Fitness Tracker Garmin Polar Coros Fitbit Welk sporthorloge of welke tracker voor mij?

Welke sporthorloge heb jij?

  • Garmin

    Stemmen: 126 56,8%
  • Polar

    Stemmen: 23 10,4%
  • Apple Watch

    Stemmen: 32 14,4%
  • Fitbit

    Stemmen: 9 4,1%
  • Samsung

    Stemmen: 14 6,3%
  • TomTom

    Stemmen: 4 1,8%
  • andere...

    Stemmen: 14 6,3%

  • Totaal aantal stemmers
    222
Loop je wekelijks op route die je niet kent of kan memoriseren basis?

In 99% van de gevallen loop ik thuis of ergens waar ik de weg ken of waar de weg afgepijld is of aangeven door seingevers.
En 1% op vakantie of waar ik de weg niet ken. Maar ik ben al vrij pro geworden in routes te memoriseren met herkenningspunten :p
Ook maak ik op locatie vaak simpele rechtoe rechtaan routes. Of loop ik op ingesloten parcours. Soms loop je eens verkeerd maar nooit dramatisch.
Soms durf ik ook de smartphone meenemen in de flipbelt.

Maar op een 955 werkt het vlotter natuurlijk. Maar voor mij is dat de meerprijs zeker niet waard.

Ik vind het prijsverschil tussen 255 music en 955 net zo klein dat de 955 er als veel sterkere horloge uitkomt.
Toen ik begon met lopen was dat zonder muziek en vaak in de buurt dus had maar een simpele horloge nodig. Nu begin ik graag met muziek te lopen, maar dan moet ik al smartphone meesleuren (=kak). Als ik routes wil neem ik dan een fietsgps mee. Dat is compact en werkt vlot, maar het blijft toch weer iets dat je in je handen moet houden.

Moest ik vandaag opnieuw mogen kiezen het was meteen een 955 om gewoon full option te zitten. Dat mag van mij dan gerust 150 euro meer kosten.
 
Tgoh op training loop ik toch vooral uitsluitend in "bekend" gebied maar ik heb misschien het geluk vlak naast een vrij groot natuurgebied te wonen.

Ik vind de kaarten vooral handig om eens in de auto te springen en eens "op een ander" te gaan lopen.
 
Navigatie is voor mij toch ook wel onmisbaar geworden. Ik vind het leuk om op veel verschillende plaatsen te lopen en loop dan ook vaak in verschillende omgevingen (in de buurt van de woonplaats van mijn ouders, in de buurt van het werk, na bezoek aan vrieden, vakantie, ...). In mijn eigen omgeving ken ik alle straatjes wel, maar op onbekende plaatsen is het toch echt wel leuk om gewoon een mooie route uit te stippelen. Tot nu toe heb ik dat altijd gedaan met mijn Forerunner 735XT, met een kruimelspoor wat wel zijn beperkingen heeft maar op zich wel goed werkt. Deze week een Fenix 6 Pro gekocht voor een kleine 400 euro als vervanging, wordt vandaag geleverd :love2:
 
Bij mij is navigatie eigenlijk de voornaamste reden dat ik een sporthorloge gekocht heb :p ; daarvoor trackte ik alles met mijn smartphone (hartslagband via ble) en dat viel wel mee omdat ik niet beter wist (is toch redelijk wat gewicht + niet evident weg te steken; die smartphones worden almaar groter). Om het boeiend te houden ben ik na een tijdje wat meer op verplaatsing beginnen lopen. Navigatie deed ik dan via komoot maar op voice via oortjes (mijn smartphone zelf zat dan bijvoorbeeld in de achterzak van zo'n decathlon trail short, dus niet echt heel snel bereikbaar, zeker omdat daar meestal nog een canicross heupgordel over gaat). Dat was toch wel een vrij frustrerende ervaring qua gemiste afslagen en onduidelijke aanwijzingen waardoor ik toch op de kaart moest kijken.
 
Waarom niet de Venu 2 plus? mooi Amoled scherm als ik vergelijk met de andere
 
Ik heb een huawei watch sport van enkele (4?) jaren oud. Maar mis wat functionaliteiten:
- kan niet synchroniseren met strava of garmin
- heeft geen platform voor op PC/laptop

Verder wel een prima horloge als je bovenstaande niet per se nodig hebt.
 
Ik heb een garmin vivoactive 4s gekocht.
Nu gebruik ik hem ook om mijn slaap te tracken, maar dit lijkt hem niet echt goed te lukken.
Soms lig ik om 23:00 in bed, kijk ik nog een uur tv en ga ik om 00:00 slapen, dan registreert hij dat ik al om 23:00 aan het slapen ben.
Het uur dat ik wakker wordt zet hij wel goed, maar vaak heb ik volgens garmin maar 0 minuten diepe slaap (zou misschien kunnen geen idee?).
Nog mensen die dit gebruiken en de indruk hebben dat er weinig van klopt?
 
