Singles/Solo reizen

Pana

Well-known member
Crowdfunder FE
Hi,

Ik heb dit jaar nog steeds niets geboekt dus het wordt tijd dat ik er eens werk van maakt.
Graag zou ik eens een groepsreis willen proberen die specifiek gericht is op single/solo reizigers, maar ik zie de bomen niet zo goed meer door het bos.

Heeft er iemand hier positieve ervaringen met een bepaalde organisatie? Leeftijdscategorie 30-40.
Bestemming maakt me niet veel uit, liefst een ander continent wel met voldoende dagvulling, geen zon/zee/strand.

Travelbase heeft een aantal vakanties voor soloreizigers: https://travelbase.eu/reisgezelschap/solo-reizen/

Een aantal jaren geleden heb ik twee wandelvakanties met hen gedaan (IJsland, Jordanië) en dat was redelijk owkey. Toen was het nog wel niet specifiek gericht op soloreizigers. De leeftijdslimiet is wel veertig jaar, dacht ik.

Er is ook nog https://shoestring.nl/. Is meer een klassieke reisorganisatie die zich onlangs rebranded heeft naar soloreizigers. Geen leeftijdslimiet (tenzij anders vermeld), grotere keuze aan bestemmingen en minder avontuurlijk qua reisprogramma. Ook wel meer Nederlanders dan Belgen.

Hi,

Ik heb dit jaar nog steeds niets geboekt dus het wordt tijd dat ik er eens werk van maakt.
Graag zou ik eens een groepsreis willen proberen die specifiek gericht is op single/solo reizigers, maar ik zie de bomen niet zo goed meer door het bos.

Heeft er iemand hier positieve ervaringen met een bepaalde organisatie? Leeftijdscategorie 30-40.
Bestemming maakt me niet veel uit, liefst een ander continent wel met voldoende dagvulling, geen zon/zee/strand.
Waarom groepsreis en niet zelf samenstellen en hostels doen?

Hangt af van je bestemming. Niet alles is even handig om zelf alles te regelen. Delen van Afrika, Mongolië, Kirgizië,...
Zaken zoals Japan of Thailand of Peru of... kan je alles zelf regelen en op je eigen vertrekken.

Om toch wat contact te hebben met mensen zonder dat je opgezadeld zit met drie koppels die zich graag afzonderen als er een vrij moment is? Nu, ik spreek zelf van weinig ervaring. Ooit met Kriskras naar Peru gegaan en daar was één koppel bij, voor de rest waren dat allemaal mensen die elkaar van haar noch pluim kenden en dat klikte goed met iedereen en ook dat koppel splitste zich af en toe eens op als de kamers werden verdeeld.

Alleen reizen moet je liggen. Ik heb dat een aantal keer gedaan en dat is me iedere keer enorm goed bevallen en ik heb op zo'n reizen veel meer sociaal contact dan wanneer ik met mijn vrouw weg ben. Maar dan moet je ook naar hostels gaan en vanaf 30 en zeker 40 kan dat soms wat raar overkomen als je dan in zo'n hostel komt met allemaal twintigjarige studenten die willen zuipen en feesten. Al hangt dat ook af van de bestemming: een hostel in Vilnius is een ander beest dan een hostel in Tbilisi.

Geen probleem om zelf iets samen te stellen, dat heb ik immers altijd al gedaan.
Maar hostels, daar heb ik geen zin meer in en mezelf kennende en afgaande op mijn andere solo reizen ben ik niet de meest sociale persoon om op die manier mensen te leren kennen.
Terwijl ik (tevens uit ervaring) weet dit in een groep geen probleem vormt.

Shoestring had ik inderdaad al gevonden maar dat zijn 90% nederlanders, daar ben je dan als Belg wat de vreemde eend vrees ik (of dat gevoel heb ik toch). Dan liever een volledige internationale groep.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan