Rousseau van voorzitter naar lijstduwer na racistische uitspraken?

Melissa De Praetere is geen slechte keuze denk ik, al weet ik niet dat ze de juiste persoon is om de partij door een verkiezingscampagne te sleuren.
Dat heb je dan met een eenmanspartij , de opper-sos is gevallen en hoe moet het nu verder. Zal niet makkelijk worden om zich te verweren in de campagne , maar ik zie ook niet meteen iemand anders.

Nu niet om deze specifiek eruit te halen, maar dat zijn toch allemaal analyses die gewoon pure stropoppen waren, hè.
Hoeveel posters hier "wisten" wat de Vooruit-kiezer ervan vond, wat die wou, wat de partij ervan vond en hoe het bestuur erin stond? Het is wel duidelijk, en ik ben heel opgelucht: Dit is niet waar Vooruit voor staat, en blijkbaar is hem dat redelijk snel heel duidelijk gemaakt.
Het heeft Vooruit toch wat tijd te veel gekost om er achter te komen dat dit niet is waar Vooruit voor staat. Toch langer dan volgens mij wenselijk is in de insta-maatschappij van vandaag.

Als iedereen u zegt dat je beter af bent met je racistische voorzitter dan moet je als partij toch denken dat je ergens vooraf serieus de mist bent ingegaan, en al helemaal als links-leunend-met-een-helling-naar-rechts. En ik spreek als iemand wiens grootouders roder dan rood (maar geen communist) waren in de jaren twintig, dertig en tot het jaar ‘93 (rip). Vroeger was ‘nen hogen Sos’ weliswaar corrupt, maar dat was nu eenmaal hoe het was en ge wist wat ge er aan had. (Niet dat ik zeg dat het toen beter was, alleen ‘duidelijker’)

Mr S herinnerde er mij net aan dat ‘geen voorzitter’ niet wil zeggen ‘geen minister’ en ik vrees dus dat we hem volgend jaar toch aan onze vingers gaan hebben, zeker om de N-VA afspraken na te komen.
Sowieso krijgen we hem weer op onze boterham. Maar dat is mijn persoonlijk sentiment, ik moet hem niet maar absoluut geen oordeel voor wie hem wel kan smaken.

Ik zit nu wel met de vraag: in hoeverre heb je als partijvoorzitter ‘een privé’. Ik bedoel niet ‘recht op’ want iedereen heeft daar récht op, ik bedoel gewoon ‘heb je dat’?

Laat het een signaal zijn voor alle politiekers dat de kiezer wat meer verwacht dan zatlappen en combipissers.

Nu voor het VB ziet er ook niet goed uit als ik zie hoe racisme hier quasi unaniem wordt afgekeurd.

Laat het een signaal zijn voor alle politiekers dat de kiezer wat meer verwacht dan zatlappen en combipissers.

Nu voor het VB ziet er ook niet goed uit als ik zie hoe racisme hier quasi unaniem wordt afgekeurd.
Niet gewoon zatlappen hé, da's niet wat iedereen problematisch vindt aan Rousseau.

Melissa De Praetere is geen slechte keuze denk ik, al weet ik niet dat ze de juiste persoon is om de partij door een verkiezingscampagne te sleuren.

Ik vind Melissa toch maar een zwakke keuze dan, welke potten heeft die al gebroken als fractieleidster? Misschien een beetje tegen de politieke vernieuwing in, maar mischien moet een oude rot de partij even terug in handen nemen nu?

Probleem is dat men voor de "reset" wel wat over heeft en dat rasisme met veel plezier door de vingers zien. Of dat men selectief problemen heeft met rasisme. Of hoe uw vraag omtrent de uitspraken van Filip Dewinter opeens wel heel relevant is.

Het partijbureau heeft gevraagd om te blijven, voegt Rousseau er nog aan toe op het einde van de persconferentie. "Maar ik heb zelf de keuze genomen."

De partij Vooruit heeft het precies met afschuw afgekeurd.. @Mulan

Probleem is dat men voor de "reset" wel wat over heeft en dat rasisme met veel plezier door de vingers zien. Of dat men selectief problemen heeft met rasisme. Of hoe uw vraag omtrent de uitspraken van Filip Dewinter opeens wel heel relevant zijn.
Zullen het aanzetten tot geweld, zijn respect voor de politiemannen, bodyshaming (dikke punker) en vrouwonvriendelijke uitspraken dan ook gewoon vergeten?

