration etc ben ik nooit iets beters tegengekomen dan Elite Dangerous eigenlijk.
Maarja, daar ligt de focus van deze game duidelijk niet, wat zeker ok is. Maar dan hebben ze daar toch bewust anders over gecommuniceerd lijkt me.

Enkele screenshots, geen photo mode.

bD1BPRa.jpg

LfxFPHl.jpg

wUSGMBS.jpg

T9r8nVg.jpg

s5xvMMh.jpg

o314LRi.jpg

Ik snap het ook niet wat sommigen hier zitten te verkondigen ivm de graphics... Ofwel spelen als die sjarels op een potato pc. Starfield draait hier voorlopig als een zonneke. Voorlopig want ben nog niet in New Atlantis geweest

Ik snap het ook niet wat sommigen hier zitten te verkondigen ivm de graphics... Ofwel spelen als die sjarels op een potato pc. Starfield draait hier voorlopig als een zonneke. Voorlopig want ben nog niet in New Atlantis geweest
Nu ben ik me een aardappel aan het voorstellen met daaraan een klavier op aangesloten

Edit; ben dat eens gaan opzoeken en dat is dus echt een term. 🤣
Geweldig

Ge kunt veel zeggen maar sommige zaken zien er gewoon niet uit als je een beetje objectief bent, voor de rest ziet de game er zeker nice.

Ge kunt veel zeggen maar sommige zaken zien er gewoon niet uit als je een beetje objectief bent, voor de rest ziet de game er zeker nice.
Ding is dat er sowieso veel meer aan een game is dan gewoon de graphics. Ik speel Skyrim nog jaarlijks en die graphics doen niks af van de ervaring imo. Cyberpunk en Baldurs Gate 3 zijn bloedmooie games en daar kan ik ook wel 100 dingen opnoemen die soms wel wat "off" zijn.
Het zijn games, geen films.

alleen de characters tja, in 2023 verwacht je toch veel beter, zeker van een studio zoals Bethesda
Moh alez, als er nu één ding is dat'k niet verwacht van ome B, is het wel degelijk high end character design/productie. Dat de lip sync maar zozo is verschiet ik dus ook niet van.

De wereld is altijd denk wel het meest interessante personage geweest in Bethesda games. Zelfs puur oppervlakkig.

Van hetgeen ik al heb gezien, is dit een mooie game. Of het een goeie game is zal wel afhangen van wat je er uit wilt. Puur "space exploren" is iets waar snel ben op uitgekeken. Voelt aan als freecam/godmode van weleer.

Ding is dat er sowieso veel meer aan een game is dan gewoon de graphics. Ik speel Skyrim nog jaarlijks en die graphics doen niks af van de ervaring imo. Cyberpunk en Baldurs Gate 3 zijn bloedmooie games en daar kan ik ook wel 100 dingen opnoemen die soms wel wat "off" zijn.
Het zijn games, geen films.
True maar hier zijn er wel veel zaken die er niet uit zien los daar van stoor ik mij daar niet echt aan omdat wereld mooi in elkaar gestoken is.

Terug
Bovenaan