Net een week in Les Arcs geweest. Nooit gedacht dat er zoveel dwaze mensen kunnen bestaan. Maar gelukkig wel een topvakantie gehad.

Hoe bedoel je? In welke zin "dwaas"?
Geen ruimtelijk inzicht hebben op de piste.
Op het smalste stuk van een padje met een groepje stoppen en dan willen oversteken en dat gehele padje blokkeren op enkele decimeters na.
Op een vlak stuk niet vooruit komen en dan dan het hele padje blokkeren met een bende skiërs naast elkaar i.p.v. ruimte te laten voor de snellere, opkomende mensen.
Als het vlak stuk terug steiler wordt, weigeren om snelheid te maken en blijven aan een slakkentempo skiën en de hele boel ophouden.

oh echt? Waar heb je dat gelezen, dan stuur ik het eens door in de Whatsappgroep =D

En ben hier nu momenteel... Denk dat de volwassen die een FFP2 dragen gezakt is naar 50% het ding is ook vanaf zaterdag mag terug alles.

En ben hier nu momenteel... Denk dat de volwassen die een FFP2 dragen gezakt is naar 50% het ding is ook vanaf zaterdag mag terug alles.

Was vorige week al, meer dan de helft in de liften deed zelfs al de moeite niet meer van het masker op te zetten.

Toch nog geboekt om volgende week 4 dagen te skiën 🥳.
Geen idee hoe dat gaat fitten met werk, maar we zien wel.

Weekje Italie achter de rug.
Samenvatting: busrit heen 22uur (klapband aan 10km/u bij aanschuiven grensovergang, 5 uur wachten tot dat hersteld was + 4 uur file extra erna)
Dag 1 : omver geskied worden (licht weliswaar) , maar heeft mijn ski's losgemaakt alsook mijn leash blijkbaar. Gevolg was dat ski naar beneden ging, in den afgrond. Gelukkig stond ski daar schoon recht met neusje in de sneeuw te wachten, meter over het randje. Nieuwe ski's, ik had er 2 bochten mee gemaakt ...
Dag 2 of 3 , not sure, mijn binding kapot geskied. Gelukkig kon ik met wat geprutst de week wel verder zetten, maar weet dus niet als die bindingen gemaakt zijn voor het stevige alpine ski werk.
Einde van de week, 5 gevallen met druk op de borst , weinig adem, hoesten en koorts ... Blijkt geen covid te zijn, wel andere soort virale luchtwegeninfectie. Mensen hebben geen weerstand meer ... En ik hang er ook aan. Zwaar ziek thuisgekomen, zieker dan van covid
Covid regels: behalve CST scan bij de eerste lift, niks gemerkt. Geen maskers in liften (verplichting stond wel aangeduid), geen capaciteitsvermindering etc. Après-ski was als tevoor.

Conclusie: dikke kak van mijn bindingen, heb ze zopas geboord in nieuwe ski's maar twijfel als ik geen ander soort ga moeten kopen :(
Maar wel ganse week blue sky + sneeuw bleef ganse dag perfect liggen. En kunnen skiën & feesten, zoals het vroeger was

Ik twijfel echt als deze bindingen gemaakt zijn om stevig op door te skiën. Is de 2e keer dat de plastic gewoon breekt.
Alles doorgestuurd naar de fabrikant, de vorige keer kreeg ik nieuwe onderdelen. Mag wel wat service voor een binding van 500+ eur

En tzou echt balen zijn als ik nieuwe gaten moet boren in nieuwe ski's (daar zitten al 13 gaten in per ski) voor een ander type binding.

275191395_1934470200089492_7137323229181648955_n.jpg

Ik twijfel echt als deze bindingen gemaakt zijn om stevig op door te skiën. Is de 2e keer dat de plastic gewoon breekt.
Welke zijn dat?
Wel zalig weer vorige week. icm met goeie sneeuw :love2: .

Op het einde van de week kwamen al de kindjes in mijn les parallel de rode piste af (in het begin was het allemaal ploeg en enkel blauw) Dus eerste week ski les geven ook meer als geslaagd.

Terug
Bovenaan