Nee ik vroeg of hij zijn ook OK is met sekswerk als zijn vrouw, dochter of zus zou beslissen om dat te doen!
Derde 'alinea' was dat, hoort bij de lijn te trekken.
Eeuwenoud hoezo?
Van oude kleitabletten tot Victoriaanse literatuur: van sekswerk wordt gezegd dat het het oudste beroep ter wereld is. Wat is er waar van die uitspraak?
www.nationalgeographic.nl
Je hebt gelijk het wordt al lang "benadrukt" omdat onze voorvaders hetzelfde als ons wisten dat het fout is. Het een goed ding noemen dat is inderdaad zeer nieuw.
Letterlijk in je eigen link :
Magaly Rodriquez, hoogleraar geschiedenis en schrijfster, vertelde in 2022 op
NPO Radio 1 dat sekswerk pas een beroep werd op het moment dat de munteconomie ontstond. Dat gebeurde pas veel later: ongeveer in de zevende eeuw na Christus
De zevende eeuw na Christus is wel enkele eeuwen geleden. Verwijzingen naar het beroep in tijden van ruilhandel zijn er trouwens ook voldoende. Zelfs in het oude testament, vermoedelijk een van je favo boeken.
Meeste jobs moet je niet je benen voor open doen. De persoon die mijn artikelen bij de kassa scant wordt dat niet van verwacht hoor.
Hier verkoop je geen dienst maar je lichaam.
Semantiek gebaseerd op je eigen mening. Irrelevant wat jij vindt van het fysieke aspect.
Veel zeggen dat, ook dat het goed is en dat ze het steunen.
Denk je zelf dan niet dat het empowering is? Want van een communistisch / feministisch (onderdeel van communisme) is dat wel zo.
Irrelevant wat een of andere strekking waar jij vooral over fantaseert zou vinden van dit fenomeen over een discussie hier en nu tussen personen die geen deel zijn van die strekkingen. Ik vind het niet empowering neen, ik vind wel dat iedereen moet kunnen doen wat hij/zij willen zo lang het niemand anders deert.
Daarbij waren de Grieken of degene die merkwaardig waren zoals bijvoorbeeld Alexander de grote druk bezig met de wereld te veroveren. Ik twijfel dat hij en zijn soldaten die door de bergen van Indië zelfs s nachts in de kou wandelden daar veel tijd voor hebben gehad er waren daar ook geen vrouwen aanwezig.
Pompeii is een Romeinse stad in het huidige Italië. geen idee waar je over zit te bazelen. Wat gebeurde er met de lokale vrouwen na een geslaagde veroveringstocht? Jij denkt dat prostitutie niet bestond toen?
Ze doen alsof het normaal is en kinderen horen hier over en de naïve of die niet zo slim of dergelijk zijn beslissen hier in mee te doen.
Hoeveel Gen Z vrouwen zeggen nu ik wil "independent" zijn en ga onlyfans doen.
Wie is 'ze'? Ik ken geen mensen die kinderen aanmoedigen om sekswerker te worden? Als iemand OF wilt gaan doen, good for them he. Iedereen maakt die beslissing wetende wat de gevolgen zijn zoals bepaalde meer conventionele jobs die wegvallen etc.
Zoveel vrouwen zitten niet op OF. EN diegene die er op zitten zijn er die vroeger hadden moeten tippelen om hetzelfde kapitaal binnen te harken. ook irrelevant.
Inderdaad. Als ik een vriendin heb die zelfs zou aangeven dat ze dit mogelijk wil doen staat ze direct op straat. Geen enkele dochter of vriendin van mij zou dit ooit ook doen!
Jouw recht om niet te daten met iemand die afwijkt van jouw voorkeuren.
Of je daardoor automatisch kan vermijden dat een dochter dat zou doen, dochters van de braafste gezinnen met het meeste 'verboden' zijn vaak wel de strafste grietjes. Als we dan toch in anekdotale onzin verzinken, een vrouw met wat rebellie in zich en een vaderrelatie waar de pa controle wou hebben over haar seksualiteit. Miljaar, dé cocktail voor losbandig gedrag. Good luck.
Ik geef mijn kinderen mee wat ik vind dat correct is en ik respecteer hun beslissingen. Ga jij een dochter verbannen als ze OF gaat doen? Miljaar, uw kind de rug toekeren vanwege zoiets. :') Dan heb je pas echt gefaald als vader. Onvoorwaardelijke liefde blijft normaliter bestaan wanneer uw kinderen beslissingen nemen waar jij niet achter staat en iemand op de wereld zetten betekent ook niet dat je absolute zeggenschap over hun beslissingen hebt tot het einde der tijden.
Ik trekt aandacht op de belachelijkheid van zijn argument dat mensen maar zouden mogen doen wat ze willen en dat niemand daar wat op kan zeggen.
Wat je aanvecht is geen argument maar eerder een stelling. En het is helemaal niet belachelijk. Natuurlijk kan iedereen doen wat ze willen en natuurlijk is dat ook beperkt door, zoals vele malen gezegd, andere mensen lastigvallen. Net zoals élk recht werkt. Jouw vergelijking is gewoon écht oprecht van de pot gerukt. Want je vat de basis van een doodnormale stelling niet waardoor je al volledig voorbij de boodschap gaat. En tegen die boodschap zijn betekent dat je eigenlijk zegt dat iedereen volgens jouw ideaalbeeld moet leven.
Jawel want kinderen lezen hierover in het nieuws of horen hier over en denken dat het goed en nu acceptabel is en de naïve of anderzijds niet zo slimme bepalen hier aan mee te doen!
Ahja ik hoor elke dag in het nieuw over sekswerkers etc en Fré Braeckman sluit telkens af met "Sekswerker zijn is leuk, doe maar kinderen!"
Doodzwijgen dat iets bestaat is een zeer succesvolle techniek idd. Censuur etc, mensen aannemen voor dom en hen daarom niets meedelen is zeer slim.
Ja want dat je vrouw 50 mannen per dag neemt voor 50€ in het steegje achter de hoek is een perfect "traditionele" relatie!!!
Compleet naast de kwestie en bovendien gewoon een onrealistische fantasie van jou.
Amper een argument terug te vinden bij jou en al zeker geen enkele gronding in de realiteit.