STALKER 2: Heart of Chornobyl

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

Hopelijk draait deze een beetje vlot. Binnen een weekje weten we meer :)
Ja! Spannend, is het niet?! :p

Niet op letten hoor, is voor mij al een héél lange tijd geleden dat ik nog zo warm ben gelopen voor een nog te verschijnen game. Veelal ben ik nergens meer van op de hoogte en speel ik voornamelijk games van minstens 4 jaar oud. :)

Was eerlijk gezegd wat te denken, Unreal 5 is echt een zware engine, helaas. Qua specs zit ik nu al zowat aan de limiet van wat ze aangeven voor de recommende specs. Enigzins zorgwekkend om vast te stellen dat mijn pc (i5-13600K, RXT4070 Ti en 32GB RAM en die 1 jaar en 3 maand oud is) nu al weinig over ten opzichte van de recommended specs. Anderzijds wel benieuwd hoe mijn pc er mee om zal gaan, kan mee vallen, kan tegenvallen. Op 4K speel ik sws niet (wel op 1440p), das veel te duur en vooral ook veel te zwaar voor de hardware, zeker voor wat het maar is.

Ik hoop dat de devs niet teveel de map hergebruikt hebben van oudere games. Ik wil graag nieuwe omgevingen zien.

Maar ik ga ook een beetje afwachten op reviews want ik denk dat een gtx 1080 ti misschien medium aankan maar als de game dan focust op Lumen en Nanite in UE5 dan misschien maar een goedkope RTX 4060 kopen waar je DLLS / FG kan mee gebruiken of weliswaar een RTX 4070 Super kopen.

Ik las op het forum van Tweakers dat rond 15:00 de eerste reviews online zouden komen. Zéér benieuwd.

Game zelf speelbaar om 17:00.

Power Unlimited 69/100
Heart of Chornobyl precies waar ik op hoopte: heerlijke Eurojank. Nieuwkomers treffen een ouderwetse rpg met een mooie wereld en een fijne survival-gameplayloop, en helaas ook domme ai, een hoop grafische problemen en enorm frustrerende bugs. Het is knap dat de ontwikkelaar de game onder deze omstandigheden weet uit te brengen, maar meer dan een culthit zal het in deze vorm niet worden.

Terug
Bovenaan