Google Samsung Phone Samsung Galaxy S-serie thread

De S23 Ultra is bij deze besteld, wordt wellicht morgen al geleverd.
Ik twijfel alleen nog of ik er een screenprotector op laat zetten of hem gewoon zo laat.
Tot nu toe nooit op m'n vorige smartphones gehad maar met deze prijs (alhoewel ik allesbehalve de volle pot moet betalen) en zo'n scherm, ben ik nu toch aan het twijfelen.
 
De S23 Ultra is bij deze besteld, wordt wellicht morgen al geleverd.
Ik twijfel alleen nog of ik er een screenprotector op laat zetten of hem gewoon zo laat.
Tot nu toe nooit op m'n vorige smartphones gehad maar met deze prijs (alhoewel ik allesbehalve de volle pot moet betalen) en zo'n scherm, ben ik nu toch aan het twijfelen.

Heb vandaag nog eens een poging gedaan om er ene op te kleven. Heb gewoon de hele bazaar in de vuilbak gekiept. Heb er reeds gehad van verschillende merken maar op een gsm met een curved screen is het echt briel.
 
Op mijne S21 zit nog steeds die erop zit van de fabriek uit. Zeer dun en amper merkbaar dat die erop zit en toch beschermend genoeg.
 
Heeft iemand ervaring met volgende:

Gisteren de One UI 5-upgrade (Android 13) gedaan
Sindsdien ervaar ik problemen met mijn mobiele internetverbinding
Ik krijg allerlei Whatsapp, FB Messenger, Gmail meldingen binnen dus internetverbinding is er. Echter kan ik niks versturen - bv. WhatsApp berichtjes blijven op onverzonden staan.
Alle apps beweren dat er geen internetverbinding is. Via browsers krijg ik de fout 'err_quic_protocol_error', wat blijkbaar te maken heeft met het UDP protocol. Blijkbaar is dit enkel voor uitgaande communicatie een issue.
Via WiFi is dit geen probleem. Uit en aanzetten heeft niks verholpen.

Ik heb echt geen idee hoe ik daar aan moet beginnen. Weet iemand raad?
Ik zou spontaan denken aan iets met poortenconfiguratie, maar op een Android heb ik geen idee hoe je met diagnose en troubelshooting moet beginnen.

Update: netwerkinstellingen resetten werkt niet, in chrome de experimental quic protocol disablen werkt ook niet.

Update 2: updates van Android System Webview verwijderen werkt niet. Terug updaten ook niet.

Update 3: Opgelost door een nieuw toegangspunt te gebruiken (netwerkinstellingen). APN "internet.proximus.be". geen proxy, MCC 206, MNC 01, geen verificatie, type toegangspunt "default,supl", APN (roaming) protocol IPv4/IPv6. Rest leeg. En uiteraard rebooten.
 
Laatst bewerkt:
Omdat een 'knipperende' pixel me mateloos stoort op mijn gsm (bij statische beelden of lezen van artikels en dit wanneer de 'adaptive refreshrate' geactiveerd is), contact opgenomen met chat. Daar: is fout met toestel meneer. Omdat ik in het hol van Pluto woon en geen service centers dichtbij heb, opgestuurd naar één van hun centers. Enkele dagen later komt de S22u terug. Uitgevoerde werken: 'Software update'. Knipperende pixel is er nog steeds maar wel dat er geen probleem is met mijn toestel. Daarbij een begeleidende brief dat ik misschien de kleuren moet aanpassen op mijn toestel en dat ik de helderheid automatisch moet laten staan (wat reeds het geval was, maar enfin).
 
Omdat een 'knipperende' pixel me mateloos stoort op mijn gsm (bij statische beelden of lezen van artikels en dit wanneer de 'adaptive refreshrate' geactiveerd is), contact opgenomen met chat. Daar: is fout met toestel meneer. Omdat ik in het hol van Pluto woon en geen service centers dichtbij heb, opgestuurd naar één van hun centers. Enkele dagen later komt de S22u terug. Uitgevoerde werken: 'Software update'. Knipperende pixel is er nog steeds maar wel dat er geen probleem is met mijn toestel. Daarbij een begeleidende brief dat ik misschien de kleuren moet aanpassen op mijn toestel en dat ik de helderheid automatisch moet laten staan (wat reeds het geval was, maar enfin).
Update: vandaag naar een service center geweest en daar begon het vingerwijzen... Dynafix was de hersteller, zij moeten dit oplossen. Voorlopig is het toestel zelfs uit garantie omdat Dynafix de simkaart tray heeft verloren. Daarom konden ze mij niet helpen tenzij ik zelf de kosten ging dragen voor een nieuw scherm. Ze konden enkel een ticket maken. Conclusie van het kastje naar de muur. Service ondermaats...
 
