Fitness Tracker Garmin Polar Coros Fitbit Welk sporthorloge of welke tracker voor mij?

Welke sporthorloge heb jij?

  • Garmin

    Stemmen: 126 56,8%
  • Polar

    Stemmen: 23 10,4%
  • Apple Watch

    Stemmen: 31 14,0%
  • Fitbit

    Stemmen: 9 4,1%
  • Samsung

    Stemmen: 15 6,8%
  • TomTom

    Stemmen: 4 1,8%
  • andere...

    Stemmen: 14 6,3%

  • Totaal aantal stemmers
    222
Wat wil je weten? Toestellen zijn grotendeels hetzelfde, alleen hebben de x5x varianten een MIP scherm en de x6x varianten een OLED scherm. MIP schermen zijn beter voor de batterij, OLED schermen zijn dan weer veel kleurrijker. Dus even nadenken wat je het meest waardeert.
De grootste toevoeging van de 9xx tov 2xx is de aanwezigheid van kaartenmateriaal op de 9xx, om te navigeren met watch. Dat kan niet met de 6xx.

Uitgebreide reviews te lezen op dcrainmaker website.
  1. Bij de ene reviewer lees/hoor ik dat het OLED scherm in zonlicht te dim is, de andere zegt dan weer geen probleem te ervaren. Dus dat blijft een beetje een vraagteken. Ik neig eerder naar de laatste variant juist vanwege dat mooie scherm, ook al is dat ten koste van de batterij.
  2. Kunnen die horloges automatisch je activiteit uploaden via wifi of moet dat nog manueel/via kabel gedaan worden?
  3. Hoe is het Garmin eco-systeem/app? Is alles gebruiksvriendelijk of moeilijk navigeerbaar?

Qua 265/965 het liefste de 965 omdat die uiterlijk toch een stuk mooier oogt met de titanium bezel. Met mijn huidige horloge mis ik toch een beetje flair. Ik wil dat het ook wat mooi oogt bij het dragen van je gewone kledij. De betere batterij is zeker een pluspunt alsook de kaarten kunnen van pas komen, maar in mindere mate. 't is de prijs natuurlijk, 650 is al een deftig bedrag, ook al gebruik ik mijn electronica in het algemeen voor lange tijd ipv om de paar jaar iets nieuws.

Na het wekenlang trainen voor de 10 miles is het leuk de progressie te zien. Hierdoor blijft de honger om verder te verbeteren en om eventueel aan kleinere wedstrijden deel te nemen, dus voel ik meer de behoefte naar een horloge waar ik op kan vertrouwen voor mijn metrics. Trenara zou misschien ook interessant zijn naar de toekomst toe.
 
  1. Kunnen die horloges automatisch je activiteit uploaden via wifi of moet dat nog manueel/via kabel gedaan worden?
Uw horloge synct via bluetooth met de app op smartphone en die communiceert met het Garmin platform. Van daaruit kan je eventueel automatisch laten uploaden naar een Strava bvb. Dat is één keer opzetten en nooit meer naar omkijken.

Je kan zelfs het horloge met USB aan uw pc hangen (met de oplaadkabel) en de activiteitfiles manueel naar Strava & co uploaden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Zane
  1. Bij de ene reviewer lees/hoor ik dat het OLED scherm in zonlicht te dim is, de andere zegt dan weer geen probleem te ervaren. Dus dat blijft een beetje een vraagteken. Ik neig eerder naar de laatste variant juist vanwege dat mooie scherm, ook al is dat ten koste van de batterij.

Ik heb nog een Venu gehad en dat was nu niet direct een probleem. Ik verwacht dat dan ook niet met de 265/965. DCRainmaker geeft ook aan dat het absoluut geen issue is.

  1. Kunnen die horloges automatisch je activiteit uploaden via wifi of moet dat nog manueel/via kabel gedaan worden?

Zoals @MisterV aangeeft: synct automatisch met Garmin (van watch naar smartphone via bluetooth) en vandaar koppelt dat door naar Strava, Trenara, Runalyze, Trainingpeaks, Stride en consoorten - afhankelijk van wat je zelf instelt.

  1. Hoe is het Garmin eco-systeem/app? Is alles gebruiksvriendelijk of moeilijk navigeerbaar?

De app ziet er niet ultramodern uit maar er zit veel in en ik vind het allemaal wel intuïtief.
Het ecosysteem is al helemaal dik ok. Actieve community voor bakken aan watchfaces, data fields, apps, daarnaast vanuit Garmin nuttige zaken als Coach, Pacepro, Training status, Training readiness, Stamina etc etc.
 
  • Leuk
Waarderingen: Zane
Iemand advies? Ik ben op zoek naar een vervanging van mijn Fitbit uit 2016.
Het grootste gemis is een groter scherm waarmee ik makkelijk tijdens het sporten (lopen) snelheid en hartslag kan aflezen.
Slaapmeting en bv ecg (for what it’s worth) zijn leuke extra’s. Budget is ongeveer 150-200.
Samenwerking met iOS is wel belangrijk om zowel berichten als whatsapp meldingen te kunnen zien. Merci!
 
Zijn de slaapanalyses die zo'n horloges doen al iets of wat on point?

