STALKER 2: Heart of Chornobyl

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

Net ontdekt dat afhankelijk van welke keuze je maakt in zone 1 , je een andere zone kan / kon krijgen als zone 2. Ik ben naar boven op de map moeten gaan. Maar er is ook een optie dat je naar links moet. Top. Eindelijk een goeie armor gevonden die mij plus 8kg geeft en dan nog een artifact +3kg. En nog steeds zit ik zo snel boven mijn gewicht :) zit nu op 91kg
Ik ook naar boven. Mijn gewicht wil ik ook nog wel omhoog. Kan ik paar wapens meer mee nemen om te verkopen.

Die geupgrade scanner wil ik ook wel, en eens op jacht gaan naar artefacten. Heb ik eigenlijk nog ni gedaan.

Eigenlijk triestig ze kondigen nu al grote patch aan. Ze hebben 10 jaar aan een game gewerkt en eerste week zo vol met bugs...

Stel die game dan gewoon opnieuw uit tot het af is. Niemand ging erover klagen en gingen zeker snappen met de oorlog die daar nu is.

Eigenlijk triestig ze kondigen nu al grote patch aan. Ze hebben 10 jaar aan een game gewerkt en eerste week zo vol met bugs...

Stel die game dan gewoon opnieuw uit tot het af is. Niemand ging erover klagen en gingen zeker snappen met de oorlog die daar nu is.
Ik denk dat er gewoon geld moest binnen komen en het daarom wordt released.

Ik zit er 14u in. elke keer denk ik, ff deze missie doen, en ik ben uren verder..
Net zelfs 3u gespeeld onderweg naar een missie, en er niet eens aan toe gekomen =D.
Ik heb eigenlijk nog niet echt storende bugs tegengekomen.

Ik zit hier nu. (map)

image.png

Voor te reviewen was dat blijkbaar moeilijk door bugs etc
Er is op day one een patch geweest, is het nu speelbaar?
Tegen dat die op ps5 is is hoppelijk alles eruit.

Op release dag had ik last van 1 bug. Het geluid die soms enkele seconden wegviel. Dag 2 “ zonder patch “ geen enkele sound bug meer gehad. Andere bugs ben ik voor mezelf nog niet tegen gekomen. Niet van de npc’s niet van de story of materiaal.
De game draait hier op pc dan ook enorm goed. Maar had ook niet anders verwacht na men invenstering in de nieuwe pc.
De moment dat de game naar ps5 komt zal al veel verholpen zijn mochten er veel bugs in de console versie zitten.

Ik zit ook in garbage ! Daar is enorm veel te doen en te ontdekken nog voor ge verder gaat met de story.

1 side quest failed. In de vodka quest heb ik de loot gepakt ipv laten liggen. :-) twas te handig.

Domme vraag, maar als er update komt, moet ik dan met nieuw game starten? Of krijgen alle huidige savegames ook die update?

Op release dag had ik last van 1 bug. Het geluid die soms enkele seconden wegviel. Dag 2 “ zonder patch “ geen enkele sound bug meer gehad. Andere bugs ben ik voor mezelf nog niet tegen gekomen. Niet van de npc’s niet van de story of materiaal.
De game draait hier op pc dan ook enorm goed. Maar had ook niet anders verwacht na men invenstering in de nieuwe pc.
De moment dat de game naar ps5 komt zal al veel verholpen zijn mochten er veel bugs in de console versie zitten.

Ik zit ook in garbage ! Daar is enorm veel te doen en te ontdekken nog voor ge verder gaat met de story.

1 side quest failed. In de vodka quest heb ik de loot gepakt ipv laten liggen. :) twas te handig.
ik heb die laten liggen maar gemarkeerd waar ze liggen om achteraf terug te gaan =D

Ik geniet van de omgeving en de sfeer maar niet van de performance.

Zit met een 5600x , 32 gig geheugen en een 3080TI. Speel op 3440x1440 high settings met DLSS op performance, haal 60 a 70 fps.