Jezusmina, heb de S23-ULTRA van mijn werk gekregen. Wat een lijp toestel is me dat, camera is van ongeziene kwaliteit. Is dit de meest high-end camera in een smartphone momenteel?
 
Update: vandaag naar een service center geweest en daar begon het vingerwijzen... Dynafix was de hersteller, zij moeten dit oplossen. Voorlopig is het toestel zelfs uit garantie omdat Dynafix de simkaart tray heeft verloren. Daarom konden ze mij niet helpen tenzij ik zelf de kosten ging dragen voor een nieuw scherm. Ze konden enkel een ticket maken. Conclusie van het kastje naar de muur. Service ondermaats...
Ugh jammer om te lezen. Ik heb mijn telefoon teruggekregen met stofje onder de selfie camera, na herstelling. Ik ga de moeite niet doen om er mee terug te gaan denk ik. Ik heb het pas vorige week gemerkt en ondertussen is hij uit garantie.
 
Ugh jammer om te lezen. Ik heb mijn telefoon teruggekregen met stofje onder de selfie camera, na herstelling. Ik ga de moeite niet doen om er mee terug te gaan denk ik. Ik heb het pas vorige week gemerkt en ondertussen is hij uit garantie.
Beetje jammer dat een dergelijk merk zelf geen hersteldienst heeft in ons land. Of gebruik maakt van een bedrijf dat maar half werk doet. Het is de eerste maal dat ik een Samsung heb. Sinds de iPhone 4s altijd iPhone gehad. Ook niet zonder problemen maar altijd netjes geholpen van de eerste keer. (1x batterijproblemen - nieuw toestel ontvangen, halve maantje voor de frontcamera - gratis herstelling in een paar uur, tweede keer halve maantje herstelling bij retailer in garantie).

Ondertussen zou mijn gsm gerepareerd zijn. Zaterdag mag ik hem terug in ontvangst nemen. Scherm vervangen, batterij vervangen en nog een ander onderdeel. Na mijn heel boze mail - inclusief dreigen met economische inspectie - werd een 'onderzoek' ingesteld. De 'technieker' had het probleem over het hoofd gezien omdat het niet altijd aanwezig was. Dit ondanks mijn duidelijke beschrijving - zelfs de afstanden vanaf de randen waar de pixel zich bevond waren doorgegeven. Ze namen contact op met Samsung zelf en deze bevestigden dat het een gekend probleem is die enkel kan verholpen worden door het display te vervangen. Ik kreeg een mailtje terug waarbij men zo snel mogelijk een simtray ging opsturen en dat ik hem opnieuw moest aanmelden wanneer het kon. Simtray werd effectief in een paar dagen geleverd.
 
Mijn huidige telefoon is aan vervanging toe en ik ben van plan om voor een Samsung Galaxy te kiezen, een S22 of S23. Toevallig ben ik eind november in de USA en ik was van plan om daar te kopen, met hopelijk een mooie Black Friday / Cyber Monday korting, maar ik zag dat het Europese en het Amerikaanse model verschillend zijn en onder andere een andere processor hebben. Weet iemand of er een merkbaar verschil is voor de gebruiker, en kan ik uberhaupt wel een Amerikaanse smartphone gebruiken in Europa?
 
Bij de S22 waren er inderdaad verschillende processoren, maar us dat bij de S23 nog steeds het geval? Ik dacht eens gelezen te hebben van niet, maar ik kan mis zijn?
Om te weten of je het toestel ook in Europa kan gebruiken moet je kijken naar de frequenties die het toestel aankan.
 
S23 is overal Snapdragon, verder mis je met een US toestel bepaalde 4G/5G frequencies omdat die verschillend zijn tussen USA en EU.

Ik weet ook niet of USA niet meer met "carrier locks" werkt , anders moet je daar ook op letten dat je zeker een unlocked model koopt.

S24 zou wel terug met Exynos in EU gaan zijn ( en een AMD RDNA4 gpu ) maar batterijduur was wel altijd een dingetje bij Exynos.
 
Mn s20 werkt niet. Probleem met simkaartbeheer. Ik kan deze niet meer openen in m'n instellingen en dus kan hij m'n simkaart niet lezen.
Heb gsm al meerdere keren heropgestart, geupdate en gisteren nieuwe simkaart gaan halen bij orange. Geen verbetering

Nu moet ik nog bekijken bij wie ik m'n s23 ga kopen, orange of telenet (m'n vriendin is bij telenet en zou dan m'n abo overzetten naar haar one abo)
 
Terug
Bovenaan