Welke prijsgarantie geven gebieden eigenlijk op de skipas?

Stel dat je nu een all-in reis betaalt met skipas in voor pakweg Februari of Maart en tegen dan hebben de gebieden hun prijzen verhoogd vanwege de omstandigheden (energie, weinig volk,...), heb je zekerheid dat jouw goedkopere skipas nog geldig is?
 
Ik vermoed dat als je zelf een pass koopt nu, de uitbaters niet kunnen zeggen "je pass is niet meer geldig" op het moment dat ze de prijs zouden verhogen in de komende maanden.

Als je een pass hebt meebesteld in een pakketreis, dan zal het wss van de kleine lettertjes afhangen van de reisorganisator. Ik was gisteren aan het kijken om iets te boeken, maar kon daar niks over vinden.
 
Laatst bewerkt:
vermoed dat als je zelf een pass koopt nu, de uitbater niet kunnen zeggen "je pass is niet meer geldig" op het moment dat ze de prijs zouden verhogen in de komende maanden.
Zo adverteert bv een solden idd. De skipas prijzen gaan meer en meer beginnen afhangen van moment van bestellen ipv een vaste prijs zoals vroeger.
 
Wij zouden graag in de krokusvakantie met het gezin (2 volwassenen + 2 tieners) op skireis gaan. Momenteel denk ik aan Val Thorens of Les Menuires.

Wat zijn zowat de interessantste aanbieders van accommodatie? Eventueel met skipas en materiaal inbegrepen? (als dat al voordeliger is?)

Ik ben ook al eens aan het zoeken geweest naar busreizen, maar heb de indruk dat de meerprijs met 4 personen toch net iets teveel van het goede is ...
 
Ga normaal midden december een weekje naar Frankrijk of Oostenrijk, nog aan het rondkijken.
Halfpension met skipas (6 dagen denk ik) komt maar rond de 700 uit dus valt super goed mee.

Meestal huur ik mijn board in bv een Sport2000 ofzo, maar misschien dat ik zelf een board koop.
Iemand tips voor winkels waar je koopjes kan doen ofzo? Ken ook niets van alle verschillende types :D Ik ga gewoon van een berg :p Weinig offpiste maar kan altijd wel eens
 
Laatst bewerkt:
B
Wij zouden graag in de krokusvakantie met het gezin (2 volwassenen + 2 tieners) op skireis gaan. Momenteel denk ik aan Val Thorens of Les Menuires.

Wat zijn zowat de interessantste aanbieders van accommodatie? Eventueel met skipas en materiaal inbegrepen? (als dat al voordeliger is?)

Ik ben ook al eens aan het zoeken geweest naar busreizen, maar heb de indruk dat de meerprijs met 4 personen toch net iets teveel van het goede is ...
Sunweb.be en Chalet.be en https://nl.ski-france.com hebben wel één en ander met skipassen inbegrepen, en je kunt ook materiaal bijbestellen. Of anders rechtstreeks bij de Dienst van Toerisme: Les Menuires heeft heel wat appartementen in de aanbieding, maar dan moet je je materiaal en passen zelf bestellen.

Ik weet niet hoe vertrouwd je bent met L3V (les Trois vallees), maar Menuires is een stuk goedkoper dan het mondaine Valtho dat profiteert van zijn "status". En je bent heel snel van LM in Valtho: 1 of 2 liften. Let wel, ik vind persoonlijk dat Le Bettex en Levassaix iets minder gunstig gelegen zijn (liggen iets lager dan les menuires).
 
B

Sunweb.be en Chalet.be en https://nl.ski-france.com hebben wel één en ander met skipassen inbegrepen, en je kunt ook materiaal bijbestellen. Of anders rechtstreeks bij de Dienst van Toerisme: Les Menuires heeft heel wat appartementen in de aanbieding, maar dan moet je je materiaal en passen zelf bestellen.

