Sport PC PS5 PS4 XBOX Session: Skate Sim

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
sesss.png


release: 22 september 2022
genre: skateboarding
dev: creā-ture Studios

Had nog geen topic. Was al jarenlang in early-access, maar vandaag is het af.

Welcome to the golden era of 90’s skateboarding as Session: Skate Sim skates, grinds, and ollies into our official launch. With its unique twin-stick control system, transfer weight on the board to pull off tricks as if you were skating in the real world. Don’t forget to capture it on a video and share it with the in-game video editor, after all, is it really a sick trick if no one was around to see it?

Skate across various locations including Brooklyn banks (New York City), FDR Park (Philadelphia), Pier 7 and China Banks (San Francisco), and more. We’ve got an iconic roster of skaters you can play as too or create your own with gear and skateboard parts from real-world brands. From gameplay to gear, we’re pushing absolute realism when it comes to Skateboarding, experience it for yourself now.

 
Dat lijkt mij een erg stevige lijst :eek:
Iemand deze al aan het spelen? Hoe zijn de controls?
Aangename moeilijkheidsgraad!
Het lijkt wat op skater xl. Het scoopen van een 360flip is eenvoudiger dan als je deze voor het eerst probeerde in ea skate, maar een line trekken met meerdere tricks en tout court combi rail tricks zijn dan weer stukken moeilijker. Een shuvit is easy, maar een pop shuvit dan weer moeilijk (en voor mij zelf moeilijker dan een hardflip/treflip). Body turning en cruisen doe je enkel met L2 en R2. Dat is wel wat wennen, maar ik lees dat het wel "natuurlijker aanvoelen" wordt.

Soundtrack is interessant, grafisch is het voldoende. Er zit een story in met opdrachten die je kan uitvoeren waarvoor je ervaring + geld krijgt. MEt dat geld kan je skate, kledij en tools kopen.

Wat je kan missen (mede door de kleine studio) is 'een bruisende stad'. De personages die je tegenkomt hebben geen audio (wel tekst zoals in een oude Final fantasy reeks), je komt ook geen AI skaters tegen en de steden voelen wel wat leeg aan door gebrek aan AI in het algemeen. Daarin is/was EA dan wel stukken beter in met hun skate franchise.

Het skaten kan je echt uber realistisch maken door een stat menu en er zitten details in die andere skategames nooit toegepast hadden: skatewinkels waar je letterlijk in kan rijden en je kan kopen van de toog. een bakstenen grond voelt anders aan dan beton, je kan eenvoudig een mini pop tot extended ollie poppen. er zit wear en tear in (die beter is dan de skate en tony franchise), de afwerking van je tricks kan je in de opties ook naar je persoonlijke hand zetten: (autocatch, primo, stalls, caspers, late flips,,...). Je kan ledges fully waxed maken om zo km's te sliden of net het tegenovergestelde.... maw. alles skategerelateerd is erg gedetailleerd uitgewerkt.

De studio is klein, maar volgt de opmerkingen van de community goed op. Er komt ook nog heel wat content: oa. grabs zijn nog niet uitgewerkt.
De voldoening zit hem als je na x aantal pogingen een cleane bs tail kan doen op een ledge met 8 trappen.
Het is geen game waar je eenvoudig tricks na elkaar kan toveren zoals in skate of tony. Je zal vallen, veel vallen.
Over het algemeen ben ik net zo hyped als toen tony 1 en skate 1 uitkwamen. Voor mij alleszins 'de skate game' om nu te spelen. Een stuk boeiender dan skaterxl.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan