Selor 2021 vernieuwde selectieprocedure

Iemand een idee of functies waar er vooral met excel zal worden gewerkt heel aantrekkelijk is voor mensen?
Er is zo een positie bij een FOD en ik was wat benieuwd. Zouden jullie voor zo een positie gaan?
Ik vermoed dat mensen die in aanmerking komen voor zo'n financiële excelfunctie als expert begroting eerder in de privé zitten (als auditor, controller...)

Ik vermoed dat mensen die in aanmerking komen voor zo'n financiële excelfunctie als expert begroting eerder in de privé zitten (als auditor, controller...)
Om heel eerlijk te zijn met je, ik kom in aanmerking. Eigenlijk ben ik op de derde plaats in de laureatenlijst en hoop ik gewoon dat de 2 voor mij niet geïnteresseerd zijn zodat ik de job kan hebben. Daarom dat ik vroeg of velen geboeid zijn. Ik weet uit ervaring dat er in het algemeen bij laureatenlijsten velen niet geïnteresseerd zijn maar gewoon in zo een lijst willen staan voor eventuele B-plannen of wachten voor betere jobvoorstellen

Om heel eerlijk te zijn met je, ik kom in aanmerking. Eigenlijk ben ik op de derde plaats in de laureatenlijst en hoop ik gewoon dat de 2 voor mij niet geïnteresseerd zijn zodat ik de job kan hebben. Daarom dat ik vroeg of velen geboeid zijn. Ik weet uit ervaring dat er in het algemeen bij laureatenlijsten velen niet geïnteresseerd zijn maar gewoon in zo een lijst willen staan voor eventuele B-plannen of wachten voor betere jobvoorstellen
Daar valt weinig over te zeggen. Enkel hopen :p

Bij mijn switch van VO naar FED heb ik mijn overschot aan verlof laten uitbetalen. Ik weet niet of dat een optie is?
Mijn 600 overuren was ik wel kwijt. :-(
Over overuren gesproken.

Was het geen mogelijkheid om die te laten uitbetalen?
Is er trouwens iemand (@JPV looking at you :) ) of die fiscaal voordelige regel ivm overuren ook voor ambtenaren is?

Het gaat om overuren die fiscaal gezien extra aantrekkelijk zijn. Op het overuur wordt er enerzijds minder bedrijfsvoorheffing ingehouden (voordeel voor de werknemer) en anderzijds hoeft er van de bedrijfsvoorheffing die wel ingehouden wordt, een deel niet doorgestort te worden aan de staat (voordeel voor de werkgever).
Kans lijkt me klein

Die plaats komt toch niet zomaar uit de lucht gevallen? Je hebt toch meegedaan aan een selectie veronderstel ik en mails ontvangen, niet?

Ondertussen is me duidelijk dat dat inderdaad het geval is, dat was al een tijd geleden, ik had er niet meer bij stilgestaan.

Iemand ervaring met het ontvangen van een halfjaarlijkse 'beheerstoelage / evaluatiepremie'? Ik vind online geen info erover.

Ik heb nog tijd tot donderdag om te beslissen (ik vind het echt moeilijk). I

Zo'n toelage/premie, is dat eerder 50 € of eerder een paar honderd vraag ik me af?

Ondertussen is me duidelijk dat dat inderdaad het geval is, dat was al een tijd geleden, ik had er niet meer bij stilgestaan.

Iemand ervaring met het ontvangen van een halfjaarlijkse 'beheerstoelage / evaluatiepremie'? Ik vind online geen info erover.

Ik heb nog tijd tot donderdag om te beslissen (ik vind het echt moeilijk). I

Zo'n toelage/premie, is dat eerder 50 € of eerder een paar honderd vraag ik me af?
Je bent nu contractueel en je hebt de kans om statutair te worden. Ik vind het dus zeer eenvoudig. Ik begrijp dat men ergens graag werkt maar ook dat heeft zijn grenzen. Statutair zijn biedt naast werkzekerheid ook veel meer doorgroeimoeilijkheden, iets wat je als contractueel zelden tot nooit zal hebben.

Indien de nieuwe job jou niet ligt heb je nog steeds de mogelijkheid om (relatief eenvoudig) elders te gaan werken, na een jaar doorbijten ben je dan toch al statutair.

Zelf heb ik quasi exact dezelfde situatie als jou meegemaakt, mijn opzegbrief dezelfde dag nog opgemaakt ondanks ik de organisatie en de collega's fantastisch vond.

Je bent nu contractueel en je hebt de kans om statutair te worden. Ik vind het dus zeer eenvoudig. Ik begrijp dat men ergens graag werkt maar ook dat heeft zijn grenzen. Statutair zijn biedt naast werkzekerheid ook veel meer doorgroeimoeilijkheden, iets wat je als contractueel zelden tot nooit zal hebben.

Indien de nieuwe job jou niet ligt heb je nog steeds de mogelijkheid om (relatief eenvoudig) elders te gaan werken, na een jaar doorbijten ben je dan toch al statutair.

Zelf heb ik quasi exact dezelfde situatie als jou meegemaakt, mijn opzegbrief dezelfde dag nog opgemaakt ondanks ik de organisatie en de collega's fantastisch vond.

Wat bedoel je met " na een jaar doorbijten ben je dan toch al statutair" aub?

Wat bedoel je met " na een jaar doorbijten ben je dan toch al statutair" aub?
je bent je eerste jaar "stagair", en als je eind-evaluatie na dat jaar positief is, krijg je pas je benoeming, en ben je statutair. uw stage kan ook verlengd worden, als de evalutatie niet meteen positief is, of beëindigd worden als het negatief is. maar in de praktijk is dat een zeldzaamheid.

je bent je eerste jaar "stagair", en als je eind-evaluatie na dat jaar positief is, krijg je pas je benoeming, en ben je statutair. uw stage kan ook verlengd worden, als de evalutatie niet meteen positief is, of beëindigd worden als het negatief is. maar in de praktijk is dat een zeldzaamheid.

Bedankt voor deze info/uitleg

Sorry, ik heb nog een bijkomende vraag. Ondertussen heb ik definititef beslist om de job aan te nemen (ter info). Interpreteer ik het juist als ik zeg dat: STEL: ik kom na bv. een 1,5 jaar (nadat ik dus officieel benoemd ben) een overheidsjob tegen die me op het lijf geschreven staat, maar dit betreft van oorsprong een contractueel contract. Indien ik zou worden aangenomen voor die job: blijf ik dan het statuut van 'statutaire' behouden gewoon omdat ik die jaar heb "uitgezeten" bij de statutaire job die ik ga aannemen nu?

Sorry, ik heb nog een bijkomende vraag. Ondertussen heb ik definititef beslist om de job aan te nemen (ter info). Interpreteer ik het juist als ik zeg dat: STEL: ik kom na bv. een 1,5 jaar (nadat ik dus officieel benoemd ben) een overheidsjob tegen die me op het lijf geschreven staat, maar dit betreft van oorsprong een contractueel contract. Indien ik zou worden aangenomen voor die job: blijf ik dan het statuut van 'statutaire' behouden gewoon omdat ik die jaar heb "uitgezeten" bij de statutaire job die ik ga aannemen nu?

Naar mijn weten enkel indien via interne markt (Federale mobiliteit in geval van Federale Overheid). (Ik denk dat "interne markt" sowieso al enkel voorbehouden is aan statutairen.)
Niet via een normale selectie.

Laatst bewerkt:
Morgen P&O nog eens bellen, maar misschien kan hier al iemand helpen.

Ik wissel op 1 februari van job bij de overheid (blijf federaal), maar hoe en wnnr krijg ik mijn vakantiegeld?

Referteperiode is 01/01/22 tot 31/12/2022 dus dat is in orde.
Maar berekening is op het loon van maart 2023, maar dan ben ik dus al weg.

Is het dan op loon laatst gewerkte maand? (januari)

dan ga ik er vanuit dat uw loon niet veranderd, en dat ge gewoon uw vakantiegeld gaat krijgen zoals normaal. er verandert eigenlijk totaal niks in uw loon-toestand, dus ik weet niet waarom dit specifieke element zou veranderen? ge blijft een federaal ambtenaar he.

het moest zijn dat ge via een externe sollicitatie zou zijn dat ge verandert, maar met mobiliteit binnen de overheid zou dat eigenlijk geen probleem mogen zijn?

dan ga ik er vanuit dat uw loon niet veranderd, en dat ge gewoon uw vakantiegeld gaat krijgen zoals normaal. er verandert eigenlijk totaal niks in uw loon-toestand, dus ik weet niet waarom dit specifieke element zou veranderen? ge blijft een federaal ambtenaar he.

het moest zijn dat ge via een externe sollicitatie zou zijn dat ge verandert, maar met mobiliteit binnen de overheid zou dat eigenlijk geen probleem mogen zijn?
Klopt

Het komt misschien alleen uit een ander potje nu dat moet uitbetalen misschien?
Ik zal het wel merken, maar niet dat ik opeens iets misloop

Vraagje die hopelijk niet als overbodig zal overkomen.

Is het mogelijk om in een laureatenlijst te zijn (op plaats 2 in de rangschikking geplaats) en geen jobvoorstel te krijgen door diegenen die de lijst hebben gemaakt?

Ik kijk in dit geval niet naar de andere overheidsdepartementen die mogelijks hun voorstel kunnen geven na 3 maanden.

Ik ben in een lijst die nu 1 maand besta en ben op plaats 2. Er was voorlopig maar 1 jobvoorstel met vraag naar enkel 1 persoon in de laureatenlijst.

Groetjes. J-heaven

wel ja, als het departement waar je solliciteert maar 1 plaats heeft voor die functie, ga je als nummer 2 geen aanbieding krijgen als nummer 1 aanvaardt he.

Terug
Bovenaan