Om maar een idee te geven, dag 1 was het -10 als we wakker werden. Vandaag was het -2.
 
Laatst bewerkt:
Sölden is gekend om heel sneeuwzeker te zijn met de 2 gletsjers daar.
Daarom dat da gebied ook open is tot Mei
 
Vandaag op de terugweg van een weekje Les Trois Vallees (menuires). Het weer was ook daar SUPER, behalve dan vrijdag, waar het heel erg winderig was (hogere liften bleven een tijd dicht).
Begin van de week waren de pistes ok (maar wel zeer hard), maar naar het einde van de week toe hadden de plekken dichtbij de dorpen waar veel passage is, al behoorlijk afgezien, en werden slushy na de middag. Buiten de pistes zag je de sneeuw dag na dag behoorlijk snel afnemen.
Het was redelijk druk, maar dat had ik al gemerkt bij het zoeken naar een acco.

Blijft een top gebied waar je kunt blijven touren.
 
Ik heb nog nooit een snowboard meegenomen op een vlucht, maar ik zou in ieder geval mijn bindingen eraf halen, mocht ik dat doen. Zo voorzichtig gaan die mannen niet om met bagage (al regelmatig een koffer van zo'n karretje zie vallen), en zo'n binding steekt toch wel redelijk uit. Die binding moet maar eens een klop krijgen met een (haar)scheurtje als gevolg, en je hebt kans dat die binding afbreekt als je aan behoorlijke snelheid de helling afkomt. Mag er niet aan denken wat die plank aan 1 voet, aan die snelheid, met je benen zou doen.
 
Hupsa, nog geen week terug van Alpe d'Huez en men volgende skireis is al geboekt :cool:

Van 5-12 maart naar Les Trois Vallées. Schone accomodatie in Courchevel geboekt :cool: vlakbij altiport courchevel dus we kunne nog met de vlieger gaan als we willen :p
Van zaterdag terug. Topreisje gehad. Leuke après-ski bars (Cap Horn, La Folie Douce).

Al drie keer voorheen geweest naar Les Trois Vallées maar laatste keer moet toch al 8 jaar geleden zijn ofzo. Moet zeggen dat het allemaal wel heel ver zat.

Net voordak vertrok een nieuwe snowboard gekocht en mannekes wat een verschil. Die glijdt zo smooth & rap dak zelfs op vlakke stukken rapper ben dan skiërs met hun stokken ^^
 
Ik heb gisteren ook gereserveerd: de week na de krokus ga ik voor een weekje naar Les Menuires in Les 3 vallees. Kijk er al naar uit!!!
Ik had al een boeking voor Skiwelt Wilder Kaizer, maar de lage ligging en de zeer hoge temperaturen en de verwachtte regen de komende weken, hebben mij doen beslissen om dat te annuleren, en naar L3V te verleggen.
Ah, we zaten in dezelfde week in Les Trois Vallées dan!
 
Les 3 vallees is behoorlijk druk deze week. Er zijn rustige hoekjes te vinden ( bv de pistes boven Valtho met de Peclet lift: de rode Lac Blanc, bvd Lauzes, enz.

Het is valt mij op dat er redelijk wat mensen afgevoerd worden. De pistes zijn ok, maar wel een harde ondergrond (ijs). Mogelijks is dat de reden, of anders de drukte, of het feit dat het van veel mensen 2 jaar geen wintersport geweest is.
Ja, was idd druk. Nochtans nergens lang moeten wachten aan de liften maar op de pistes zelf was het op sommige plaatsen idd erg druk. Ge zit natuurlijk wel met een aantal bottlenecks maar toch... En idd ook veel gezien die afgevoerd werden.

Zelf ook wel stevig gevallen afgelopen donderdag (één van men vrienden moest uitwijken voor een skier en knalde tegen mij aan) op men staartebeen. Gelukkig kunnen verder gaan maar voel het nog altijd. Beetje rusten en komt gelukkig wel goe.
 
Ah, JIJ was die andere snowboarder die daar in L3V was 🙂.
Ik draag nog altijd m'n crash pants onder mijn skibroek (met een pad ter hoogte van staartbeen en op de heupen)... stoort mij hoegenaamd niet, en mijn staartbeentje is beschermd voor het geval dat...

Was aan het praten met een pistier in de lift die vertelde dat ze ongeveer 1 geblesseerde (medische zorgen nodig) per 8000 bezoekers hebben in L3V.
 
Ah, JIJ was die andere snowboarder die daar in L3V was 🙂.
Ik draag nog altijd m'n crash pants onder mijn skibroek (met een pad ter hoogte van staartbeen en op de heupen)... stoort mij hoegenaamd niet, en mijn staartbeentje is beschermd voor het geval dat...

Was aan het praten met een pistier in de lift die vertelde dat ze ongeveer 1 geblesseerde (medische zorgen nodig) per 8000 bezoekers hebben in L3V.
Haha, ja veel snowboarders heb ik daar idd ni gezien ondanks het vele volk :)

Ik heb een rugzak met een kussen in om men rug te beschermen en polsbeschermers aan maar iets voor men gat of staartebeen hebbek ni. Nooit echt aan gedacht om me daar te beschermen. Misschien daar toch maar es voor kijken volgend jaar.
 
In Les Arcs enkele weken geleden nochtans veel lesgroepjes snowboarders gezien.

En inderdaad op de vlakke stukken was ik als snowboarder ook sneller dan de skiërs. Zelfs met hun stokken of schaatsbewegingen doende zaten ze vaak in mijn weg.
 
Van het moment dat de techniek goed genoeg zit (aka niet gelijk ne mongool verkrampt staan en dan alsnog vallen bij de eerste beste "ijs"plek), hangt dat toch gewoon 100% af van uw materiaal, en hoe goed het gewaxt is?

Ik ben als boarder ook sneller dan de gemiddelde skiër. Maar hetzelfde niveau van skier zal normaal altijd sneller gaan dan hetzelfde niveau van boarder denk ik.
 
Enige bepalende factor : massa & techniek :)
Qua materiaal zal een snowboard altijd trager zijn dan ski's , simpelweg meer wrijving
 
Eigenlijk moet ge het bekijken dat een skiër en een snowboarder gewoon vanaf hetzelfde punt vertrekken en gewoon recht naar beneden gaan.

De skiër zijn skies gaan sneller glijden maar die staat als die gewoon recht staat minder aerodynamisch.

De snowboarder die heeft meer wrijving met zijn plank, maar die staat aerodynamischer.


Als het gaat over bochten en mensen ontwijken is het gewoon techniek, gewicht en wrijving dat gaat meespelen. Maar op u skies kunt ge veel makkelijker veel harder gaan als op een snowboard.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Qua materiaal zal een snowboard altijd trager zijn dan ski's , simpelweg meer wrijving
Dat zeg ik ook ja.


Enige bepalende factor : massa & techniek :)
En materiaal ... toch zeker bij een snowboard, van skiën ken ik te weinig :).
Het type bord en het niveau van onderhoud heeft wel een grote impact op uw snelheid op platte(re) stukken. Voor de topsnelheid op een fatsoenlijke helling zal het niet veel schelen.
 
Oef, net gehoord van organisator dat de sneeuw trip mogelijks gecanceld wordt. :(

Zal al maar eens kijken voor alternatieven in de eerst week van april.
 
Terug
Bovenaan