STALKER 2: Heart of Chornobyl

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

Wat hadden jullie dan verwacht?
Stond toch in de sterren geschreven dat het een 70-75 game is die zwaar overhyped wordt door de situatie in Oekraïne.
Ik had enkel nog gedacht dat ze daardoor hogere scores gingen krijgen.

Wat hadden jullie dan verwacht?
Stond toch in de sterren geschreven dat het een 70-75 game is die zwaar overhyped wordt door de situatie in Oekraïne.
Ik had enkel nog gedacht dat ze daardoor hogere scores gingen krijgen.
We zijn geen Eurosong he :p

Heb uiteraard nog niet alle reviews gelezen/gezien maar voorlopig lijkt hij vooral afgerekend te worden op bugs/performance. Dat zijn zaken die in theorie (😋) verholpen kunnen worden hé.
Ja, das waar. Ligt ook wel in de lijn met hoe de vorige Stalker games gereleased waren.

Ik heb 3 uren gespeeld en nog geen gamebraking bugs of performance issues gehad.

De AI is wel (weer) reteslecht!

Zo van die situaties waar je een groep human tegenstanders achter je hebt, je killed ze allemaal op eentje na.
Je steekt je even weg achter een hoekje en die ene staat plotseling weer op zijn gemak te roken en rond te kijken alsof er niets gebeurd is.

Of packs van honden die in rare hoekige patronen rond je heen schuiven.
Het is ook een manier om je game 'moeillijk' te maken natuurlijk... probeer dan maar eens 5 honden deftig af te schieten met iron sight die plotseling als een vlieg asynchroon van richting veranderen :biglaugh:

En dat is wel lame voor een grote titel anno 2024....

Hier enkel nog maar zo een sound bug tegen gekomen waardoor het geluid soms even lijkt te verdwijnen. Voor de rest loopt die vlot. Epic @1440p en dlls quality.

Precies de day 1 patch die wel redelijk wat problemen heeft opgelost.
Straks eens de performance op mijn pc testen of het wat redelijk draait

Ik heb 3 uren gespeeld en nog geen gamebraking bugs of performance issues gehad.

De AI is wel (weer) reteslecht!

Zo van die situaties waar je een groep human tegenstanders achter je hebt, je killed ze allemaal op eentje na.
Je steekt je even weg achter een hoekje en die ene staat plotseling weer op zijn gemak te roken en rond te kijken alsof er niets gebeurd is.

Of packs van honden die in rare hoekige patronen rond je heen schuiven.
Het is ook een manier om je game 'moeillijk' te maken natuurlijk... probeer dan maar eens 5 honden deftig af te schieten met iron sight die plotseling als een vlieg asynchroon van richting veranderen :biglaugh:

En dat is wel lame voor een grote titel anno 2024....
Spijtig om dit te lezen over de AI, ben nog niet zo ver dat ik mijn eerste menselijke tegenstanders tegengekomen ben. Echter is dit ook geen ramp, want dit is iets dat ze kunnen patchen. En anders zal een modder dit wel voor hun rekening houden, want ik dacht gelezen te hebben dat dit spel gemaakt werd met modondersteuning in gedachten? Weet niet meer waar ik dit gelezen heb (vast op Reddit) maar hopelijk is het slechts kwestie van tijd.

Voor 1 of andere reden geeft mijn (nieuwe) Gforce overlay geen fps weer.
Hier ook alles op Epic gespeeld, eigenlijk ook nog geen echt bugs tegengekomen.
De NPC's staan er wel bij als een zoutzak tit je ze triggert om er mee te praten, en ze zien er ook niet uit qua belichting enz. Soms precies het idee of je naar een 2D model aan het kijken bent.
In "the zone" is het wat meer bevolkt, en daar kakt de fps wel een beetje in.
1440p Epic HDR

Voor 1 of andere reden geeft mijn (nieuwe) Gforce overlay geen fps weer.
Hier ook alles op Epic gespeeld, eigenlijk ook nog geen echt bugs tegengekomen.
De NPC's staan er wel bij als een zoutzak tit je ze triggert om er mee te praten, en ze zien er ook niet uit qua belichting enz. Soms precies het idee of je naar een 2D model aan het kijken bent.
In "the zone" is het wat meer bevolkt, en daar kakt de fps wel een beetje in.
1440p Epic HDR
Vandaag spel nog eens opgestart en de FPS counter werkt nu wel.
In het dropje heb ik 90/110 fps op Epic 1440p en ziet er gwn fantastisch uit.

Hopelijk.
Maar dat was ook een issue met de AI pathing in hun eerste game van 2007, en ik ben het onlangs nog eens beginnen spelen van vooraf aan en het was nog altijd zo.
Hun eerste game heb ik nooit gespeeld (ook al heb ik het in mn Steam Library :help:), maar via Google eens gezocht naar AI pathing mods en ik kwam uit op deze reddit thread:
Ziet er veel werk uit maar mss dat het helpt. :p Maar wat ik hiermee wil zeggen is dat als devs niet de patch uitbrengen die ge wilt, dat er vroeg of laat wel een modder zal afkomen met wat je wilt.

Terug
Bovenaan