Performance kan en mag ook zeker beter maar ik had minder verwacht dus waarschijnlijk ben ik daarom tevreden. Enfin, voorlopig toch. Ik hoop dat alles minimaal blijft zoals het nu is. Iemand trouwens enig idee of bv. Pripyat véél belastender is voor je systeem dan de rest van de map?

Ikzelf heb een i7 12700k, 32GB DDR4 RAM, RX6900XT, M.2 SSD en haal tussen de 90 en 120fps. QHD, High Settings, FSR en Frame Generation ingeschakeld weliswaar. Het is de eerste keer dat ik zo'n upscaling technieken gebruik (Speelde tot op heden bijna alleen maar oudere games met dit systeem) en voor deze game ben ik toch blij dat ze dit hebben uitgevonden of het was niks geweest.

Zo kan ik er toch al van genieten en voor mij ziet het er al ongelooflijk goed uit. Ik heb natuurlijk wel last van de occasionele stutter maar dat is vooral in Zalissya, daarbuiten valt het vrij goed mee. Het is speelbaar, laat het mij zo zeggen.

Dat het voor jou wat minder is @Gr3c0 zal natuurlijk ook wel een stukje te maken hebben met het feit dat je een Ultrawide scherm hebt want voor de rest lijkt het mij dat onze systemen wat vergelijkbaar zijn.

Los van de ruwe randjes vind ik de game tot nu toe ook echt fantastisch en zeker op vlak van graphics en atmosfeer. Ongelooflijk. Op dat vlak slaan ze naar mijn mening wel terug de nagel op de kop. Verhaal, combat en dergelijke vind ik ook super tot nu toe.

Ik ben een trage speler, ben nog niet zover en wil mij dus nog niet teveel uitspreken over al de rest maar tot nu bevalt de game mij prima.

Alleen... nogmaals bevestiging dat ik een teer zieltje ben geworden. Eigenlijk zijn dit geen games meer voor mij. Ik zou ook beter, zoals @Kamperske, niet meer op pad gaan als het donker is. 🥴

Ik schrik bijna van mijn eigen schaduw in deze game. Gisteren een stuk ondergronds gegaan en dat was echt niet goed voor mijn tikker. Ik schrok mij zelfs al rot van een ton waar ik tegenaan was gelopen. :D

Allé, we gaan nog wat verder doen. :eek2:

Laatst bewerkt:
@Kamperske Jij hebt al wat gezien zeg. Ik ben net geen 20 uur ver en klooi nog altijd wat rond in de Lesser zone. :confused2: Maar ja, ik ben altijd al traag geweest op dat vlak. :) (In LotRO heb ik er ooit 3 maand over gedaan om max lvl te halen terwijl een doorsnee speler er een paar weken voor nodig had.) Ik ben trouwens gisteren voor het eerst op de schaal van de map beginnen letten en toen drong het tot mij door dat deze game toch echt wel groot is. Ik kijk er echt naar uit om alle andere locaties te verkennen.

Als ik die freeze in de menu voor het upgraden van wapens bij de technieker niet meereken heb ik gisteren wel voor het eerst een echte crash gehad maar ja, dat is nog steeds maar 1 op 20 uur dus...

Waar ik mij wel ferm aan stoorde waren flikkerende texturen op haast alle muren en sommige metalen structuren buiten aan de Sphere. Met de patch die men nu heeft uitgebracht zou dit blijkbaar opgelost moeten zijn. Ik hoop echt dat het zo is want dit was toch wel extreem.

Hopelijk geen andere mankementen nu want na een update hou ik altijd mijn hart vast. We zullen het zo meteen weten.

@RBMK Ik heb ook zowat alle optionele missies gedaan. Hunten op artifacts nog ni gedaan omdat die scanner daar gwn niet goed genoeg voor is. Ik heb nu een nieuwe scanner en dat maakt het veel makkelijker. Tis ook vooral de laatste 3tal uur dat ik op trektocht ben gestuurd en zo 2 extra gebieden op de map heb staan. Mijn stash box zit vol met random ammo, pda’s, notes, LOL

Terug
Bovenaan