Het heeft Vooruit toch wat tijd te veel gekost om er achter te komen dat dit niet is waar Vooruit voor staat. Toch langer dan volgens mij wenselijk is in de insta-maatschappij van vandaag.
Dat vind ik toch een zeer valse stelling.
Als iedereen u zegt dat je beter af bent met je racistische voorzitter dan moet je als partij toch denken dat je ergens vooraf serieus de mist bent ingegaan, en al helemaal als links-leunend-met-een-helling-naar-rechts. En ik spreek als iemand wiens grootouders roder dan rood (maar geen communist) waren in de jaren twintig, dertig en tot het jaar ‘93 (rip). Vroeger was ‘nen hogen Sos’ weliswaar corrupt, maar dat was nu eenmaal hoe het was en ge wist wat ge er aan had. (Niet dat ik zeg dat het toen beter was, alleen ‘duidelijker’)

Mr S herinnerde er mij net aan dat ‘geen voorzitter’ niet wil zeggen ‘geen minister’ en ik vrees dus dat we hem volgend jaar toch aan onze vingers gaan hebben, zeker om de N-VA afspraken na te komen.
Sowieso krijgen we hem weer op onze boterham. Maar dat is mijn persoonlijk sentiment, ik moet hem niet maar absoluut geen oordeel voor wie hem wel kan smaken.

Ik zit nu wel met de vraag: in hoeverre heb je als partijvoorzitter ‘een privé’. Ik bedoel niet ‘recht op’ want iedereen heeft daar récht op, ik bedoel gewoon ‘heb je dat’?
Waar ik op doel : Als je op je werk "een fout" maakt. Wilt dit altijd zeggen dat je op staande voet ontslagen wordt? Uiteindelijk wordt er toch altijd een afweging gemaakt tussen pro's en contra's voor het bedrijf. Als je voor de rest een voorbeeldige werknemer bent, dan zal al veel sneller iets met de mantel der liefde bedekt worden dan als je iemand bent die er de kantjes vanaf loopt.

Als een werknemer een fout maakt, is het niet dat je daar als werkgever achter staat omdat je hem niet direct ontslaat.

Dit is nu een reactie op u, maar ik vind dat veel mensen die parrallel trekken, die, naar mijn mening, niet helemaal correct is.

Zullen het aanzetten tot geweld, zijn respect voor de politiemannen, bodyshaming (dikke punker) en vrouwonvriendelijke uitspraken dan ook gewoon vergeten?
Bwa, dat is men toch bij het VB ook vergeten? Alsof het VB hier zoveel beter scoort. Remember het respect dat TVG had voor politie deze zomer. Remember de plopdans die het vlaams blok mooi verbasterd had? Ik ben het helemaal niet eens met wat Conner uitgekraamd heeft maar de "verontwaardiging" roept bij mij toch veel hypocrisie op hoor.

Laatst bewerkt:

Kijk eens naar de poll beste man. P&A is absoluut geen doorsnede van de bevolking.

Ik was eigenlijk fan van Rousseau (niet dat ik ooit op Vooruit ging stemmen) omdat hij wel een nieuwe wind door de partij leek te blazen.
Maar vanaf dit bekend werd, was het voor mij duidelijk dat hij (al lang) ontslag moest nemen hoor.
In het begin vond ik hem ook een goede weerspraak hebben en een nuchtere (no pun intended) kijk hebben.
Ik was wel al langer aan het keren omdat hij teveel bezig was met zichzelf te bestoefen en kreeg meer het gevoel dat hij zich beter vond dan de rest. Elk woordje van kritiek was er een teveel voor hem.
Dan die nacht... tja, wie verwoord eens niet eens verkeerd, dat kan gebeuren, daar kijk je dan wel naast en vond ik meer ironisch na eerst anderen erop af te maken... maar heel zijn machtsspel errond vond ik er dan weer over en toont nog eens dat hij zichzelf boven anderen zet. Dan heel die poppenkast waar hij in het nieuws kwam.
En dan nu blijkt hij het weer geminimaliseerd te hebben, dan heb je toch geen spijt.
Om dan weer live in het nieuws te gaan verkondigen hoe goed dat je bent en dat het erg is dat anderen ook naar je fouten kijken en dat je daarom niet anders kan dan opstappen... Een kindje dat zich van de mama moet gaan excuseren precies.
Voorzitter blijven of niet, voor mij had hij al afgedaan na de vorige heisa.

Dat vind ik toch een zeer valse stelling.

Waar ik op doel : Als je op je werk "een fout" maakt. Wilt dit altijd zeggen dat je op staande voet ontslagen wordt? Uiteindelijk wordt er toch altijd een afweging gemaakt tussen pro's en contra's voor het bedrijf. Als je voor de rest een voorbeeldige werknemer bent, dan zal al veel sneller iets met de mantel der liefde bedekt worden dan als je iemand bent die er de kantjes vanaf loopt.

Als een werknemer een fout maakt, is het niet dat je daar als werkgever achter staat omdat je hem niet direct ontslaat.

Dit is nu een reactie op u, maar ik vind dat veel mensen die parrallel trekken, die, naar mijn mening, niet helemaal correct is.
Als ja als werknemer oproept om op een andere werknemer te slaan omdat zijn huidskleur hem niet aanslaat dan lig je buiten, hoe goed die werknemer ook is en hoe hoger op de ladder hoe zekerder je daar van kan zijn. Een CEO van gelijk welk redelijk bedrijf dat zo in het nieuws komt zou onmiddellijk ontslaan worden, los van hoe goed ie het deed, zelfs als ze de uitspraak op zich zo erg niet vinden, gewoon omwille van het imago en eventueel de discriminatierechtszaken die zouden kunnen volgen moesten ze hem niet ontslaan. Het was echt wel bizar hoe net Vooruit de uitzondering op die regel was.

Als ja als werknemer oproept om op een andere werknemer te slaan omdat zijn huidskleur hem niet aanslaat dan lig je buiten, hoe goed die werknemer ook is en hoe hoger op de ladder hoe zekerder je daar van kan zijn. Een CEO van gelijk welk redelijk bedrijf dat zo in het nieuws komt zou onmiddellijk ontslaan worden, los van hoe goed ie het deed, zelfs als ze de uitspraak op zich zo erg niet vinden, gewoon omwille van het imago en eventueel de discriminatierechtszaken die zouden kunnen volgen moesten ze hem niet ontslaan. Het was echt wel bizar hoe net Vooruit de uitzondering op die regel was.
Oproepen een andere werknemer te gaan slaan, dat is toch iets anders? Je kant altijd een belachelijke vergelijking uit je gat trekken waardoor het plots opgaat. Het verschil is inderdaad wel dat politici in de media komen. Maar ik heb, zeker in het verleden, genoeg racistische praat gehoord van leidinggevenden. Die werken er nu nog allemaal.

Maar again, dat is niet mijn boodschap. Ik zeg vooral, het is logisch dat het een afweging is van voor & nadelen van een werknemer.

Ik denk dat er achter de schermen in een werkomgeving al eens een racistische opmerking gebeurt zonder dat daar sancties op komen maar als zoiets in de media komt ben je inderdaad gezien, zeker als voorzitter van een politieke partij.

Nu niet om deze specifiek eruit te halen, maar dat zijn toch allemaal analyses die gewoon pure stropoppen waren, hè.
Hoeveel posters hier "wisten" wat de Vooruit-kiezer ervan vond, wat die wou, wat de partij ervan vond en hoe het bestuur erin stond? Het is wel duidelijk, en ik ben heel opgelucht: Dit is niet waar Vooruit voor staat, en blijkbaar is hem dat redelijk snel heel duidelijk gemaakt.
"De" Vooruit-kiezer bestaat niet. Ik kan u zeggen dat ik een Vooruit-kiezer ben/was en jij waarschijnlijk ook? Het resultaat van deze affaire zal voor ons alvast zijn dat jij waarschijnlijk wel terug op Vooruit gaat stemmen (gezien je nu terug volledig achter de partij kan staan?) en ik niet meer. Dus op dat vlak draaien we al break-even. Behalve dat jij waarschijnlijk sowieso links zou zijn gebleven en ipv op Vooruit te stemmen richting Groen of PVDA zou gaan terwijl mensen als ikzelf, klassiek economisch links maar ontevreden over het migratiebeleid, nu naar de rechtse partijen worden gepusht. Ik ben gedegouteerd. Het ontslag van Rousseau is in mijn ogen het slechtste dat de partij kon overkomen. Ik vind het een foute beslissing. Hij moest zijn ruggengraat recht gehouden hebben, dat ging hem ook veel meer respect opgeleverd hebben. If you go through hell, keep going. Niet plooien in het midden. En nu? Vooruit, terug richting de 10%? Gefeliciteerd.

Natuurlijk kan niet elke partij onder de kiesdrempel vallen, hè. Dat zeggen ze ook van de VLD, van de CD&V even geleden ook, van Groen ook... er moeten nog ergens stemmen heen gaan.
Ja, en ik zal u zeggen waar al die stemmen naartoe zullen gaan: naar het Vlaams Belang. Dat is wat uiteindelijk het gevolg zal zijn van zijn ontslag. Wat herverdeling van stemmen tussen de linkse partijen, Groen die waarschijnlijk nog verder wegzakt omdat de grote racist Rousseau vertrokken is en de originele SPA-stemmers gaan terugkeren naar SPA/Vooruit; en de nieuwe stemmers van NVA, CD&V en OVLD, die gaan gewoon terug vertrekken naar hun originele partij of, waarschijnlijker, naar het VB.

Ik ben trouwens ook gedegouteerd door de media. En maar samen allemaal lekker smullen van zijn citaten. Hij heeft zich een stuk in zijn kloten gedronken en tegen de agent gezegd dat zijn vriendin goed kan zuigen! Vrouwonvriendelijke uitspraak!! We hebben hem!!

Terug
Bovenaan