Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Imo is het toch niet Vlaams Belang die moet zeggen dat dit meer dan een brug te ver is, zeker niet als je ziet wat Filip Dewinter in humo verkondigd heeft. Man, ik walg van die calimerohoed bij het VB

![]()
Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken over racistische uitspraken Conner Rousseau: "Meer dan een brug te ver" | VRT NWS Nieuws
Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken vindt de racistische uitspraken van Vooruit-voorzitter Conner Rousseau "meer dan een brug te ver". Ook bij Rousseaus coalitiepartners klinkt forse kritiek. Groen-covoorzitter Nadia Naji ziet in hem geen bondgenoot meer in de strijd tegen racisme en...www.vrt.be
Reacties van de andere partijen.
Racistische uitspraken kunnen niet door de beugel", zei Van Grieken in "Villa Politica". "Ik ben voor freedom of speech, maar pleiten voor geweld op basis van huidskleur, dat is toch meer dan een brug te ver." Naar eigen zeggen zou hij een parlementslid dat zulke uitspraken doet, sanctioneren.
Vlaams belang staat bekend voor hun racistisch discours en uitspraken. Dat is niets nieuw he. Er bestaat een cordon sanitaire uit verontwaardiging.Ik vraag me wel af waar de collectieve verontwaardiging blijft over uitspraken als "Eén pak condooms in Afrika, dat zijn over een paar jaar twintig illegalen en tien criminelen minder in ons land."
Binnen P&A verwachten we iets serieuzere reacties.Wie nu nog stemt voor Vooruit, gaat akkoord met een haatdragend discours.
VB stemmers vereenzelvigt men ook met de voorzitter.
Ik denk dat die samen zit met de verontwaardiging van Conner zijn uitspraken.Ik vraag me wel af waar de collectieve verontwaardiging blijft over uitspraken als "Eén pak condooms in Afrika, dat zijn over een paar jaar twintig illegalen en tien criminelen minder in ons land."
Vlaams belang staat bekend voor hun racistisch discours en uitspraken. Dat is niets nieuw he. Er bestaat een cordon sanitaire uit verontwaardiging.
De uitspraken van Conner zijn gedaan als voorzitter van Vooruit. Een partij die zich al jaren verzet en verontwaardigd is over elke uitspraak van VB. In die context is het voorval van Conner erger.
Ja maar dit zijn toch uitspraken die je absoluut niet verwacht van een progressieve voorzitter , zelfs van een politicus in het algemeen .Absoluut maar iedereen sprong (terecht overigens) op de kar om dit gedrag te veroordelen maar als zulke uitspraken van de "gekende kanalen" komen, horen we ze niet. Terwijl dit een even erge vorm van racisme is.
Even erg daar wil ik toch wel even op reageren.Absoluut maar iedereen sprong (terecht overigens) op de kar om dit gedrag te veroordelen maar als zulke uitspraken van de "gekende kanalen" komen, horen we ze niet. Terwijl dit een even erge vorm van racisme is.
Haha ja, dat is typisch onze Filip.De onderliggende boodschap bij FDW is doe iets aan de de falende seksuele voorlichting
Zou Freilich weten dat Romani ook gedeporteerd werden via Dossin?Freilich moest nog even melden dat het gebruik van de Dossin kazerne een bagatellisering van de holocaust is.
Daar zouden ze toch ook eens dieper op moeten ingaan.
TVG die daar met een serieus gezicht "hij heeft aan fatshaming gedaan" uitkraamt![]()
Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken over racistische uitspraken Conner Rousseau: "Meer dan een brug te ver" | VRT NWS Nieuws
Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken vindt de racistische uitspraken van Vooruit-voorzitter Conner Rousseau "meer dan een brug te ver". Ook bij Rousseaus coalitiepartners klinkt forse kritiek. Groen-covoorzitter Nadia Naji ziet in hem geen bondgenoot meer in de strijd tegen racisme en...www.vrt.be
Reacties van de andere partijen.
Kan zo uit de ideale wereld komen.Dwangsommen die een peulschil zijn tov de dagwinst van dpg.. publiceer dan toch gewoonStraf dat het Nieuwsblad dit transcript nu wel zonder boe of ba mag publiceren en dat DPG nog altijd dwangsommen boven het hoofd hangen![]()