Show jouw setup

Volgende week zou de Home Cinema bruikbaar moeten zijn. Deur vorige week geïnstalleerd. Dit weekend het tapijt en de atmos speakers zouden volgende week moeten aankomen!
Ben wel benieuwd naar het effect van de (toch wel serieuze) upgrade.
 
De set-up is ondertussen compleet en gehangen!
3x XTZ Cinema M6 LCR
4x XTZ Cinema S5 voor surrounds
4x XTZ Cinema S2 voor atmos
2x SVS SB3000 als subwoofers
Denon X3700h als receiver
2x XTZ A2-300 voor de LCR aan te sturen
en JVC N5 voor het beeld

Stevige upgrade, maar wel de moeite waard! Vooral de projector is toch echt een andere categorie dan de vorige!


 
De set-up is ondertussen compleet en gehangen!
3x XTZ Cinema M6 LCR
4x XTZ Cinema S5 voor surrounds
4x XTZ Cinema S2 voor atmos
2x SVS SB3000 als subwoofers
Denon X3700h als receiver
2x XTZ A2-300 voor de LCR aan te sturen
en JVC N5 voor het beeld

Stevige upgrade, maar wel de moeite waard! Vooral de projector is toch echt een andere categorie dan de vorige!


Lijkt me fantastisch maar amai die kamer ziet er angstaanjagend uit. Kan zo uit een horrorfilm komen
'En dit is'...
*dramatic pause sinistere glimlach*
'de cinemakamer'
*donderslag*
 
De set-up is ondertussen compleet en gehangen!
3x XTZ Cinema M6 LCR
4x XTZ Cinema S5 voor surrounds
4x XTZ Cinema S2 voor atmos
2x SVS SB3000 als subwoofers
Denon X3700h als receiver
2x XTZ A2-300 voor de LCR aan te sturen
en JVC N5 voor het beeld

Stevige upgrade, maar wel de moeite waard! Vooral de projector is toch echt een andere categorie dan de vorige!


En wa doet ge als er iemand mee ne film wil komen kijken? :p Pas op, ik vind het de max gelijk ge het daar gedaan hebt, maar ene stoel is gelijk wat underwhelming om der zoveel geld aan te hangen. Full blown privécinema zou ik niet willen, maar tis toch leuk(er) als ge met ne man of 4 kunt kijken?
 
En wa doet ge als er iemand mee ne film wil komen kijken? :p Pas op, ik vind het de max gelijk ge het daar gedaan hebt, maar ene stoel is gelijk wat underwhelming om der zoveel geld aan te hangen. Full blown privécinema zou ik niet willen, maar tis toch leuk(er) als ge met ne man of 4 kunt kijken?
ER IS MAAR OP 1 PLAATS PERFECT GELUID
 
De set-up is ondertussen compleet en gehangen!
3x XTZ Cinema M6 LCR
4x XTZ Cinema S5 voor surrounds
4x XTZ Cinema S2 voor atmos
2x SVS SB3000 als subwoofers
Denon X3700h als receiver
2x XTZ A2-300 voor de LCR aan te sturen
en JVC N5 voor het beeld

Stevige upgrade, maar wel de moeite waard! Vooral de projector is toch echt een andere categorie dan de vorige!


Dat is de engste kamer die ik ooit gezien heb. :wtf:
 
Lijkt me fantastisch maar amai die kamer ziet er angstaanjagend uit. Kan zo uit een horrorfilm komen
'En dit is'...
*dramatic pause sinistere glimlach*
'de cinemakamer'
*donderslag*
Bewust gekozen voor geen decoratie en alles zo mat zwart mogelijk. Uiteindelijk zit je daar om in de donker film te kijken en zie je niks van de kamer.

Ik vind van die supercosy (of thematische) kamers ook superknap, maar daar lever je uiteindelijk "kwaliteit" in om indruk te maken op anderen... Maar dat is iets persoonlijk he.

En wa doet ge als er iemand mee ne film wil komen kijken? :p Pas op, ik vind het de max gelijk ge het daar gedaan hebt, maar ene stoel is gelijk wat underwhelming om der zoveel geld aan te hangen. Full blown privécinema zou ik niet willen, maar tis toch leuk(er) als ge met ne man of 4 kunt kijken?
Er komt voorlopig een (modulaire) 2-persoons zetel die kan uitgebreid worden met een 3e zitplaats eens de dochter wat ouder is. Maar die is nog onderweg (zou vandaag in België aankomen). Ik heb uiteindelijk al 4 jaar zo'n kamer in de kelder, en er is nog nooit iemand anders film komen kijken, en zo'n zetels kosten nogal een stevig kapitaal, dus we houden het op ons gezin.
 
Er komt voorlopig een (modulaire) 2-persoons zetel die kan uitgebreid worden met een 3e zitplaats eens de dochter wat ouder is. Maar die is nog onderweg (zou vandaag in België aankomen).
En van waar wordt ze opgestuurd u dochter? :unsure:
Nee fair enough :) Hier ne maat of 3 met wie ik regelmatig eens een film kijk op projector, vandaar de vraag. Hele dikke setup in elk geval!
 
De set-up is ondertussen compleet en gehangen!
3x XTZ Cinema M6 LCR
4x XTZ Cinema S5 voor surrounds
4x XTZ Cinema S2 voor atmos
2x SVS SB3000 als subwoofers
Denon X3700h als receiver
2x XTZ A2-300 voor de LCR aan te sturen
en JVC N5 voor het beeld

Stevige upgrade, maar wel de moeite waard! Vooral de projector is toch echt een andere categorie dan de vorige!
zeer nice, die in-wall speaker terminals waar haal je die? heb je dat laten installeren?
Vooral voor de rear surrounds in een woonkamer setup lijkt me dat praktisch. De draadloze oplossing hier levert inderdaad kwaliteit in.
Heb je niet veel last van reflecties en weerklank in de kamer? Of is er isolatie ergens toegevoegd?
Bij de aankoop van een huis zou ik mij zo ook een kamer willen maken, maar misschien iets meer trade-offs richting cosyness.
 
zeer nice, die in-wall speaker terminals waar haal je die? heb je dat laten installeren?
Vooral voor de rear surrounds in een woonkamer setup lijkt me dat praktisch. De draadloze oplossing hier levert inderdaad kwaliteit in.
Heb je niet veel last van reflecties en weerklank in de kamer? Of is er isolatie ergens toegevoegd?
Bij de aankoop van een huis zou ik mij zo ook een kamer willen maken, maar misschien iets meer trade-offs richting cosyness.
Die speaker terminals zijn eigenlijk gewoon voor een speaker chassis:
Het is een systeemplafond en zo'n tapijt dempt ook enorm de reflecties he. Maar ik moet de kamer nog uitmeten om reflecties en nagalm te weten te komen.
Achter de Gyproc zit ook isolatie, maar dat gaat niet veel toevoegen aan de akoestiek, dempt enkel de lage tonen een beetje.
 
Ooit begonnen met een dedicated ruimte. Maar omdat ik die te weinig gebruik heb ik een poging gedaan dat in de leefruimte te integreren. Omwille van de zuilen lukt dat uiteraard niet. Maar past wel wel in de rest van het concept...

J20mn6N.jpg


ItL1paT.jpg
 
Ooit begonnen met een dedicated ruimte. Maar omdat ik die te weinig gebruik heb ik een poging gedaan dat in de leefruimte te integreren. Omwille van de zuilen lukt dat uiteraard niet. Maar past wel wel in de rest van het concept...

J20mn6N.jpg


ItL1paT.jpg
Wel mooi geïntegreerd. Dunne surroundspeakers, stof komt mooi uit met de zetels. Stevige TV ook :D.
Enige dat een beetje afsteekt is dat je ideaal de center en receiver wisselt van plek, maar dat gaat uw receiver niet zo leuk vinden...

