Show jouw setup

anders.

Well-known member
Op het oude forum was er een thread om je set-up te tonen. En omdat ik hier toch wel mee bezig ben (en best fier ben op mijn plannen) hier nog maar eens proberen te lanceren (foto's volgens eens alles af is)
Mijn situatie:
woonkamer: Panasonic P50GT50

Home cinema huidige set-up (5.2):
Boston Acoustics A250 Fronts
Boston Acoustics A225C Center
Boston Acoustics A25 rears
2x SVS SB3000
Onkyo TX-NR525 receiver
Sony VPL HW-55ES projector
Nvidia Shield mediaplayer

Home cinema toekomstige set-up (7.2.4):
XTZ Cinema M6 LCR (besteld)
XTZ Cinema S5 Surrounds en rears (besteld)
XTZ Cinema S2 atmos speakers (besteld)
2x SVS SB3000
Denon X3700h
Projector aan het overwegen om te vervangen door JVC N5
Nvidia Shield mediaplayer
 
't Is hier maar bescheiden hoor.
Woonkamer:
Sony BRAVIA KDL-47W805A
Nvidia Shield mediaplayer
Sonos Beam
2x Sonos One SL
 
Niet heel uitgebreid en ondertussen ook al wat verouderd maar momenteel doet het nog zijn dienst. Volgende upgrade zal tv en receiver zijn.

  • Panasonic 55VT60 plasma
  • Denon AVR 3313
  • Monitor Audio Silver 6 Fronts
  • Monitor Audio Radius 225 Center
  • BK XXLS400 FF Sub
Mediacenter is de pc die aan de receiver gekoppeld is.

nWscDec.jpg
 
Laatst bewerkt:
Op het oude forum was er een thread om je set-up te tonen. En omdat ik hier toch wel mee bezig ben (en best fier ben op mijn plannen) hier nog maar eens proberen te lanceren (foto's volgens eens alles af is)
Mijn situatie:
woonkamer: Panasonic P50GT50

Home cinema huidige set-up (5.2):
Boston Acoustics A250 Fronts
Boston Acoustics A225C Center
Boston Acoustics A25 rears
2x SVS SB3000
Onkyo TX-NR525 receiver
Sony VPL HW-55ES projector
Nvidia Shield mediaplayer

Home cinema toekomstige set-up (7.2.4):
XTZ Cinema M6 LCR (besteld)
XTZ Cinema S5 Surrounds en rears (besteld)
XTZ Cinema S2 atmos speakers (besteld)
2x SVS SB3000
Denon X3700h
Projector aan het overwegen om te vervangen door JVC N5
Nvidia Shield mediaplayer
Benieuwd naar die foto's als alles klaar is! Ik ga er van uit dat dit een dedicated ruimte word?

Wat was uw reden om voor dual subs te gaan?
Ik zit zelf wat te sukkelen om mijn laagweergave uniform te krijgen op de verschillende luister posities, in die mate dat ik zelf ook overweeg een extra sub aan te kopen. (helaas overweegt de vrouw dit wel iets minder..)
 
LG OLED55E6
Onkyo TX-NR656
Dali zensor 7, zensor 3 en zensor vokal
Heco Sub
Pc eraan om films muziek af te spelen.

Xonar Essence STX soundcard voor koptelefoon.
Sennheiser HD 598
 
Benieuwd naar die foto's als alles klaar is! Ik ga er van uit dat dit een dedicated ruimte word?

Wat was uw reden om voor dual subs te gaan?
Ik zit zelf wat te sukkelen om mijn laagweergave uniform te krijgen op de verschillende luister posities, in die mate dat ik zelf ook overweeg een extra sub aan te kopen. (helaas overweegt de vrouw dit wel iets minder..)
Net om die reden. Het is heel lastig om uw laag deftig te controleren. Dual subs zodat het volume naar beneden kan en dus overlast in rest van huis minder wordt.
 
