Ryanair

weer iets raars meegemaakt....

Het klopt dus zoals sommigen hier zeggen: Als je betaalt voor een parking (P3 in mijn geval nu donderdag geweest), ben je NIET zeker van een plaats.

We kwamen toe: parking gesloten: volzet.

Gelukkig wel keuring geregeld: een man stond daar en zei dat we ons op de P1 mochten zetten. upgrade dus :woohoo:

We namen dus kaartje, en in het terug naar huis gaan moesten we via de intercom onze reservatie nummer doorgeven, dan gingen ze de barrière openen.
Gisteren dus terug keren, en de barrière stond gewoon open ! nice.
En een keuring erbij. Goede service!

Als ik een vlucht boek maakt dat meestal niet uit of het Ryanair is of Brussels Airlines of wat dan ook. Gewoon wat het goedkoopste is. En meestal is dat Ryanair. Dat zijn toch meestal Boeing 737-800 vliegtuigen, veel verschil is er niet.

Overlaatst nog eens met WizzAir op reis gegaan (heen en terug), wat toch ook alweer gemakkelijk meer dan 5 jaar geleden was, en het viel me op dat ze al heel vroeg hun gate sloten.
In het verleden (pre-covid) kon je vaak nog tot de laatste minuten op het vliegtuig komen, want men begon vrij laat met mensen door te laten. Maar ditmaal ging de gate al open 45 minuten op voorhand, en zaten we allemaal reeds op het vliegtuig met nog 25-30 minuten te gaan voor officiele vertrektijd.

Is dat een uitzondering voor deze lijn (Gdańsk - Eindhoven), of is dit inderdaad een evolutie bij die maatschappijen? Ik weet nog dat ik vroeger vaak pas een uur voor vertrek op de luchthaven aankwam, maar dat gaat niet meer lukken met deze marges.

Overlaatst nog eens met WizzAir op reis gegaan (heen en terug), wat toch ook alweer gemakkelijk meer dan 5 jaar geleden was, en het viel me op dat ze al heel vroeg hun gate sloten.
In het verleden (pre-covid) kon je vaak nog tot de laatste minuten op het vliegtuig komen, want men begon vrij laat met mensen door te laten. Maar ditmaal ging de gate al open 45 minuten op voorhand, en zaten we allemaal reeds op het vliegtuig met nog 25-30 minuten te gaan voor officiele vertrektijd.

Is dat een uitzondering voor deze lijn (Gdańsk - Eindhoven), of is dit inderdaad een evolutie bij die maatschappijen? Ik weet nog dat ik vroeger vaak pas een uur voor vertrek op de luchthaven aankwam, maar dat gaat niet meer lukken met deze marges.

lijkt me toch eerder uitzonderlijk.alleszins bij ryanair en andere maatschappijen begint met toch altijd later dan aangekondigd te boarden. Zit je meestal pas op het vliegtuig als het vliegtuig zou moeten vertrekken.

Hoe is easyJet als maatschappij?
Vergelijkbaar met Ryanair of toch wat beter?

geen idee met easyjet. maar wat is 'beter' als je binnen europa vliegt?
is toch allemaal hetzelfde

onlangs voor het werk nog eens gevlogen met Brussels airlines heen en op terugweg Lot airlines. bij Brussels moet je toch net als bij ryanair en consoorten betalen voor eender wat, bij Lot kreeg je nog wel gratis drank/broodje/chocolade. Zetels zijn hetzelfde qua grootte.

geen idee met easyjet. maar wat is 'beter' als je binnen europa vliegt?
is toch allemaal hetzelfde
Bijvoorbeeld: mijn handbagage (rugzak) valt net binnen de toegestane afmetingen.
Fabrieksafmetingen zijn dus perfect volgens de norm.
Maar goed, af en toe zit er iets in waardoor een bepaalde kant wat boller staat.
Bij Brussels Airlines doen ze er niet moeilijk over, maar bij de low budget zoeken ze wel altijd een reden om extra te kunnen factureren.

Nuja, easyJet vind ik nu wel niet qua ticketprijs low budget...

Ryanair opent de gate pas wanneer die eigenlijk gesloten moet worden naar mijn ervaring. Vroeger kwam ik altijd pas aan de gate wanneer die officieel al gesloten zou zijn, tegenwoordig ben ik iets vroeger omdat m'n vriendin altijd strest maar mijn ervaring is nog steeds dat ze pas laat de gate openen. Die 2 uur op voorhand op de luchthaven zijn voor Europese vluchten of 3 uur voor intercontinentale vluchten is sowieso overdreven. Als je dat doet, verdoe je veel te veel tijd aan wachten op de luchthaven. Tegenwoordig ben ik 1 uur op voorhand op de luchthaven voor Europese vluchten en 2 uur op voorhand voor intercontinentale vluchten en dan verdoe ik nog te veel tijd aan wachten, maar dat is dan een compromis naar m'n vriendin toe. Misschien dat het in het hoogseizoen anders is.

