Starfield

Starfield

Het grote probleem is dat ze nog altijd op een engine van meer dan 10 jaar oud zitten te klooien. Iedereen die zegt dat de graphics spectaculair zijn, ik zie het niet....
Nu voor mij maakt dat geen één fluit uit zolang de gameplay geniaal is (Skyrim, fallout 3 en 4 niveau) maar ook hier zie ik niet veel soeps, saaie werelden en gunplay uit de jaren '90. Ik hoop echt dat ik er langs zit
NMS heeft ook een andere art style, dat spel probeert ook niet op het grafische (en zelfs gameplay) aspect realistisch over te komen. In dat opzicht totaal onvergelijkbaar met Starfield imo, dat de nadruk legt op het NASA-punk esthetische.

Het grote probleem is dat ze nog altijd op een engine van meer dan 10 jaar oud zitten te klooien. Iedereen die zegt dat de graphics spectaculair zijn, ik zie het niet....
Nu voor mij maakt dat geen één fluit uit zolang de gameplay geniaal is (Skyrim, fallout 3 en 4 niveau) maar ook hier zie ik niet veel soeps, saaie werelden en gunplay uit de jaren '90. Ik hoop echt dat ik er langs zit
Wat betreft de gameplay zullen we nog even moeten wachten, maar over de graphics kunnen we nu toch echt niet klagen denk ik.

Het is niet dezelfde engine, hun vorige games waren op de creation engine, dit is creation engine 2.
Dat is een beetje hetzelfde als zeggen dat een unreal 4 game op dezelfde engine draait wanneer het unreal 5 engine is :)

Nu zie je bij de unreal engine waar een veel groter verschil in kwaliteit, maar zeggen dat je geen verschil ziet tussen wat we al zagen van Starfield en hun vorige games? Komaan. :unsure:

Het is niet dezelfde engine, hun vorige games waren op de creation engine, dit is creation engine 2.
Dat is een beetje hetzelfde als zeggen dat een unreal 4 game op dezelfde engine draait wanneer het unreal 5 engine is :)

Nu zie je bij de unreal engine waar een veel groter verschil in kwaliteit, maar zeggen dat je geen verschil ziet tussen wat we al zagen van Starfield en hun vorige games? Komaan. :unsure:
Kom kom, kijk is naar de character models en animaties is bijna copy paste fallout 4. Als het echt een nieuwe engine zou zijn van scratch zou dit toch wel opgelost zijn. Het is een evolutie geen revolutie qua engine. Tuurlijk ziet het er beter uit maar of ik nu achterover val, nope.

GFX alleen maken een game niet inderdaad, al hoop ik toch wel dat je het verschil ziet tussen deze game en die van 10 jaar terug.

Een nieuwe engine is ook niet steeds nodig? Animaties zijn ook niet enginegebonden. het is normaal dat je assets en animaties van vorige games hergebruikt indien mogelijk. Betheseda zal altijd hun bepaalde stijl en lijn doorheen games hebben.

Je zou er ook van verschieten hoeveel games op oude engines draaien. De Quake 3 engine is echt meer dan 10 jaar lang gebruikt geweest in CoD. Als het spel geen nieuwe engine vereist is dat niet meteen prioriteit. Als je met de huidige engine de omvang en features van de game aankan, dan kan je daar gerust op verder borduren.

Een nieuwe engine schrijven vergt ook veel tijd en geld.
Bovendien moeten je programmeurs er eerst nog mee leren werken.
Dan hadden we starfield deze gen niet moeten verwachten denk ik

Er is wel een spel waar je kan opstijgen landen, planeet rond, instappen en terug naar aarde vliegen —> Kerbal Space Program :)

Eens een mailtje naar Bol gestuurd, want Nedgame heeft blijkbaar al exemplaren verstuurd, en bethesda zelf heeft ook al verstuurd.
Dit kreeg ik als reactie terug:

Bedankt voor je bericht!

Vandaag heb ik je gebeld over je vraag aan de bol.com-Klantenservice. Omdat ik je niet heb kunnen bereiken, beantwoord ik je vraag via e-mail.

Ik ben meteen voor je aan de slag gegaan om dit na te kijken. Wij kunnen de zending voor deze bestelling niet vervroegen. Het artikel is een gereserveerd exemplaar en zal vanaf 1 september naar verwachting bezorgd worden.

Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wens je een fijne avond : )

Met vriendelijke groet,

Eens een mailtje naar Bol gestuurd, want Nedgame heeft blijkbaar al exemplaren verstuurd, en bethesda zelf heeft ook al verstuurd.
Dit kreeg ik als reactie terug:

Bedankt voor je bericht!

Vandaag heb ik je gebeld over je vraag aan de bol.com-Klantenservice. Omdat ik je niet heb kunnen bereiken, beantwoord ik je vraag via e-mail.

Ik ben meteen voor je aan de slag gegaan om dit na te kijken. Wij kunnen de zending voor deze bestelling niet vervroegen. Het artikel is een gereserveerd exemplaar en zal vanaf 1 september naar verwachting bezorgd worden.

Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wens je een fijne avond : )

Met vriendelijke groet,
Lame

Mijn geluk in combinatie met pakketjes. Nope zal hier nooit vrijdag zijn. Gelukkig heb ik hem al digitaal zou anders snotjes worden. Maar zijn er hier ook niet veel mensen die anders ook op bol kopen en toch alles op release binnen krijgen ??

Hangt af van de uitgever, als men niet nadrukkelijk zegt om dat niet te versturen voor datum doen ze dat gewoon.
Denk in dit geval dat er wel een uitgebreid embargo zal meegestuurd zijn naar de verkopers.

Ik heb 14 jaar in een game mania filiaal gewerkt, lang geleden.
En dat ging er ook aan toe op die manier, dus ik neem aan dat dat bij een bol niet anders is.

En dan doet de verdeler daar mee wat hij wil op "eigen risico".
In praktijk is dat veel blablabla.
Ik heb ook weet van een aantal keer dat dat werd genegeerd bij gm, vooral omdat andere winkels ook al voor datum verdeelden.
Maar daar werd geen gevolg aan gegeven.
Maar dat is al 10 jaar geleden in mijn geval, misschien geven ze daar tegenwoordig wel gevolg aan.

Terug
Bovenaan