Ik weet niet hoe vertrouwd je bent met L3V (les Trois vallees), maar Menuires is een stuk goedkoper dan het mondaine Valtho dat profiteert van zijn "status". En je bent heel snel van LM in Valtho: 1 of 2 liften. Let wel, ik vind persoonlijk dat Le Bettex en Levassaix iets minder gunstig gelegen zijn (liggen iets lager dan les menuires).
Doorsteek is niet altijd open (bij veel wind) en wel stukje vlak ook als ik het me goed herinner
 
L3V = enorm uitgebreid en hoger gelegen , dus betere condities dan andere gebieden vroeg en of laat in het seizoen. Prijzen zijn er ook wel naar ...
Als je met krokus gaat , zit je in 'topseizoen' en kan je imo evengoed naar lager gelegen gebieden gaan zoals Valmenier / Valloire oid.
Zal wat goeikoper zijn, sneeuw zal ook top zijn en gans het gebied open.

my 2 cents
 
L3V = enorm uitgebreid en hoger gelegen , dus betere condities dan andere gebieden vroeg en of laat in het seizoen. Prijzen zijn er ook wel naar ...
Als je met krokus gaat , zit je in 'topseizoen' en kan je imo evengoed naar lager gelegen gebieden gaan zoals Valmenier / Valloire oid.
Zal wat goeikoper zijn, sneeuw zal ook top zijn en gans het gebied open.

my 2 cents

Duurder sure, maar L3V heeft toch een speciaal plaatsje in men hart :love:

Ik kijk er mega hard naar uit ook al gingen we eerst naar Livigno waar ik super benieuwd naar was en nog nooit gedaan heb. Vooral omdat een maatje zo siked was daarvoor.

L3V is zalig.
 
Gisteren geboekt voor midden december.
All Inn hotelletje in Les Deux Alpes (jupiler van de tap tot 23u ftw). Inclusief skipas voor 6 dagen was het maar 630€ per persoon...

Is natuurlijk geen gigantisch gebied maar we kunnen altijd een dagpas kopen om eens verder te gaan
 
[Sorry, maar quoting gaat vandaag niet]

"Duurder sure, maar L3V heeft toch een speciaal plaatsje in men hart :love:"

Stem ik volledig mee in... ik ga altijd boarden in maart, en dan heb je in L3V hoogte genoeg om niet in de problemen te geraken kwa sneeuw, wat bv in de dolomieten wel al een groter risico is. Hier ook alweer geboekt voor laatste week van maart in Les Menuires.

"Doorsteek is niet altijd open (bij veel wind) en wel stukje vlak ook als ik het me goed herinner"

Het gedeelte tussen menuires en valtho is niet super gevoelig voor wind (in mijn ervaring), de hogere liften boven Valtho gaan al eerder dicht, maar ook dat valt heel goed mee. Er is idd een zeer vlakke (pest) piste voor boarders van Valtho naar Menuires, maar die is met 1 of 2 liften te vermijden op de flank naar de middelste vallei (van meribel)
 
Weekje geboekt voor oudejaar met bevriend koppel in Les Sybelles. Aftellen kan beginnen. Ons hotel is in St. Jean d'Arves. Ben er nog nooit geweest, dus razend benieuwd.
 
Weekje geboekt voor oudejaar met bevriend koppel in Les Sybelles. Aftellen kan beginnen. Ons hotel is in St. Jean d'Arves. Ben er nog nooit geweest, dus razend benieuwd.
Leuk "low cost" gebied. De laatste jaren ook geïnvesteerd in nieuwe liften. Op papier is het een groot gebied, maar je zit wel veel in liften, weinig lange afdalingen.

De lanceer pannekoek lift "Torret" aka "Terror lift" is alvast vervangen door een gloednieuwe "Gaston Express" stoeltjeslift.
Die Terror lift is de enige lift ooit, waar ik moeite had om die te nemen als beginnende boarder >10j geleden, meermaals gevallen..
En je moest die nemen om terug te gaan naar St Sorlin d'Arves/St Jean d'Arves..
 
