Ronde van Catalonië 23/03 - 29/03

Wie wint er?

• Vingegaard

Stemmen: 12 85,7%
  • Almeida

Stemmen: 0 0,0%
  • Evenepoel

Stemmen: 2 14,3%
  • Pidcock

• Lipowitz

• Uijtdebroeks!

• Iemand anders

• Totaal aantal stemmers
    14
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik dacht dat dit een parcours voor Evenepoel ging zijn vandaag ze zijn hier bezig met een col van 15km met op het einde een muur van 18% :eek: hier is niks heuvel(LBL)sachtig aan dit is puur klimmen een zuivere bergrit.

Plus Remco gaat nooit knechten, hij mag mij verbazen, maar ik acht de kans quasi nihil.
Hij is nochtans nu eventjes knecht aan het spelen. :D

Maar goed, je bedoelt knechten in de Tour. :tongue: Dat is id nog totaal iets anders. Die kans acht ik ook klein.

Dit is Evenepoel natuurlijk niet. Evenepoel knecht nooit en kan ook niet dalen.

Deze kloon daalt zo goed dat Vingegaard zich voorbij Lipowitz wurmt om in zijn wiel te kruipen.

wow wat krijgen we nu Bahrain zet ook een mannetje mee. Ze gaan samen Gall wegrijden dat is slim en logisch zie je niet vaak in het wielrennen :unsure:

Remco opmerkelijk beter dan gisteren toch. Na al dat kopwerk de schade toch nog goed kunnen beperken, niet supersteil die laatste wat wel helpt maar toch.

Remco opmerkelijk beter dan gisteren toch. Na al dat kopwerk de schade toch nog goed kunnen beperken, niet supersteil die laatste wat wel helpt maar toch.
Lipo gaf achteraf zelf ook eerlijk toe dat Remco echt goed was vandaag. Achteraf bezien had hij misschien beter werk verricht voor Remco ipv nu omgekeerd, want die laatste leek mij vandaag (in tegenstelling tot gisteren) sterker dan Lipo. Maar achteraf praten is natuurlijk gemakkelijk. Als als als ..

én uiteindelijk hebben ze het ploegenspel uitgespeeld (Ze wilden Lipo op het podium krijgen wat gelukt is, hij stijgt van 4 naar 3) + Vingegaard gaf geen krimp.

Laatst bewerkt:
Zal puur afhangen wie de betere man is.
En voorlopig heeft Remco nog altijd dat streepje voor.
Er spelen meer factoren mee dan deze rit, zeker met de voorgeschiedenis in acht genomen.

Plus Remco gaat nooit knechten, hij mag mij verbazen, maar ik acht de kans quasi nihil.

Onafhankelijk wat er vandaag gebeurd is, ik zie geen van beide knechten in de TdF, tenzij uit vrije wil ofzo.

Kerel is derde geworden in zijn 1st Tour, is Duitser in een Duitse ploeg,
en heeft bijgetekend ná bekend geworden is dat Remco ging overstappen.

Afgezien van het sportieve onzinnige om te gaan/laten knechten,
durf ik wedden dat die contractueel ook heeft vastgelegd om op z’n minst beschermd te zijn in rittenkoersen en meer,
met een Rogla die afzwaait.

Remco’s palmares is een godsgeschenk voor RB & Lipo. Je hebt iemand in je rangen die door zijn palmares, ambitie en karakter altijd automatisch de druk, kritiek, aandacht naar zich zal toezuigen, en daarnaast heb je gewoon iemand die relatief in de luwte minstens de evenknie bergop is, zoniet beter. Meer ideaal kan haast niet voor Lipo, volledige druk van de ploeg dragen is ook niet aan iedereen gegeven, nu vangt Remco zowat alles op ..

NIets ideaal ,maar niet onmogelijk (zie pidcock, niet slecht bezig tot zijn valpartij).

Dat moet niet GW zijn E3 mag ook ;)
En nogmaals ik zeg niet dat hij de koersen gaat domineren, en het gaat wel eens achter de feiten aanlopen , maar remco gaat zeker het koersverloop beïnvloeden dat wel.
Als Per Strand en Dewulf top 5 kunnen rijden moet Remco dat imo ook zeker kunnen.

Pidcock die wereldkampioen CX was en goud op de MTB pakt is geen goeie referentie natuurlijk.
Kerel is dermate technisch onderlegd dat je er schrik van krijgt.

