Fitness Tracker Garmin Polar Coros Fitbit Welk sporthorloge of welke tracker voor mij?

Welke sporthorloge heb jij?

  • Garmin

    Stemmen: 126 56,8%
  • Polar

    Stemmen: 23 10,4%
  • Apple Watch

    Stemmen: 32 14,4%
  • Fitbit

    Stemmen: 9 4,1%
  • Samsung

    Stemmen: 14 6,3%
  • TomTom

    Stemmen: 4 1,8%
  • andere...

    Stemmen: 14 6,3%

  • Totaal aantal stemmers
    222
Indien je hoogtemeters wat betrouwbaar wil meten, kijk dan naar een Forerunner 255 of 265.
Of alles daarboven 😄
Die hoogtemeters noem ik verre van betrouwbaar. Ik heb een 965 & bij het zweefvliegen is er toch een grote discrepantie tussen wat mijn horloge zegt en de barrometer van het toestel.
 
Die hoogtemeters noem ik verre van betrouwbaar. Ik heb een 965 & bij het zweefvliegen is er toch een grote discrepantie tussen wat mijn horloge zegt en de barrometer van het toestel.

Ik vermoed dat het daar wat spaak loopt bij het feit dat een sportwatch er misschien minder op voorzien is om om te gaan met snellere zaken als dat. Bvb. de intervallen waarop gemeten wordt of iets dergelijk. Geen idee he, ik zoek maar een uitleg :)
 
Ik vermoed dat het daar wat spaak loopt bij het feit dat een sportwatch er misschien minder op voorzien is om om te gaan met snellere zaken als dat. Bvb. de intervallen waarop gemeten wordt of iets dergelijk. Geen idee he, ik zoek maar een uitleg :)
Als je wordt opgelierd kan ik daar inkomen omdat je tegen meer dan 100km/h de hoogte in gaat. Maar dat (afhangende van de wind op de baan) brengt je maar tot 3-4-500 meter en daarna gaat het ook maar +/- 3m/s omhoog of omlaag. 'T is dus niet dat je als een straaljager hoogtemeters maakt of verliest. Ik zou het nog eens opnieuw moeten bekijken want ik heb die 'glance' verwijderd uit het lijstje omdat het zo inaccuraat was. Ik kon mij toch een verschil herinneren van 100-200m. Horloge zei 800m en de barrometer rond de 1000m.

Het blijft een lopershorloge natuurlijk dus 't is maar een bijzaak.
 
Als je wordt opgelierd kan ik daar inkomen omdat je tegen meer dan 100km/h de hoogte in gaat. Maar dat (afhangende van de wind op de baan) brengt je maar tot 3-4-500 meter en daarna gaat het ook maar +/- 3m/s omhoog of omlaag. 'T is dus niet dat je als een straaljager hoogtemeters maakt of verliest. Ik zou het nog eens opnieuw moeten bekijken want ik heb die 'glance' verwijderd uit het lijstje omdat het zo inaccuraat was. Ik kon mij toch een verschil herinneren van 100-200m. Horloge zei 800m en de barrometer rond de 1000m.

Het blijft een lopershorloge natuurlijk dus 't is maar een bijzaak.
Mja... ik heb ook even problemen gehad met de hoogtemeter, maar het is ook niet zo'n kwestie van "set and forget" als ik eigenlijk eerst dacht.
Maar jouw afwijking heeft daar niet veel mee te maken, maar zoals @eniac zegt meer met het feit dat het daarvoor niet ontworpen is:

(beetje technisch maar wel heel interessant) https://xcmag.com/news/gps-versus-barometric-altitude-the-definitive-answer/
DIFFERENCES BETWEEN BAROMETRIC AND GPS HEIGHT

Assuming that the GPS displays the geometric height above the geoid and that the signal reception is good then the GPS will display the height AMSL ±45 m. For any given geometric height, the indicated altitude of the altimeter (the one that defines airspace) will vary depending on the conditions of the day.

The problem with the altimeter’s indicated altitude is that it is calibrated assuming a standard day – that with increasing altitude the pressure drops at a standard rate. This assumption is not very accurate for two major reasons.

The first is if the temperature at sea level is anything other than 15°C then the rate of drop will not be standard. The second is the atmosphere usually has hot and cold layering making the rate of change of pressure non-uniform.

