Schending van privacy via drone? Hoe zou jij reageren?

Duidelijke reacties! Er is inderdaad niet echt iets gebeurd, maar dat is dan enke omdat wij kleren aanhadden. Het gebrek aan schade doet niets af aan de ernst van de inbreuk natuurlijk.
Also: als hij met zijn gsm of een camera boven het muurtje zou filmen, zou het wel onacceptabel geweest zijn en het resultaat is hetzelfde. Enige verschil is dat we hier niet 100% zeker zijn dat hij een voyeuristisch oogmerk had.
Maar, zie ook wat Brecht zegt. Je kan toch niet weten waar de lens van die drone naar gericht was en of de bestuurder niet gewoon druk bezig was met de landing. Ik zie daar wel een duidelijk verschil met een camera boven een muurtje houden, waar je de bedoeling meteen kan aflezen aan waarnaar die lens gericht is.
 
Privacy is 1 maar de schade die er kan voorvallen bij een crash is nog erger. Altijd ongemakkelijk wanneer er weer eens iemand met een drone rondvliegt. Nooit veiligheidsmaatregelen. Maar we mogen niet flauw doen natuurlijk want er is niets gebeurd. Tot het wel gebeurt.
 
Privacy is 1 maar de schade die er kan voorvallen bij een crash is nog erger. Altijd ongemakkelijk wanneer er weer eens iemand met een drone rondvliegt. Nooit veiligheidsmaatregelen. Maar we mogen niet flauw doen natuurlijk want er is niets gebeurd. Tot het wel gebeurt.
Is de mogelijke schade dan zo groot? Ik dacht dat zo'n typische drone voor consumenten ergens rond een kg weegt, met dan die propellors om de wind te vangen lijkt me dat nu niet zo gevaarlijk, maar ik kan verkeerd zijn.
 
Privacy is 1 maar de schade die er kan voorvallen bij een crash is nog erger. Altijd ongemakkelijk wanneer er weer eens iemand met een drone rondvliegt. Nooit veiligheidsmaatregelen. Maar we mogen niet flauw doen natuurlijk want er is niets gebeurd. Tot het wel gebeurt.
Recente DJI toestellen hebben zodanig veel sensoren dat je al speciaal uw best zou moeten doen om daar iets mee tegen te komen, en wetende dat de meeste "noobs" DJI kopen zou ik daar nu toch niet mee inzitten.
 
De vraag is, op het moment dat em efkes stil hing, was die drone dan effectief naar u toe gedraaid? Dat filmt ook geen 180 graden breed he. Moest ie nu effectief tijdens dat stil hangen zich recht naar u draaien, dan ja. Indien die gewoon recht naar de eigenaar gericht was dan ben je u aan het aanstellen. Zo een drone heeft meestal een vaste landingshoogte, en nu was dat misschien toevallig net boven dat muurtje
Hoe zie je dat die naar u gedraaid is? Dat zijn toch symmetrische toestellen met kleine cameraatjes? Ik dacht overigens dat die aan elke kant camera's hebben en dus 360 view hebben.... Hij leek in ieder geval naar ons gedraaid te zijn...
 
384a9f603a33a2abdd694d7a4413376e.jpg

3b9962264b8a0f8e95c491c83dcf126a.jpg


camera's zijn toch redelijk duidelijk zichtbaar hoor en die hangen meestal maar aan 1 kant.
 
5700 voor een week hotel in september! Zijn dat jullie standaardreisjes of was het iets speciaal? :)

Bij zoiets zou ik nu wel verwachten dat ik niet gestoord wordt door drone-vliegende buren.
Was onze huwelijksreis. Wij zijn begin juni geweest en hebben 2400 euro betaald voor 7 nachten...
 
Hier thuis in de tuin ook regelmatig zo ne pipo die het nodig vindt om rond te vliegen met zijne drone. Veel bijzonder is er hier niet te zien maar wij zijn ook wel op onze privacy gesteld. Ik weet ook niet juist van waar die drone komt, is wel van een stukje afstand geloof ik. Vroeg of laat heb ik die toch wel eens te grazen en dan kan hem hier aan de voordeur komen aanbellen als hem zijne prul nog terug wil hebben.

Voor het overige natuurlijk niet zwaar aan tillen op vakantie. Is een mooie omgeving waar het best leuk vliegen zal zijn met een drone, meer zou ik er niet achter zoeken.
 
Hier schieten we die ondingen gewoon uit de lucht :unsure:

Maar ik snap wel jullie reactie. Je hebt een redelijke som betaald om ergens in bepaalde setting iets speciaals te vieren. Dus ik persoonlijk zou dan ook niet graag die drone daar hebben.

Maar je had gewoon eerste keer direct die buur moeten aanspreken en indien dat dit niet hielp receptie ofzo inlichten. Of als je zelf niet assertief genoeg zijt gewoon direct receptie inlichten en die mannen daar mee zich laten bezighouden.

Maar om daar 1maand nu nog over na te denken. Het is gepasseerd en 99% kans dat er daar niets verkeerd achter zat. En je kan echt wel goed de camera zien van die drones dus was hij echt u ah bespieden had je ook wel direct opgevallen hoor.
 
Terug
Bovenaan