Bijvoorbeeld: mijn handbagage (rugzak) valt net binnen de toegestane afmetingen.
Fabrieksafmetingen zijn dus perfect volgens de norm.
Maar goed, af en toe zit er iets in waardoor een bepaalde kant wat boller staat.
Bij Brussels Airlines doen ze er niet moeilijk over, maar bij de low budget zoeken ze wel altijd een reden om extra te kunnen factureren.

Ik vlieg altijd zo goedkoop mogelijk (ik vind alle vormen van openbaar vervoer verschrikkelijk maar soms is het een noodzakelijk kwaad, dus hoe minder ik eraan moet besteden hoe beter) en ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met bagage. M'n rugzak staat altijd goed bol en er hangen vaak nog wat zaken aan, maar nog nooit hebben ze geklaagd. Ik denk dat je pas problemen krijgt wanneer je duidelijk een veel te grote rugzak bij hebt. De mensen die ik problemen zie krijgen, zijn mensen die zelfs niet een beetje moeite hebben gedaan om zich aan de afmetingen te houden.

:headshake: Eergisteren vlucht zien staan aan 45€, nog even bespreken met iemand, volgende dag plots 55, wil ik boeken en krijg melding dat prijs ondertussen ook niet meer kan en staat al op 65€. Dan maar geboekt, later op de dag stond het dan op 75€.
Vandaag toch nog eens kijken en staat terug op 50€.
Fuckers!!

Toch wel, wij vliegen eind deze maand terug van Nice naar BXL met hen, voor iets van een 65 euro pp.

vind dat wel een best oké airline hoor, ik dacht wel in het verleden ook al boarding pass te moeten online doen, anders bijbetalen.

vliegen jullie dan altijd met enkel rugzak of zo ? die ticketten van 50 euro worden bij mij minstens 100 en meer met bagage

vliegen jullie dan altijd met enkel rugzak of zo ? die ticketten van 50 euro worden bij mij minstens 100 en meer met bagage
Als ik voor zo'n maatschappijen kies: ja. Dat zijn meestal city-trips of reizen van max een week. En dat kan perfect met enkel een rugzak.

En het is zelfs geen garantie dat ik dan voor de low-cost maatschappijen kies. Enkel als de vluchturen beter uitkomen. Tegenwoordig moet je bij veel non low-cost maatschappijen ook betalen voor checked in lugage, en carry-on trolley is uiteindelijk niet zoveel groter dan een rugzak. Zeker als uw carry-on ook nog wieltjes + uitschuifbaar handvat heeft. En als ze ooit kijken naar gewicht (veelal max 10kg voor carry-on trolley) dan zijt ge dubbel gesjareld, mijn trolley weegt leeg al 4,1kg (Samsunite piloten trolley ding). Rugzak staat geen gewichtslimiet op :p

Ik ben zelfs al meermaals met enkel rugzak gevlogen waar ik wel een carry-on trolley in mijn ticket had... Het is groot genoeg en ik vind het gewoon handiger.

Ik heb zopas geboekt met AIR ASIA, is ook een lowcost
van Tokio naar Bangkok
7 uur astemblieft, met een low cost.
Nu toch wel voor het aller eerst dat ik een maaltijd bestel hoor, slechts 6,5 euro can't go wrong with that.

maar 7 u vliegen met een low cost zonder eten is wel zwaar denk ik anders.
En dit voor slechts 148 euro + 6.5 euro dus.

dat zijn nog es prijzen hé.

Ik neem graag voldoende mee dus met trolley, idd een 34€ extra bij ryanair ofzo.
Neem ik er graag bij ipv keuzes te moeten maken en maar 1 paar schoenen, dag en avond outfit, etc

Apart boeken he, ge zit toch al niet meer naast elkaar bij Ryanair tenzij ge er extra voor betaalt.

hoeft niet, ik reis ook altijd met een gratis koffer en mijn madam met 1 ruimbagage. gewoon twee tickets kopen en dan bij het volgend scherm 1 koffer bij haar toevoegen.

Terug van onze reis naar Italie, voor 130 EURO heen en terug naar Bergamo voor 2 personen inclusief 1 koffer :)
In Bergamo moesten we ons koffer zelf inchecken, het zat boven de 20kg (20,2) maar de machine deed niet moeilijk.

Ryanair stuurt nu een mail

Beste,

Vanwege lange wachtrijen bij de veiligheidscontroles adviseren wij klanten die vertrekken vanaf luchthaven Charleroi om minimaal 3 uur voor de geplande vertrektijd op de luchthaven aanwezig te zijn om eventuele vertragingen op te vangen.

De balies voor bagageafgifte openen 3 uur voor vertrek en sluiten 40 minuten voor vertrek.

Wij raden alle passagiers ook aan om de Ryanair-app te raadplegen voor de meest recente informatie over uw vlucht.

Met vriendelijke groet,

Ryanair Klantenservice

Sturen ze dat altijd uit voorzorg? Want 3u op voorhand om naar Spanje te vliegen (binnen EU dus geen paspoortcontrole) is wel veel. Meestal als je 2u op voorhand komt dat het nog ruim voldoende is ...

3u op voorhand lijkt mij nu toch zwaar overkill als er geen speciale vertragingen of abnormale drukte is. Ik ben wel graag op tijd om zeker te zijn maar anderzijds ...

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan