Starfield

Starfield

Ik heb het eens opgezocht hoelang het zou duren om de aarde rond te wandelen; 4 jaar en 4 maanden 🤣
Veel plezier mannen
Ja, dat het niet 1 op 1 moet kloppen weet ik ook wel xD

Maar het lijkt me ergens wel cool moest je een game hebben met een dusdanig grote map en "wereld" dat ze je op een manier kunnen doen het gevoel geven dat je helemaal rond kan "wandelen"/"Vliegen"/"reizen". Ik zeg niet dat ik dat verwacht, maar vraag me af of iemand dat al gedaan heeft en wat de limitaties zouden zijn.

Buiten de andere problemen dat dat spel heeft kan je in Star Citizen seamless de hele planeet omwandelen, alsook seamless van ruimte naar land. 2de is enorm cool, maar waarom je dat eerste zou willen weet ik wel niet.

Buiten de andere problemen dat dat spel heeft kan je in Star Citizen seamless de hele planeet omwandelen, alsook seamless van ruimte naar land. 2de is enorm cool, maar waarom je dat eerste zou willen weet ik wel niet.
Het is niet altijd van dat te willen doen, maar gewoon weten dat het kan maakt het gewoon heel immersive. Dat je kan landen, vertrekken en ergens anders landen en alles kan doorstoken worden is gewoon cool om weten.

Ja, dat het niet 1 op 1 moet kloppen weet ik ook wel xD

Maar het lijkt me ergens wel cool moest je een game hebben met een dusdanig grote map en "wereld" dat ze je op een manier kunnen doen het gevoel geven dat je helemaal rond kan "wandelen"/"Vliegen"/"reizen". Ik zeg niet dat ik dat verwacht, maar vraag me af of iemand dat al gedaan heeft en wat de limitaties zouden zijn.
Ik zou minecraft eens proberen. Deze heeft de grootste map van allemaal 😅😅

In no mans sky kan het tot 24 uren real time duren om te voet rond een planeet te wandelen, maar buiten de mensen die dat getest hebben denk ik niet dat dat er velen gedaan hebben :biglaugh:

Maar snap wel langs de andere kant, dat het wel wat 'meh' is als het echt zou zou zijn dat je plotseling tegen een onzichtbare wand loopt.

Langs de andere kant zie ik dan weer leakers zeggen dat je WEL op random plaatsen zou kunnen landen ipv enkel vaste spots op een planeet, als dat waar is is het wel wat tegenstrijdig met die onzichtbare wand.

Nog 2 daagjes zeker voor we het allemaal zelf zien :)
Die embargo date was morgen zeker?
Dus vermoed dat onze BG previewer er dan ook wel iets zal van vermelden.

Ik snap ook wel iets meer de "klachten" wetende dat er games zijn die dit technisch wel kunnen en je dat gevoel geven ook al ga je dat nooit doen. Maar om er nu zo een spel van te maken... dat is er dan ook weer over.

Star Citizen en Flight Simulator zijn nu ook niet de meest lichte games om te spelen.
Maar stel dat je volledige planeten zou kunnen rondwandelen, dan gaat er weer gezaag zijn dat er niks te doen is.
Quality over quantity imo.

No Man's Sky komt er dan toch mee weg?
NMS is compleet procedural generated. Daar heb je buiten x aantal biomes geen echte unieke planeten, je vind dezelfde gewassen terug op andere planeten (of een kleine variatie hiervan) onder een andere naam. De planeten en atmosferen zijn ook op een kleinere schaal waardoor je +/- een kilometer hebt tussen space en de begane grond.

In NMS geeft het manueel landen en opstijgen van een planeet geen enkele meerwaarde meer na een tijd. In het begin leuk omdat het nieuw is, en je de planeet ziet verdwijnen/verschijnen but that's it. Op den duur voelt dit eerder als een obstakel aan dat elke keer tijd in beslag neemt, dan heb je graag een fast-travel feature.

Vond ik nu persoonlijk ook maar een grindy snoozefest na een tijdje :unsure:

Maar is allemaal persoonlijk natuurlijk
Of het leuk is of niet, dat weet ik niet, geen ervaring mee :p

Sowieso dat het allemaal persoonlijk is zaken. Het is ook daarom dat ik zei dat ik het ergens wel snap dat sommigen mss teleurgesteld zijn omdat andere games het anders aan pakken en mss ook gehoop hadden op een gelijke ervaring. Anderen gaan daar dan inderdaad gewoon niet van wakker liggen.

Tenzij je om de vijf botten tegen onzichtbare muren loopt lijkt me dit idd geen issue te zijn.

NMS is compleet procedural generated. Daar heb je buiten x aantal biomes geen echte unieke planeten, je vind dezelfde gewassen terug op andere planeten (of een kleine variatie hiervan) onder een andere naam. De planeten en atmosferen zijn ook op een kleinere schaal waardoor je +/- een kilometer hebt tussen space en de begane grond.

In NMS geeft het manueel landen en opstijgen van een planeet geen enkele meerwaarde meer na een tijd. In het begin leuk omdat het nieuw is, en je de planeet ziet verdwijnen/verschijnen but that's it. Op den duur voelt dit eerder als een obstakel aan dat elke keer tijd in beslag neemt, dan heb je graag een fast-travel feature.
Het grote probleem is dat ze nog altijd op een engine van meer dan 10 jaar oud zitten te klooien. Iedereen die zegt dat de graphics spectaculair zijn, ik zie het niet....
Nu voor mij maakt dat geen één fluit uit zolang de gameplay geniaal is (Skyrim, fallout 3 en 4 niveau) maar ook hier zie ik niet veel soeps, saaie werelden en gunplay uit de jaren '90. Ik hoop echt dat ik er langs zit

Terug
Bovenaan