Op je horloge kun je je barometer niet kalibreren afhankelijk van de luchtdruk (hoogte) en weersomstandigheden. Je kalibreert je barometer ofwel manueel als je de hoogte kent van waar je bent, ofwel via GPS, ofwel via DEM (Digital Elevation Map). Alle drie werken prima bij mij, maar ik moet dus wel telkens kalibreren heb ik gemerkt, of ik eindig soms op een hoogte van -100m :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Zane
en wat zou je denken van de 245 of de vivoactive 4 :) ?

245: zeker goede watch, qua sensoren (vooral GPS chip) wat minder dan huidige generatie, geen hoogtemeters via barometer (moet je op GPS vertrouwen en is veel onbetrouwbaarder) maar overall solid value for money. Wel al 4 jaar geleden geintroduceerd, ik weet niet hoe lang het toestel nog active support gaat krijgen. Maar of dat per se nodig is, dat kan je je ook afvragen :)

Vivoactive 4: eerder "lifestyle" sports watch. Gezien je echt sportdoelen hebt zou ik deze laten liggen.

Als je graag zonder telefoon vertrekt en je muziek op je watch wil zetten: er is een 245 Music.


Op 2dehands kan je ook vaak dealtjes vinden:


Of zelfs een 945:
 
Gisteren geleverd 😍.
Iemand een aanrader voor een goeie screenprotector? Het plastiekske dat er aan hangt zal het niet doen 😅😋
 
Welke sporthorloge zouden jullie aanraden voor iemand die 2-3x per week loopt, 3x per week krachttraining doet en graag een advanced stats bekijkt? Op Strava had ik onlangs een proefabo, ik vond het wel leuk om die stats goed in te kunnen kijken en vergelijken. Zijn er toestellen die een goede soortgelijke app hebben?

Momenteel heb ik Jabra oortjes, maar die app is eigenlijk best beperkt. Houdt ook geen rekening met het feit dat het superwarm is buiten ofzo om mijn fitness te tracken.

Ik heb een iPhone trouwens.
 
Welke sporthorloge zouden jullie aanraden voor iemand die 2-3x per week loopt, 3x per week krachttraining doet en graag een advanced stats bekijkt? Op Strava had ik onlangs een proefabo, ik vond het wel leuk om die stats goed in te kunnen kijken en vergelijken. Zijn er toestellen die een goede soortgelijke app hebben?

Momenteel heb ik Jabra oortjes, maar die app is eigenlijk best beperkt. Houdt ook geen rekening met het feit dat het superwarm is buiten ofzo om mijn fitness te tracken.

Ik heb een iPhone trouwens.
Garmin 255 voor een basis toestel dat je daarmee al goed opweg gaat kunnen helpen.
 
Ik zoek me er nu al even ziek op maar ik vind nergens waar ik kan kiezen welke meldingen ik van op mijn iphone wel/niet wil krijgen op men forerunner 255. Apps zoals bv kmi, 2dehands,… wil ik echt geen getril van op mijn arm en enkel op mijn iPhone dus. Kan iemand helpen?
 
Ik zoek me er nu al even ziek op maar ik vind nergens waar ik kan kiezen welke meldingen ik van op mijn iphone wel/niet wil krijgen op men forerunner 255. Apps zoals bv kmi, 2dehands,… wil ik echt geen getril van op mijn arm en enkel op mijn iPhone dus. Kan iemand helpen?
Ik denk niet dat je een keuze kan maken.

Melding op iPhone = melding op Garmin.
 
Kan iemand me zeggen welke puck voor een fenix 6x goed is? De mijne doet het niet meer en de gewone lader is ook geen gemak om aan de gang te krijgen.

Even deze vraag uppen. De puck die ik gebruikte voor mijn Forerunner 945 connecteert precies niet goed met mijn Fenix 7 omwille van grotere OHR-sensor.
Was er ééntje van Amazon, zonder branding of iets dergelijks op, vandaar dat ik het liever vraag dan daar een nieuwe te bestellen die zogezegd met 945 én Fenix 7 compatibel zou moeten zijn.

Edit: update, iets harder duwen en hij ging er wel in.

giphy.gif
 
Laatst bewerkt:
Klopt. Op mijn Android vroeger kon ik dat in de Garmin app instellen maar op iPhone krijg je die optie helaas niet.
Gaat niet voor enkel maar de watch.
Als je het niet wilt moet je de notificaties in het algemeen afzetten, dus ook op de iPhone zelf.
 
Terug
Bovenaan