Ronde van Zwitserland 12/06 - 19/06

Ik vind dat men toch eens mag nadenken om op een andere manier om te gaan met coronabesmettingen in het peloton. Het zou eigenlijk toch niet mogen dat één positieve test zo een enorme impact heeft op een renner en zijn ploeg, zelfs al is er niets van symptomen.
Gezien de besmettelijkheid van deze versie, vind ik het maar normaal dat ze zo'n draconische maatregelen nemen. Voor't zelfde geld zit ge 2 weken voor de TDF met een half ziek peloton en is de Tour al onthoofd nog voor ie voet aan wal heeft gezet in Denemarken.

Ik vind dat men toch eens mag nadenken om op een andere manier om te gaan met coronabesmettingen in het peloton. Het zou eigenlijk toch niet mogen dat één positieve test zo een enorme impact heeft op een renner en zijn ploeg, zelfs al is er niets van symptomen.
Ik ben hiermee wel akkoord voor de gewone bevolking. Als Jan Modaal mag je gerust wat gaan fietsen als je besmet bent en geen symptomen hebt. Dat kan geen kwaad "zolang je niet overdrijft".

Echter vergeet niet - dit zijn topsporters. Covid kan soms inwerken op de hartspier en dat kan dan in volle inspanning hartproblemen veroorzaken. Misschien dat maar gemiddeld 1 renner op 10000 in elkaar stort of mogelijk overlijdt, door met Covid rond te fietsen, maar dat is er dan 1 te veel.

Laatst bewerkt:
Hirschi heeft ondertussen ook positief getest. Dan deed hij het gisteren nog niet slecht, kwam binnen op 53 seconden. :thinking:

Ook in Slovenië een renner van UAE (Bjerg) naar huis met covid.

Niet akkoord, zoals @makila aangeeft is er wel een reëel risico dat er iets misloopt met het hart wanneer ze verder sporten terwijl ze ziek zijn.

Voor de gewone bevolking vind ik het ook goed dat dezelfde regel/richtlijn gehanteerd wordt, ik ken nu al voldoende mensen die veel te kort op hun besmetting terug intensief zijn beginnen sporten, wat zou het zijn indien ze zelfs niet bestraft konden worden als ze dit deden tijdens hun (assymptomatische) ziekte?

En Alpecin en Bahrein gaan niet meer starten door coronagevallen. Euh, gaat die ronde nog wel doorgaan...?

Niet alleen de ploegen maar ook de Tour-directie. Bij Aso hebben ze er niks aan hun eigen spektakel af te schieten. Vorig jaar werd er door ASO ook enkel maar op de rustdagen getest.
En dan nog, stel u voor dat zowel Pogacar, van aert als Roglic positief testen op de laatste rustdag. Gaan die allen naar huis? Ik heb er zeer sterk mijn twijfels bij.
Is met corona fietsen zoveel gevaarlijker als met een hematocriet van 60?

Laatst bewerkt:
Echt wel serieuze pech voor die organisatie (en de renners zelf natuurlijk ook)! Twijfels over of ze nog gaan verder rijden, op deze manier wil je toch geen ronde winnen ook...

Echt wel serieuze pech voor die organisatie (en de renners zelf natuurlijk ook)! Twijfels over of ze nog gaan verder rijden, op deze manier wil je toch geen ronde winnen ook...
In Parijs Nice stapten renners ook massaal van de fiets. Daar is nooit gesproken over afgelasting van de wedstrijd.
Omdat het beestje corona heet en niet influenza (of wat anders) moeten er andere regels gelden?

Zowel in Parijs Nice als het Baskenland eindigen geen 60 renners de ronde. Op de (zeer voorlopige) startlijst hebben we nog altijd 99 renners.

Koers zou doorgaan.
Sowieso testen er morgen nog renners positief, die hebben dan vandaag wel een loodzware bergetappe gereden naar 2500 meter hoogte. Onverantwoord als je't mij vraagt.

Ja dit is de laatste etappe sowieso. Vind het beetje raar dat ze vandaag wel nog starten.

Ook wel vreemd dat degene die er gisteren verrassend doorzakte zowat de enige is die niet positief is :sop:

500 "gratis" punten voor Fuglsang en Israel, ik denk dat die niet gaan klagen hoor

Terug
Bovenaan