En dat is uw perspectief, ik zal dat niet gaan ontkennen, maar daarom heb jij ook niet er se het absolute gelijk.
Omdat die gevolgen natuurlijk immen zwaar zijn voor de beschuldigde mannen, en vrouwen dat goed genoeg weten.
Zo heb ik weet van een vrouw in de omgeving van m'n zus, waarbij de vrouw overwoog om de vader van haar kinderen valselijk van misbruik te betichten om hem zo het co-ouderschap te ontzeggen... ik vind dat een gezonde reflex: onschuldig tot het tegendeel ook bewezen is.
Denk dat ik bij
bewezen misbruik ook een pak harder zou laten optreden als velen hier.
- Als alle
witte blanke heteroseksuele mannen volgens sommige roeptoeters op social media moeten zwijgen in dit debat, of minder erg maar nog steeds triest, je volgens sommigen hier de straat zou moeten oversteken als je in een lege straat anders dreigt 'achter' een vrouw te lopen, die zich dan onveilig zou kunnen voelen... word je impliciet wél beschuldigt natuurlijk.
- Jij komt hier maar om de zoveel weken... ik gebruik 'hondenfluitjes', allez vooruit we gaan weer op de man spelen... ik zal uit beleefdheid maar niet benoemen wat hetgeen is dat jij doet, maar er bestaat ook een woord voor.
Verder je moet het géén ééns een hondenfluitje noemen, zoals ik eerder al zei: als ik naar anekdotes in mijn omgeving luister is die populatie oververtegenwoordigd in de openbare overlast, maar in de nauwe omgeving zullen het inderdaad mannen van alle soort zijn.
Hoe is dat toedekken? Maar met de logica waarmee sommige mensen werken in het debat daarrond, mag veralgemenen niet want dan is het racisme, maar in dit debat is veralgemenen dan weer perfect oké en moeten we luisteren...
Maar 'merci' dat je de tel bij houdt.
Klopt. Ik ken overigens wél verhalen uit mijn omgeving uit het verleden, en daar kan ik gelukkig van zeggen: hard cut, die man moet ik nooit meer zien, en sinds ik 'het' wist, heb ik die géén vriendelijk woord meer gegund.
Met die 1 op 13 vrouwen die verkracht zijn? Ik wil gerust (politiek via mijn stem) een beleid steunen dat aanmoedigt om vaker aangifte te doen.
Want in het 3-tal verhalen dat ik in mijn leven al van vrouwen heb gehoord over verkrachting, hebben 0 ervan aangifte gedaan...
Wat doen met intussen 14 000 anekdotes die variëren van gruwelijk misbruik, tot mensen die beschaamd moesten zijn van hun banale paranoïde anekdotes onder dezelfde noemer in te dienen? Een zoutvaatje erover kieperen want dat aantal is an sich waardeloos.
De anekdotes hebben wél waarde, want ik mag hopen dat dat gedrag eruit te krijgen is in onze samenleving. Je gaat een probleem echter niet bestrijden met alles op één hoop te gooien, en een enerzijds te selectieve blik en anderzijds tegelijkertijd blind te zijn voor andere feiten.
Oneerlijke discussiemethoden zoals op de man te spelen, het te hebben over hondenfluitjes, etc.
De pot verweet de ketel ook...