Ik geniet van de omgeving en de sfeer maar niet van de performance.
Zit met een 5600x , 32 gig geheugen en een 3080TI. Speel op 3440x1440 high settings met DLSS op performance, haal 60 a 70 fps.
Performance kan en mag ook zeker beter maar ik had minder verwacht dus waarschijnlijk ben ik daarom tevreden. Enfin, voorlopig toch. Ik hoop dat alles minimaal blijft zoals het nu is. Iemand trouwens enig idee of bv. Pripyat véél belastender is voor je systeem dan de rest van de map?
Ikzelf heb een i7 12700k, 32GB DDR4 RAM, RX6900XT, M.2 SSD en haal tussen de 90 en 120fps. QHD, High Settings, FSR en Frame Generation ingeschakeld weliswaar. Het is de eerste keer dat ik zo'n upscaling technieken gebruik (Speelde tot op heden bijna alleen maar oudere games met dit systeem) en voor deze game ben ik toch blij dat ze dit hebben uitgevonden of het was niks geweest.
Zo kan ik er toch al van genieten en voor mij ziet het er al ongelooflijk goed uit. Ik heb natuurlijk wel last van de occasionele stutter maar dat is vooral in Zalissya, daarbuiten valt het vrij goed mee. Het is speelbaar, laat het mij zo zeggen.
Dat het voor jou wat minder is
@Gr3c0 zal natuurlijk ook wel een stukje te maken hebben met het feit dat je een Ultrawide scherm hebt want voor de rest lijkt het mij dat onze systemen wat vergelijkbaar zijn.
Los van de ruwe randjes vind ik de game tot nu toe ook echt fantastisch en zeker op vlak van graphics en atmosfeer. Ongelooflijk. Op dat vlak slaan ze naar mijn mening wel terug de nagel op de kop. Verhaal, combat en dergelijke vind ik ook super tot nu toe.
Ik ben een trage speler, ben nog niet zover en wil mij dus nog niet teveel uitspreken over al de rest maar tot nu bevalt de game mij prima.
Alleen... nogmaals bevestiging dat ik een teer zieltje ben geworden. Eigenlijk zijn dit geen games meer voor mij. Ik zou ook beter, zoals
@Kamperske, niet meer op pad gaan als het donker is.
Ik schrik bijna van mijn eigen schaduw in deze game. Gisteren een stuk ondergronds gegaan en dat was echt niet goed voor mijn tikker. Ik schrok mij zelfs al rot van een ton waar ik tegenaan was gelopen.
Allé, we gaan nog wat verder doen.