Schending van privacy via trein? Hoe zou jij reageren?

Tonerider

Well-known member
k wou jullie volgende situatie even voorleggen.

Een maand geleden was ik aan het logeren in den hof van @Mulan. Ik zat in een caravanneke, maar zonder voortent. Mijn caravan had - net als andere caravans- geen badkamer met ligbad, dus ik moest we wassen in het bad van de koeien. Dat bad stond in het veld achter @Mulan haar tuin, enkel afgescheiden met prikkeldraad. Tussen @Mulan hare hof en die van de buren zat een gebogen muur die toch wel enkele meters hoog is.

Zie hierbij foto van de muur, om jullie een idee te geven: https://thumbs.dreamstime.com/b/gele-gebogen-muur-rottenburg-128452795.jpg

In de vooravond (pak 18u) besloot ik om even in bad te gaan zitten ( met geen kleren aan voor alle duidelijkheid) , zowel in het gladde stukje als in het afloop-stukje ( om de laatste zonnestralen mee te pikken). Ik had iets ervoor al het zoemende geluid van een trein gehoord ( ter info: Belgie is immers populair bij treinreizigers en daardoor ook een overgang-zone geworden) die in de omgeving achter de velden reed, maar ineens kwam die dus voorbij. En wat bleek: de buurman zat aan het raam in de trein. terug naar het baasje, De eerste keer verstopte hij zich vrij snel achter een krant (de buur, niet de trein), al heb ik hem toch pakweg een halve minuut duidelijk kunnen zien ( en hij mij dus ook vermoedelijk) toen hij zich klaarmaakte om te lezen, zowel wanneer ik in het gladde als in het afloop-stuk van het bad zat.


De volgende dag ging ik me klaar maken om de airfryer aan te steken (met een tankini aan voor de duidelijkheid). En toen passeerde hij weer. Het was mijn laatste dag, dus geen idee of hij het de volgende dagen nog heeft gedaan.
Zo'n buurman die voorbij rijdt bij intieme momenten als badderen en airfryeren geeft een heel vies gevoel. Ikzelf relativeerde het toen nog, ook omdat het telkens enkel kort bij het voorbij rijden was dat ik hem even kon zien ( het is dus niet dat hij minutenlang bleef stilstaan hoewel treinen dat wel veel doen). En bovendien had ik soms geen kleren aan, dus al zou het een vieze gluurder geweest zijn: zelfs met geen kleren aan viel er niets te zien (het badwater was te koud, dus alles was gekrompen).

Nu, een maand later, blijft dit toch wat knagen . Je kent het wel, het typische " als ik de tijd kon terugdraaien, dan had ik sowieso assertiever gereageerd" en dat bracht mij op het idee om dit hier eens in de groep te gooien.
Wat vinden jullie hiervan?
Stel nu dat het badwater warmer was geweest? Zou het kunnen dat die kerel "te goeder trouw was" en helemaal niet doorhad dat ik daar zat (hij was immers reeds bezig met reizen op het moment dat ik in bad ging zitten en het is niet dat ik luid aan het zingen was ofzo) ? Of reed hij expres met die trein en was het toch mooi meegenomen dat hij eventjes bij mij kon binnenkijken?
Had hij met zijn trein niet gewoon aan de andere kant van het raam kunnen zitten of kon hij de bus niet nemen?

En dan de vraag: hadden jullie hier assertiever op gereageerd? Of hadden jullie - gegeven bovenstaande omstandigheden - op dezelfde manier als ik gereageerd?
 
@Tonerider

Stop met mijn badkledij te gebruiken of gebruik die dan toch op z'n minst zoals de naam weggeeft dat je die moet gebruiken, vuile hippie!!!!!
 
Liefde kost maar 50euro/half uur.
Benefiet organiseren?
Benefiet organiseren? En dan van gedacht veranderen zeker?

Koppel doet mee aan 'Huis gemaakt. Winnaar krijgt het huis. Zij waren niet de winnaar, en het verdriet niet te beschrijven want het was was hun droomhuis. Enige andere mogelijkheid was huis kopen. Maar dat geld hadden ze niet. Werd crowdfunding actie opgezet en toen er 125.000 euro naar hun rekening was overgeschreven, vonden ze het huis plots te klein!
 
Benefiet organiseren? En dan van gedacht veranderen zeker?

Koppel doet mee aan 'Huis gemaakt. Winnaar krijgt het huis. Zij waren niet de winnaar, en het verdriet niet te beschrijven want het was was hun droomhuis. Enige andere mogelijkheid was huis kopen. Maar dat geld hadden ze niet. Werd crowdfunding actie opgezet en toen er 125.000 euro naar hun rekening was overgeschreven, vonden ze het huis plots te klein!
Benepiet dan, dan kan hij/zij/het/hen/helikopter,... het niet schaamteloos voor iets anders gebruiken.
 
Gaan we het nu echt moeten hebben over hoe hygiënisch die badkuip bij de koeien is? Er staan verdorie zwammen op! 😡
awel, waar zitten we hier misschien. geen leven zonder zwam.
Benefiet organiseren? En dan van gedacht veranderen zeker?

Koppel doet mee aan 'Huis gemaakt. Winnaar krijgt het huis. Zij waren niet de winnaar, en het verdriet niet te beschrijven want het was was hun droomhuis. Enige andere mogelijkheid was huis kopen. Maar dat geld hadden ze niet. Werd crowdfunding actie opgezet en toen er 125.000 euro naar hun rekening was overgeschreven, vonden ze het huis plots te klein!
maar ik moet geen huis: een caravan in Mulan hare hof en een beetje liefde.

Benepiet dan, dan kan hij/zij/het/hen/helikopter,... het niet schaamteloos voor iets anders gebruiken.
Bestek zoals lepeltjes mag ook? want met lepeltjes kan je ook aan de tepeltjes schijnt.
 
Een krat carapils genieten in een badje met de wetenschap dat de vrouw des huizes af en toe eens komt piepen vanachter de prikkeldraad, zij het al dan niet mét of zonder legging onder haar kort zomerrokje

Er bestaan ergere dingen zo tussen de koebeesten in de natuur een koko flanelleken doen :unsure:
 
Terug
Bovenaan