Ik twijfel al een tijdje om een smartwatch te kopen maar de laatse weken merk ik dat er echt grote verschillen zitten in hoe ik opsta dus ik had graag ook wat analyse gedaan rond mijn slaappatroon, zonder direct met 15 sensoren in een ziekenhuisbed te gaan liggen, zodat ik mss erachter kom waarom ik effectief goed/slecht slaap.
Komt er eigenlijk op neer dat mochten er bepaalde OS'en/horloges zijn die hier verder in staan dat ik eerder die richting uit zou gaan kijken. Als die technologie over het algemeen niet veel waard is hoef ik daar dan ook niet naar te zien.

Paar maanden te laat, maar vind dit kanaal wel erg interessant: (6) Apple Watch : Scientific Sleep Lab Test ( Ultra vs 8 ) - YouTube

Tl;dr: Apple komt in zijn tests wel vaak als beste naar voor qua OHR en Sleep Tracking.
(Gebruikte zelf een Forerunner 965 en ben vorig jaar naar AWU overgeschakeld, maar volg die mens zijn kanaal nog steeds.)
 
Ik ben mijn Garmin fenix 5x wat beu vooral door het formaat. Aangezien dat ik bijna niet meer loop maar meer fiets ga ik hem verkopen en een Apple Watch aanschaffen voor meer dagelijks gebruik denk ik
 
Iemand hier ervaring met Fitbit Inspire 2? Net mijn eerste gekocht als beginnende loper, maar merk dat de route die getoond wordt in de Fitbit app vrij veel afwijkt van de werkelijkheid, terwijl als ik gewoon via de Strava app zou tracken, de route wel altijd perfect is. Iemand een idee?
 
Dit weekend de Forerunner 265 gekocht, m'n eerste sporthorloge... ik vind het ongelofelijk zot hoeveel metrics die kan meten door gewoon aan je pols te hangen... (vanzelfsprekend niet 100% accuraat allemaal, maar het geeft je wel een mooi globaal beeld)
 
Iemand hier ervaring met Fitbit Inspire 2? Net mijn eerste gekocht als beginnende loper, maar merk dat de route die getoond wordt in de Fitbit app vrij veel afwijkt van de werkelijkheid, terwijl als ik gewoon via de Strava app zou tracken, de route wel altijd perfect is. Iemand een idee?
Er zit geen GPS in ;-)
 
Dit weekend de Forerunner 265 gekocht, m'n eerste sporthorloge... ik vind het ongelofelijk zot hoeveel metrics die kan meten door gewoon aan je pols te hangen... (vanzelfsprekend niet 100% accuraat allemaal, maar het geeft je wel een mooi globaal beeld)
Allemaal gebaseerd op hartslag natuurlijk :p
De metrics is 1 ding ze correct interpreteren is een andere zaak.
 
Kan iemand me zeggen welke puck voor een fenix 6x goed is? De mijne doet het niet meer en de gewone lader is ook geen gemak om aan de gang te krijgen.
 
goeiemorgen iedereen!

dit jaar ben ik terug frequenter beginnen sporten (lopen, wielrennen, ...)

momenteel gebruik ik qua horloge mijn oude apple watch 3, op de fiets de wahoo elemnt roam.

ik zoek nu een nieuw sport/smarthorloge omdat de batterij van de apple watch <24 meegaat en dit toch wat vervelend begint te worden.
steeds rekening houden dat je voor het sporten het uurwerk een uur laat opladen, wordt soms vergeten :) .

welk horlogo kunnen jullie aanraden voor de combinatie lopen, fietsen en je lichaamparamaters opvolgen. graag ook in combinatie met meldingen van mijn iphone op het horloge te kunnen checken.

idealiter een uurwerk dat in het huidige aanbod van mediamarkt ligt daar ik nog een cadeaubon heb die op mag.
is geen vereiste, maar zou mooi gecombineerd zijn dan :).

ik deed zelf al wat research maar zie toch even het bos door de bomen niet meer :-(
 
goeiemorgen iedereen!

dit jaar ben ik terug frequenter beginnen sporten (lopen, wielrennen, ...)

momenteel gebruik ik qua horloge mijn oude apple watch 3, op de fiets de wahoo elemnt roam.

ik zoek nu een nieuw sport/smarthorloge omdat de batterij van de apple watch <24 meegaat en dit toch wat vervelend begint te worden.
steeds rekening houden dat je voor het sporten het uurwerk een uur laat opladen, wordt soms vergeten :) .

welk horlogo kunnen jullie aanraden voor de combinatie lopen, fietsen en je lichaamparamaters opvolgen. graag ook in combinatie met meldingen van mijn iphone op het horloge te kunnen checken.

idealiter een uurwerk dat in het huidige aanbod van mediamarkt ligt daar ik nog een cadeaubon heb die op mag.
is geen vereiste, maar zou mooi gecombineerd zijn dan :).

ik deed zelf al wat research maar zie toch even het bos door de bomen niet meer :-(
Ik draag mijn Garmin Forerunner 55 nu al meer dan een jaar quasi permanent, zeer tevreden van. :)
Er zijn duurdere modellen met nog meer snufjes, maar ik voor zover ik kan zien voldoet deze wel aan al je vereisten.
 
Indien je hoogtemeters wat betrouwbaar wil meten, kijk dan naar een Forerunner 255 of 265.
Of alles daarboven 😄
 
Terug
Bovenaan