Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hopelijk heb je een akoestisch gunstige kamer, zou zonde zijn van de speakers als die compleet de sound verkl**t.
De kamer is gebouwd volgens de louden ratio. Dan met systeemplafond en losgekoppelde wanden voor isolatie.Hopelijk heb je een akoestisch gunstige kamer, zou zonde zijn van de speakers als die compleet de sound verkl**t.
Dat is een beetje het geval bij mijn woonkamer, 88 vierkante meter, met verscheidene vervelende room modes.
(foto in muziek - hifi thread al eens gepost)
Ik zou mijn subwoofer op 1m40cm hoog moeten zetten om die null (-20db) voor 16hz tot 26hz weg te moeten krijgen.
Ook kleine piek van +5db op 60-70hz, stoort vooral op lage volumes.
Veel plezier met de setup!
Dat is altijd spannend. Subwoofers locatie bepalen is altijd meer engineering dan wetenschap.De kamer is gebouwd volgens de louden ratio. Dan met systeemplafond en losgekoppelde wanden voor isolatie.
Ben vandaag offertes gaan vragen voor de deur, eens die erin staat kan ik terug begonnen meten.
Maar de Subwoofers zijn 2 SB3000's, dus makkelijk te plaatsen, dus alles dat je preventief kan doen, is al gedaan...
Maar in praktijk bewijst dat nog niks tot ik effectief opnieuw kan meten!
Hier is het vrij basic gehouden
65OLED873
Sonos ARC
2x SONOS One SL
Gekoppeld aan een 5-bay NAS met PLEX en 4K HEVC content. Qua player gewoon de ingebouwde app van de TV, hoewel ik aan het overwegen ben een SHIELD Pro aan te schaffen.
Ik heb het meermaals overwogen om terug echt een full monty opstelling te doen, maar keer op keer kwamen we tot de conclusie dat het ofwel visueel niet acceptabel was ofwel budgettair.
Heb zelf ook de Nvidia Shield Pro om de volgende redenen:Basic maar toch goed, hier ongeveer voor dezelfde keuze gegaan.
OLED65B9
Sonos ARC
Sonos Sub
2x Sonos one SL
Voorlopig stream ik rechtstreeks van de PC ipv NAS omdat ik eigenlijk alles direct verwijder na het bekeken te hebben.
Die nvidia shield pro zie ik hier wel meer, wat is daar de meerwaarde van? Zou het eens moeten uitzoeken.
Ik vind juist webOS 1 van de meest gebruiksvriendelijke UI's dat er is op een smart TV.- Gemakkelijke(re) UI dan webOS van mijn LG bijvoorbeeld;
Zeker een van de betere, maar ik neig naar de redelijk hoge customizability van de Shield Pro.Ik vind juist webOS 1 van de meest gebruiksvriendelijke UI's dat er is op een smart TV.
.Mediamarkt screent de reviews op hun site wel goedNet een koopje op Mediamarkt gezien.
TV van € 29999, maar met € 1000 cashback.
En dan nog 100€ vragen om hem te Calibreren...Net een koopje op Mediamarkt gezien.
TV van € 29999, maar met € 1000 cashback.
En dan nog 100€ vragen om hem te Calibreren...

.Die analyse zegt niet zoveel. Je hebt net meerdere subs om het laag overal goed te krijgen, en uw meting lijkt me maar van op 1 plek te zijn. Je moet eigenlijk de grafiek hebben van op alle luisterplekken gemeten.Calibreren doe ik liever zelf, al kost het mij weekends.
Nav deze thread, mijn subs nog eens verplaatst, onderstaande analyse toont hoe het zou klinken.
Eerst stonden ze zo:
Nu zo:
De pieken worden nog afgevlakt met akoestische absorptie, de nulls zijn er enkel in de 70hz-80hz regio, misschien nog op te lossen met cross over settings.
Voorlopig klinkt het beter (vult de kamer gemakkelijker) en is de spreiding over de zetel alvast beter.
Er is maar 1 luisterplek die ik belangrijk vind in de kamer, bij de rest mag het enkel niet te storend zijn.D
Die analyse zegt niet zoveel. Je hebt net meerdere subs om het laag overal goed te krijgen, en uw meting lijkt me maar van op 1 plek te zijn. Je moet eigenlijk de grafiek hebben van op alle luisterplekken gemeten.
Wat voor absorptie ga je voorzien voor die piek op 53Hz en 31Hz? Want voor die frequenties moet je echt dikke absorptiepanelen hebben om daar effect op te hebben. Meestal gebeurt dat door corner basstraps, of iets in het plafond/podium, omdat dat de enige plekken zijn waar je genoeg ruimte gaat hebben.