Ik heb een garmin vivoactive 4s gekocht.
Nu gebruik ik hem ook om mijn slaap te tracken, maar dit lijkt hem niet echt goed te lukken.
Soms lig ik om 23:00 in bed, kijk ik nog een uur tv en ga ik om 00:00 slapen, dan registreert hij dat ik al om 23:00 aan het slapen ben.
Het uur dat ik wakker wordt zet hij wel goed, maar vaak heb ik volgens garmin maar 0 minuten diepe slaap (zou misschien kunnen geen idee?).
Nog mensen die dit gebruiken en de indruk hebben dat er weinig van klopt?
Jup, zelfde hier met fenix 7. Ik heb deze voormiddag vrij stil gezeten aan mijn bureau en blijkbaar 2u geslapen (is wel diepe slaap bij :p ). Uiteindelijk van een kant ook wel logisch, qua sensoren is zo'n horloge toch vrij beperkt. Eigenlijk zou je hersenactiviteit moeten meten voor een betrouwbaar resultaat.
Het kan wel nog altijd interessant zijn om trends te zien natuurlijk; stel dat je volgens je horloge een typisch patroon hebt van 8u slaap met x minuten REM, x minuten diepe slaap en dan wijkt dat ineens hard af. Dan zou je jezelf kunnen afvragen of je je beter uitgerust voelt of slechter, of je iets anders gedaan hebt in je dagelijkse routine enz.

Ik had volgens Garmin tijdens mijn echte nachtrust altijd te veel REM slaap en ook weinig of geen diepe slaap. Maar ik vind een horloge dragen 's nachts vervelend + je moet ook oppassen dat je geen extra stress krijgt door een lage slaapscore waardoor je juist slechter gaat slapen :p. Dus ik ben ermee gestopt ;)
 
Jup, zelfde hier met fenix 7. Ik heb deze voormiddag vrij stil gezeten aan mijn bureau en blijkbaar 2u geslapen (is wel diepe slaap bij :p ). Uiteindelijk van een kant ook wel logisch, qua sensoren is zo'n horloge toch vrij beperkt. Eigenlijk zou je hersenactiviteit moeten meten voor een betrouwbaar resultaat.
Het kan wel nog altijd interessant zijn om trends te zien natuurlijk; stel dat je volgens je horloge een typisch patroon hebt van 8u slaap met x minuten REM, x minuten diepe slaap en dan wijkt dat ineens hard af. Dan zou je jezelf kunnen afvragen of je je beter uitgerust voelt of slechter, of je iets anders gedaan hebt in je dagelijkse routine enz.

Ik had volgens Garmin tijdens mijn echte nachtrust altijd te veel REM slaap en ook weinig of geen diepe slaap. Maar ik vind een horloge dragen 's nachts vervelend + je moet ook oppassen dat je geen extra stress krijgt door een lage slaapscore waardoor je juist slechter gaat slapen :p. Dus ik ben ermee gestopt ;)
Mijn vriendin heeft een Fitbit en daar lijkt de slaaptracking veel beter te werken.
Ik had sowieso nog een horloge nodig voor als ik ga lopen, dus hadi k deze maar gekocht ook met de bedoeling mijn slaap te tracken.
Maar kan hem inderdaad net zo goed snachts ook uit gaan doen want hier heb ik ook niks aan :laugh:
 
Sleep tracking was voor mij 1 van de zaken waar ik naar uitkeek toen ik een Garmin kocht.

De eerste dagen keek ik daar wat naar. Leek ook niet ZO ver van de waarheid te zitten. Maar conclusie: ik ben er eigenlijk weinig mee en ik kijk er al lang niet meer naar :)
 
De slaaptracking van m'n Polar vind ik wel interessant. Ge ziet alleszins duidelijk de dagen dat ik 's avonds eens wat gedronken heb van bier en de dagen dat ik dat niet heb gedaan :D :D
 
Veel hangt ook af van welke Garmin je hebt.
De eerste modellen met polshartslag waren echt slecht qua accuraatheid tijdens 24/7 mode. En tevens ook zeer wisselvallig in workout mode.

Slaap tracking is leuk voor wat extra info en trends te zien. Maar meer dan dat ook niet.
 
Ik heb een garmin vivoactive 4s gekocht.
Nu gebruik ik hem ook om mijn slaap te tracken, maar dit lijkt hem niet echt goed te lukken.
Soms lig ik om 23:00 in bed, kijk ik nog een uur tv en ga ik om 00:00 slapen, dan registreert hij dat ik al om 23:00 aan het slapen ben.
Het uur dat ik wakker wordt zet hij wel goed, maar vaak heb ik volgens garmin maar 0 minuten diepe slaap (zou misschien kunnen geen idee?).
Nog mensen die dit gebruiken en de indruk hebben dat er weinig van klopt?
Ik zou het na één nacht al niet meer aandoen omdat ik dan dik begin te stressen waardoor ik nog slechter slaap
 
Ik ben ook wat aan het rondkijken voor een smartwatch, aangezien ik een Samsung smartphone heb (A70), dacht ik aan een galaxy watch 4.
Maar ik lees op sommige plaatsen dat de 5 binnenkort zou gaan uitkomen, de vraag is dus, nu voor de 4 gaan of toch wachten op de 5?
 
Ik heb nu de 4 en ben er best tevreden mee. Hoewel 'm niet kapot is, denk ik da'k toch ook de 5 ga kopen als die uit is, of toch alleszins kijken naar de reviews en de prijs. In jouw geval zou ik sowieso wachten. Ik vermoed dat de prijs van de 4 toch gaat dalen als de 5 uit is, dus je kan misschien nog wat besparen als de 5 niets voor je is.
 
Terug
Bovenaan