Ooit begonnen met een een Samsung plasma en een all in one onky 2.1 setjes.. Ondertussen is er het een en het ander veranderd :unsure:


  • Panasonic GZ950 OLED (50")
  • Denon 3500H receiver
  • Fronts: X2 boston Acoustics A26
  • Center: Boston Acoustics A225C
  • Rear: Boston Acoustics A25 (x2)
  • ELAC Debut A4 (x2) upward firing speaker
  • Vero 4K Media speler
  • Panasonic UB820 UHD BD player
  • Synology DS918+ (4x4TB)
  • Logitech Harmony Elite remote
 
Ooit begonnen met een een Samsung plasma en een all in one onky 2.1 setjes.. Ondertussen is er het een en het ander veranderd :unsure:


  • Panasonic GZ950 OLED (50")
  • Denon 3500H receiver
  • Fronts: X2 boston Acoustics A26
  • Center: Boston Acoustics A225C
  • Rear: Boston Acoustics A25 (x2)
  • ELAC Debut A4 (x2) upward firing speaker
  • Vero 4K Media speler
  • Panasonic UB820 UHD BD player
  • Synology DS918+ (4x4TB)
  • Logitech Harmony Elite remote
Moest ge interesse hebben om wat extra speakers toe te voegen. Binnenkort komen er hier wat Boston Acoustics speakers beschikbaar :D
 
Moest ge interesse hebben om wat extra speakers toe te voegen. Binnenkort komen er hier wat Boston Acoustics speakers beschikbaar :D

Ik zit maar op een relatief klein appartement, geen plaats om nog eens een deel toe te voegen.. Zou dan ook een andere receiver moeten nemen, gezien ik nu een een 5.0.2 configuratie draai :)
 
Ik zit maar op een relatief klein appartement, geen plaats om nog eens een deel toe te voegen.. Zou dan ook een andere receiver moeten nemen, gezien ik nu een een 5.0.2 configuratie draai :)
Dat is bij mij ook het probleem en de reden waarom ik geen rears heb. Ze zouden alleen maar in de baan staan. Zelfs de sub is al een probleem en staat eigenlijk niet 100% correct.
 
Dat is bij mij ook het probleem en de reden waarom ik geen rears heb. Ze zouden alleen maar in de baan staan. Zelfs de sub is al een probleem en staat eigenlijk niet 100% correct.
Nu, heel eerlijk. Bij plaatsgebrek. Goede LCR is véél belangrijker dan die rears.
 
Dat is bij mij ook het probleem en de reden waarom ik geen rears heb. Ze zouden alleen maar in de baan staan. Zelfs de sub is al een probleem en staat eigenlijk niet 100% correct.

Hier staan ze eigenlijk niet in de weg, maar nét met zo'n 10CM afstand, achter de zetel.
xItLxTBw_o.jpg


De rears zijn niet zichtbaar en het katten mandje werd intussen door een gitaar vervangen. Vanwegen mijn tinnitus kan ik ook geen subwoofer verdragen.. heb dat eens een keertje geprobeerd.. 48 uur later was de retour ingang gezet:confused:. Omdat ik met een OLED zit, is de zonnewering voor 80% van de dag naar beneden, maar nog genoeg open om licht binnen te laten dat niet op het scherm komt..
 
Nu, heel eerlijk. Bij plaatsgebrek. Goede LCR is véél belangrijker dan die rears.

Idd, ik mis ze niet eerlijk gezegd.

Hier staan ze eigenlijk niet in de weg, maar nét met zo'n 10CM afstand, achter de zetel.


De rears zijn niet zichtbaar en het katten mandje werd intussen door een gitaar vervangen. Vanwegen mijn tinnitus kan ik ook geen subwoofer verdragen.. heb dat eens een keertje geprobeerd.. 48 uur later was de retour ingang gezet:confused:. Omdat ik met een OLED zit, is de zonnewering voor 80% van de dag naar beneden, maar nog genoeg open om licht binnen te laten dat niet op het scherm komt..

Ik heb plaats achter de zetel maar dit is een passage. Ook zou ik de kabels voor een deel los over de vloer moeten laten lopen en dat trekt ook op niks. Nee, dan liever geen rears.
Ik zou zooo graag een oled hebben maar direct zonlicht op de tv is het gene wat mij er wat van tegen houd. Geen zin om constant de zonnewering naar beneden te laten + zelfs dan zou het nog niet voldoende zijn.
 
Ook zou ik de kabels voor een deel los over de vloer moeten laten lopen en dat trekt ook op niks. Nee, dan liever geen rears.

Hier heb ik zelfklevende kabelgoten voorzien om al die kabels netjes tot om de hoek uit te laten komen... enkel de laatste, pakweg 2 meter is er wat kabel zichtbaar, maar niet storend.

k zou zooo graag een oled hebben maar direct zonlicht op de tv is het gene wat mij er wat van tegen houd.

Ach, een deftige FALD tv is anders ook wel deftig, hoewel ik nooit meer terug naar LCD kan gaan.. Mijn ouders hebben zo'n samsung Qled ding, heb die netjes op film modi gezet.. maar dat blauw licht verpest voormij gewoonweg het contrast :(
 
Hier heb ik zelfklevende kabelgoten voorzien om al die kabels netjes tot om de hoek uit te laten komen... enkel de laatste, pakweg 2 meter is er wat kabel zichtbaar, maar niet storend.

Ach, een deftige FALD tv is anders ook wel deftig, hoewel ik nooit meer terug naar LCD kan gaan.. Mijn ouders hebben zo'n samsung Qled ding, heb die netjes op film modi gezet.. maar dat blauw licht verpest voormij gewoonweg het contrast :(

Als het proper is, waarom niet.

Ik denk ook wel dat zo'n QLED vrij deftig is maar ik denk dat ik teveel ga blindstaren op de gebreken die eigen zijn aan LCD. Ik heb een vrij deftige pc monitor en daar kan ik er mij soms zelf al aan storen.
Ware het niet dat ik toch wil kunnen genieten van HDR en 4K, ik bleef gewoon nog enkele jaren verder kijken op mijn plasma. Maar we zien wel, momenteel is er geen enkele tv die aan mijn verwachtingen voldoet.
 
Net om die reden. Het is heel lastig om uw laag deftig te controleren. Dual subs zodat het volume naar beneden kan en dus overlast in rest van huis minder wordt.
Een multi sub setup gaat ervoor zorgen dat uw roomnodes minder gaan aangesproken worden ...dus uw ruimte wordt minder boemering waardoor je juist harder kunt gaan spelen zonder dat dit overlast geeft . ;) (alsook dsp op de subs is wel handig )
Ondanks dat mijn fronts hier laag genoeg gaan staan er hier ook 2 subjes mee te spelen . ;)
 
Een multi sub setup gaat ervoor zorgen dat uw roomnodes minder gaan aangesproken worden ...dus uw ruimte wordt minder boemering waardoor je juist harder kunt gaan spelen zonder dat dit overlast geeft . ;) (alsook dsp op de subs is wel handig )
Ondanks dat mijn fronts hier laag genoeg gaan staan er hier ook 2 subjes mee te spelen . ;)
We zeggen eigenlijk hetzelfde he. Omdat uw roommodes minder lastig gaan doen, kan je de sub minder luid zetten en toch dezelfde SPL op uw luisterplekken hebben. Met 1 sub is de kans groter dat op uw luisterplekken minstens een paar dips terwijl er aan het plafond net een piek is. DSP gaat dan die dip eruit proberen te halen door het volume daar omhoog te trekken (want je meet op de luisterplek) maar dan wordt het geluid tegen de muren natuurlijk ook luider.

Uiteindelijk hier ook gekozen voor 2 redelijk stevige closed subwoofers ipv 1 ported omdat pure kracht van laag voor mij minder belangrijk is dan controleerbaarheid.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan