Beetje een bredere reactie, dus niet rechtstreeks tegen jou gericht, maar er is toch een hemelsbreed verschil tussen racistische uitspraken en racistische daden? En pas op, ik wil Rousseau zeker niet goedpraten: ik vind die uitspraken verwerpelijk, en zelfs
als het maar gewoon dronken praat was en hij daar niets van meent moet je als partijvoorzitter slimmer zijn, want zijn krediet gaat ooit echt wel op raken, maar het is nu ook niet alsof Vooruit plotseling een racistische partij is vind ik.
Verder sluit ik me wel aan bij
@Mr.Fingers: ik denk dat het aantal Vlamingen die problemen hebben met de huidige vorm van migratie in ons land echt wel gestegen is. Het is anekdotisch, dat zeker, maar situaties als de zwembadrellen, de rellen aan zee, die aanslag op Zweedse burgers, toestanden die je ziet in programma's als Niveau 4, ... Het doet er allemaal geen goed aan. Ik denk dus dat er (al dan niet stiekem) een niet te onderschatten groep Vlamingen is die geen graten zien in dronken racistische uitspraken nee.
Spreekt dat zijn uitspraken goed? Nee, absoluut niet. Maar we moeten nu ook niet collectief gaan doen alsof Vooruit plotseling in hun partijstandpunten heeft staan dat de bruinen slecht zijn en ze allemaal buiten moeten omdat hun voorzitter en aantal rotte uitspraken heeft gedaan. In die zin zijn vergelijkingen met het VB ook gewoon dwaas vind ik. Dat is een partij die die retoriek nuchter verspreidt en deels als partijstandpunten gebruikt. Dat is nog iets anders.