Weekje geboekt voor oudejaar met bevriend koppel in Les Sybelles. Aftellen kan beginnen. Ons hotel is in St. Jean d'Arves. Ben er nog nooit geweest, dus razend benieuwd.
Dit weekend ook geboekt voor een week les sybelles in de krokus vakantie. Wij zitten dan in St Sorlin d'Arves.

Benieuwd naar je ervaringen!
 
Leuk "low cost" gebied. De laatste jaren ook geïnvesteerd in nieuwe liften. Op papier is het een groot gebied, maar je zit wel veel in liften, weinig lange afdalingen.

De lanceer pannekoek lift "Torret" aka "Terror lift" is alvast vervangen door een gloednieuwe "Gaston Express" stoeltjeslift.
Die Terror lift is de enige lift ooit, waar ik moeite had om die te nemen als beginnende boarder >10j geleden, meermaals gevallen..
En je moest die nemen om terug te gaan naar St Sorlin d'Arves/St Jean d'Arves..
Sybelles indeed heel tof low cost gebied :love:.
Wel gene zak te doen in het dorp of op de berg.

Die Terror lift, is dat deze lift?
  1. Waar vanboven aan de piste een bord staat met "alleen voor gevorderde skiërs, om u dan een simpele piste af te sturen. De enige reden voor dat bord is omdat de enige lift terug omhoog die pannekoek is waar iedereen valt :laugh:.
  2. Die in het midden opeens ne 90graden bocht maakt en u direct erna opnieuw 3meter omhoog zwiert? Dan denkt ge "yes ik ben voorbij de vliegende start geraakt", om een beke verder weer op uw klitsen te gaan en opnieuw te kunnen starten.

Als ja: Verdomd veel moeite voor een stom blauwe piste :laugh:.

Die Fransen zijn te lui om iets aan hun infrastructuur te doen, dus planten maar gewoon een bord met "geoefende skiërs" :laugh:.
In Chamonix staat ook zo een geval met zo een bord.
 
Sybelles indeed heel tof low cost gebied :love:.
Wel gene zak te doen in het dorp of op de berg.

Die Terror lift, is dat deze lift?
  1. Waar vanboven aan de piste een bord staat met "alleen voor gevorderde skiërs, om u dan een simpele piste af te sturen. De enige reden voor dat bord is omdat de enige lift terug omhoog die pannekoek is waar iedereen valt :laugh:.
  2. Die in het midden opeens ne 90graden bocht maakt en u direct erna opnieuw 3meter omhoog zwiert? Dan denkt ge "yes ik ben voorbij de vliegende start geraakt", om een beke verder weer op uw klitsen te gaan en opnieuw te kunnen starten.

Als ja: Verdomd veel moeite voor een stom blauwe piste :laugh:.

Die Fransen zijn te lui om iets aan hun infrastructuur te doen, dus planten maar gewoon een bord met "geoefende skiërs" :laugh:.
In Chamonix staat ook zo een geval met zo een bord.
Ja, volgensmij gaat het over deze lift, naar L'Ouillon :p Ik krijg nog de kriebels als ik er aan terugdenk. Nu ik wat beter kan boarden, zou het me beter afgaan, maar toen was ik een beginner en was het echt afzien.
Ik zag zelfs af en toe een skiër die moeite had, zegt genoeg..

Gelukkig voor alle boarders is die terrorlift 2 jaar geleden vervangen door een stoeltjeslift.
 
In Chamonix staat ook zo een geval met zo een bord.
In Risoul ook (enige mogelijkheid om l'homme de Pierre op te gaan). "Très difficile" was het idd in mijn eerste jaar op m'n board. Na enkele lanceerpogingen waarbij ik telkens onderuit ging, dan maar afgezien van dit stukje van het gebied.
 
Ik ben aan het twijfelen om freestyle ski's aan te kopen. Ik hang graag rond in het park en wil dit jaar deftig achteruit leren skiën. Iemand suggesties waar deze aan te kopen? Mijn vorige ski's heb ik eigenlijk veel te duur in een lokale sportwinkel gekocht. Online achteraf deze €200 goedkoper teruggevonden.
 
Terug
Bovenaan