Rousseau van voorzitter naar lijstduwer na racistische uitspraken?

Dat zijn uitspraken waar je hier op het forum hopelijk een permaban voor zou krijgen maar in een partij als Vooruit kan je dan gewoon voorzitter blijven. Het probleem ligt echt wel niet enkel bij Rousseau, dit blijkt een partij te zijn die enorm tolerant is voor zwaar racisme. Als de kiezers niet wegblijven zijn het blijkbaar ook kiezers die daar best tolerant voor zijn (of wie weet, het misschien zelfs steunen).
Nu niet om deze specifiek eruit te halen, maar dat zijn toch allemaal analyses die gewoon pure stropoppen waren, hè.
Hoeveel posters hier "wisten" wat de Vooruit-kiezer ervan vond, wat die wou, wat de partij ervan vond en hoe het bestuur erin stond? Het is wel duidelijk, en ik ben heel opgelucht: Dit is niet waar Vooruit voor staat, en blijkbaar is hem dat redelijk snel heel duidelijk gemaakt.

Ik had het oprecht niet verwacht. Ik vermoed dat zijn ontslag meer stemmen zal kosten dan was hij gebleven...
Niet per se. In het slechtste geval is het kiesvee dit alweer binnen enkele maanden vergeten. Uiteindelijk niet slecht dat hij is afgetreden, dat kon zon iet verder gaan.

“Elke fucking dag staan die Roma of andere zigeuners met hun matras of frietketel aan de glasbol. (...) Gewoon op slaan. Echt waar, die Roma, gewoon op slaan. Daar kunde geen fucking kloten meer mee doen hé, met die gasten. Weet ge wat het stadsbestuur doet? Drie brugfiguren (een soort bemiddelaars nvdr.)? Goed idee? Peist ge dat dat helpt bij de Roma, die brugfiguren? Neen he. We zijn dat nu al twintig jaar aan het zien. Ze smijten hun kak nog altijd buiten.”

Tegen de agenten zei hij dit:

“Er wordt veel te zacht opgetreden waardoor jullie respect verliezen.”

“Ik kan niet tegen racisme. Als ik weet dat er racisten in het korps zijn, smijt ik ze direct buiten.”

“Zoveel politie hier. Ik voel me superveilig.” (...) De urekes zitten erop, ge hebt ze weer goed verdiend.” (...) “Gulder wordt dik betaald.” “Ik weet dat jullie allemaal op het Vlaams Belang stemmen.”

Over de enige punker, een man met een hanenkam, op het terras zei hij dit:

“Geen zicht. Matrak gebruiken en die lelijke dikzak op zijn bakkes slaan.”
Nog wat citaten uit het Nieuwsblad

Ik zou eigenlijk wel eens willen weten hoe er bodycambeelden kunnen lekken van bij de politie. Dat is ook niet echt koosjer. Praat die uitspraken niet goed, maar wel beangstigend op andere vlakken.

Zien wel he welke richting die partij nu verder uitgaat , ik denk dat Melissa Depraetere op zich geen slechte keuze is , zal natuurlijk wel wat voor de leeuwen gegooid worden. Maar hoe kon een Conner Rousseau zich nog weren in de debatten ? Ging toch door iedereen met de grond gelijk gemaakt worden.

Ik vraag mij toch af hoeveel mensen hier die hun verontwaardiging uitspreken dat doen omdat ze gewoon tegen Conner zijn. Men heeft de mond vol van de politieke hypocrisie maar imo is de bevolking ook even hypocriet.
Ik was eigenlijk fan van Rousseau (niet dat ik ooit op Vooruit ging stemmen) omdat hij wel een nieuwe wind door de partij leek te blazen.
Maar vanaf dit bekend werd, was het voor mij duidelijk dat hij (al lang) ontslag moest nemen hoor.

Ik was eigenlijk fan van Rousseau (niet dat ik ooit op Vooruit ging stemmen) omdat hij wel een nieuwe wind door de partij leek te blazen.
Maar vanaf dit bekend werd, was het voor mij duidelijk dat hij (al lang) ontslag moest nemen hoor.

Idem. Had hem zelfs een voorkeursstem gegund. Die is hij wel kwijt nu.

Melissa De Praetere is geen slechte keuze denk ik, al weet ik niet dat ze de juiste persoon is om de partij door een verkiezingscampagne te sleuren.

Nu niet om deze specifiek eruit te halen, maar dat zijn toch allemaal analyses die gewoon pure stropoppen waren, hè.
Hoeveel posters hier "wisten" wat de Vooruit-kiezer ervan vond, wat die wou, wat de partij ervan vond en hoe het bestuur erin stond? Het is wel duidelijk, en ik ben heel opgelucht: Dit is niet waar Vooruit voor staat, en blijkbaar is hem dat redelijk snel heel duidelijk gemaakt.
We weten wel dat ze hem toen niet ontslaan hebben en toen nog bereid waren om hem ondanks die uitspraken als voorzitter te houden, da's geen stropop. Wat hun redenering ook was, het staat vast dat ze vonden dat andere overwegingen belangrijker waren dan de racistische uitspraken van Rousseau.

Zelfde voor moesten de kiezers erop blijven stemmen zijn, je kan hun gedachten niet lezen maar dat het racisme van Rousseau dan minder zwaar weegt dan andere overwegingen staat dan wel duidelijk vast.

Laatst bewerkt:
Ik heb er nooit van moeten weten (sneakers op een kostuum naar de koning????), maar is toch spijtig voor hem en zijn partij.
Ok hij heeft het zelf gezocht, er was een beetje te veel te doen rond zijn persoon de laatste periode.

Ik hoop voor hem dat hij zich herpakt en nog ergens goed terechtkomt.
Iedereen maakt tenslotte fouten.

Terug
Bovenaan