Ik vind het wel uitzonderlijk knappe speakers.
 
Thx. Dat was idd de bedoeling en een vereiste. Boxen proberen te integreren in de leefruimte. Zeker voor de achterste is dat heel mooi gelukt.

Vroeger stond receiver ipv de center. Maar na enkele uren spelen was die echt wel te warm. Nefast voor de leeftijd vrees ik. 77” LG tv 🙏
 
77 inch, wow . dacht eerst 55 inch, hoe groot zijn de tower speakers dan?
Ik zou van 55 naar 65 of groter willen gaan maar dat is zo een grote kost in 1 keer.
 
Oei ik zie hier zo'n uitgebreide setups..

Ik heb alleen mijn Beovision 11 tv.
Andere kamer: Sony X900F + Sonos Beam
 
Oei ik zie hier zo'n uitgebreide setups..

Ik heb alleen mijn Beovision 11 tv.
Andere kamer: Sony X900F + Sonos Beam
Dat is nu iets dat ik nooit gesnapt heb. Dat is helemaal niet zo'n goeie tv, ook niet zo'n goeie speakers. Gewoon absurd duur.
Hier in de buurt staat er ook een B&O showroom, en daar hebben ze een "home-cinema" layout van 100k€ staan. Wel, mijn systeem steekt daar stevig boven uit op alle vlakken behalve looks...
 
Dat is nu iets dat ik nooit gesnapt heb. Dat is helemaal niet zo'n goeie tv, ook niet zo'n goeie speakers. Gewoon absurd duur.
Hier in de buurt staat er ook een B&O showroom, en daar hebben ze een "home-cinema" layout van 100k€ staan. Wel, mijn systeem steekt daar stevig boven uit op alle vlakken behalve looks...
Beetje rekening houden met de situatie toen (bijna 8-9 jaar oud) en hoe mijn living ook ingedeeld is. Tv staat in een hoek en is ook niet mogelijk om bv. een tafeltje te zetten met TV erop wegens bedrading. Dus ik had toen een stand-alone tv nodig die op poten kon rusten. Van Havere (kapellen) bood toen geen Loewe TV meer aan wegens faillissement van het merk geloof ik ? én er was toen géén enkel ander merk dat een TV aanbood die mooi op 1 poot kon rusten. En toen, hou rekening dat OLED enz allemaal in die tijd niet bestond, stak deze TV wel met kop vér boven de concurrentie uit. Het zwart was heel mooi, geluid was ook subliem enz. En ja no offense, "ne mens" mag toch doen wat hij wilt met zijn geld zeker ? Ik zie sommige in een living van 2x2 met luidsprekers tot aan het plafond en een TV die breder is dan hun zetel. Bij mij dient de televisie ook ergens als een woonelement. Daar past zo'n tv heel mooi in de living, zeker als het minimalistisch is ingericht.

Zou ik nu opnieuw voor deze TV/merk gaan als hij kapot is? Neen, dan zou ik bv voor iets anders gaan. Echter toen was dit zekers knap.
 
Vrienden van ons hebben ook zo'n BeoVision model, 65" met die beweegbare panelen langs de voorkant.

Dat was ook iets van een 15k en volgens mij is dat scherm hetzelfde als de Oled's van LG momenteel.

Geld weggooien? Zeker en vast maar zoals hierboven doet iedereen met zijn geld wat hem wilt.
 
77 inch, wow . dacht eerst 55 inch, hoe groot zijn de tower speakers dan?
Ik zou van 55 naar 65 of groter willen gaan maar dat is zo een grote kost in 1 keer.
Dali Oberon reeks. De zuilen zijn iets hoger dan een meter. Ik heb lang getwijfeld voor een 65” maar mijn vorige was een 65” Panasonic plasma. Kleiner wou ik niet gaan. Dus kwam ik op deze 77” GX van LG 😎
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan