phate_13
Well-known member
Jij bent wel heel sterk dingen zwart wit aan het voorstellen. Sinds wanneer is context niet meer belangrijk?Waarom maak je hierin een onderscheid? Wat is het wezenlijke verschil tussen:
- bepaalde gedachten hebben, maar ze niet uitspreken omdat ze niet politiek correct zijn
- dezelfde gedachten hebben, maar per ongeluk uw mond voorbijpraten omdat je teveel gezopen hebt
- dezelfde gedachten hebben en ze nuchter uitspreken (welliswaar op een omfloersde manier zoals het VB dat tegenwoordig doet)
?
Juist, niets.
Bij politici gaat het vooral over het uitdragen van een gedachtegoed. Het uitgedragen gedachtegoed staat primair. (wilt daarom niet zeggen dat je hier geen rekening mee moogt houden)
Maar stel ik heb een knappe collega, waarvan ik op café tegen vrienden zeg dat ik 'er wel eens op wil kruipen' of ik zeg dat op het werk tegen alle collega's. Geen verschil volgens u?
Maar eigenlijk is het verschil nog groter bij die andere politici, buiten dat de mening, de gedachte, misschien hetzelfde is, wordt dit onderdrukt bij Rousseau, terwijl de anderen er effectief beleid naar willen gaan voeren.
Geen verschil? Amehoela.