De mannen die vooraan reden zijn allemaal 74kg en meer. Als je kijkt naar die er allemaal al de E3 gewonnen heeft of op het podium heeft gestaan, dan zie je dat voor een profiel als Remco het zeer moeilijk is.
Het is een uitzonderlijk renner, maar er zijn ook limieten. En dan is het gewoon beter dat je uw energie en tijd in wedstrijden steekt die wel bij je passen.
Als je goed wil zijn en wilt presteren moet je nu eenmaal keuzes maken, en dan kies je beter doordacht. En niet omdat enkele mensen denken dat je u kop daar is moet laten zien.

Dit is Evenepoel natuurlijk niet. Evenepoel knecht nooit en kan ook niet dalen.

Deze kloon daalt zo goed dat Vingegaard zich voorbij Lipowitz wurmt om in zijn wiel te kruipen.

Voor alle duidelijkheid knechten in grote afspraken, zoals een tour natuurlijk.
En wat hij vandaag deed was maar knechten light natuurlijk. Ja hij verspeelt wel wat krachten voor Lipo, zodat deze 3de kan worden wat voor de ploeg het hoogst haalbare is. Beetje teamplayer moet je wel zijn natuurlijk.
Maar toont ook vooral dat hij zelf gewoon in orde is, en rijdt ook zijn kas niet volledig leeg voor de ander.

Zijn daalkunsten zijn wel sterk verbeterd. Deze afdaling was dan niet de meest technische, maar weet wel zeer mooi druk te zetten.
Maar vorig jaar reed hij ook al zeer degelijk bergaf. Maar goed als je de kilometers die hij bergaf aflegt zou optellen, dan kan je al wat oefenen natuurlijk.

Onafhankelijk wat er vandaag gebeurd is, ik zie geen van beide knechten in de TdF, tenzij uit vrije wil ofzo.

In welk scenario met een Pogacar en Vingegaard aan de start zou Evenepoel of Lipowitz moeten knechten?

Landa werd als knecht van Evenepoel ook gewoon 5e moest toen enkel in de slotrit eventjes wat kopwerk doen omdat Vingegaard de dagen ervoor wat zwakte toonde.

Er is maar 1 rit waar je eventjes aan Evenepoel gaat moeten melden van zorg een beetje voor Lipowitz en dat is de ploegentijdrit. Is de individuele tijd die telt en het zal niet de bedoeling zijn dat Evenepoel daar even Lipowitz 20" of zo aan de broek smeert door daar in Barcelona op die pukkel zo door te trekken dat hij alleen weg is maar voor de rest is het gewoon van blijf zo dicht mogelijk bij Vingegaard en Pogacar.

Evenepoel plots een rondje gewoon achteraan het peloton maar nu toch plots weer naar voor en nu weg met een goed groepje geen Martinez mee dus kan nu doorrijden.

Lipowitz die nu precies de sprint aantrekt voor Evenepoel maar Godon is ook nog mee.

Evenepoel 3e denk ik, Godon geklopt door eentje van NSN

Hij was nu ook niet de favoriet in een sprint tegen Godon die normaal iets sneller is.
Maar mmm Gilmore die wint ? Gilmore wie? Allé ik ken hem natuurlijk wel, maar ik had hem wel niet op mijn blaadje staan. :tongue:

En tsja Vingegaard. Dat is ne topper maar ook ne onaantrekkelijke wielrenner naar mijn mening. Hij zuigt chronisch wieltjes.

Spannend was het wel maar toch wel teleurgesteld dat níemand hier eens wou ga voor die rit in deze laatste rit...
Ze laten zich allemaal naar de slachtbank leiden eigenlijk. Dat Onley niet meer door trekt laatste ronde met Godon achter de hand ok, maar er zaten daar toch wel gasten tussen die gerust hadden kunnen proberen voor ritwinst. :unsure:

Hij was nu ook niet de favoriet in een sprint tegen Godon die normaal iets sneller is.
Maar mmm Gilmore die wint ? Gilmore wie? Allé ik ken hem natuurlijk wel, maar ik had hem wel niet op mijn blaadje staan. :tongue:

En tsja Vingegaard. Dat is ne topper maar ook ne onaantrekkelijke wielrenner naar mijn mening. Hij zuigt chronisch wieltjes.

Gilmore toch paar keer mooi gesprint down under bij lastigere aankomsten. Dus het kon wel natuurlijk wel hier.
Maar blijft wel verrassend en wel echt top in zijn eerste jaar als WT-renner.

Of mag je iemand die uit een opleidingsploeg komt toch nog neoprof noemen ? 😅

Terug
Bovenaan